Το success story της Ford με τον 1,0 Ecoboost
Ο πρώτος τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας στην ιστορία της Ford συνεχίζει να γράφει τη δική του ιστορία στην αυτοκίνηση. Ο λόγος φυσικά για τον 1,0 λίτρου Ecoboost που βρίσκουμε στα Fiesta, Puma και Focus.
Στόχος του η μείωση σε κατανάλωση και ρύπους
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011 η Ford είχε παρουσιάσει τον πρώτο τρικύλινδρο και υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα στην ιστορία της, χωρητικότητας μόλις 1,0 λίτρου. Ο στόχος των μηχανικών της Ford ήταν η επίτευξη της απόλυτης ομοιότητας στη λειτουργία του 3κύλινδρου συνόλου, με ένα τετρακύλινδρο, που όμως θα προσέφερε σημαντικά μειωμένη κατανάλωση και ρύπους. Έτσι λοιπόν ήρθε στο προσκήνιο ο - γνωστός πλέον στο ευρύ κοινό - 1.000άρης Ecoboost κινητήρας που έμελλε να αποτελέσει μία από τις πιο σημαντικές κινήσεις της μάρκας στην πολύχρονη ιστορία της.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
3 φορές κορυφαίο μοτέρ συνολικά και 6 φορές στην κατηγορία του
Από τότε μέχρι και σήμερα το εν λόγω μοτέρ έχει βραβευτεί ως ο Καλύτερος Κινητήρας της Χρονιάς τα έτη 2012, 2013, 2014 και ο Καλύτερος Κινητήρας στην κατηγορία 1,0 λίτρου και κάτω έξι συνεχόμενα χρόνια και συγκεκριμένα από το 2012 έως και το 2017. Βέβαια μέσα στην όλη πορεία του, από το 2012 που ξεκίνησε η παραγωγή του μέχρι και σήμερα, το μοτέρ χρειάστηκε να αναβαθμιστεί από τους ανθρώπους της μάρκας, αφού οι εταιρείες δέχονταν (και ακόμα δέχονται) πιέσεις για μείωση στους ρύπους. Έτσι για πρώτη φορά οι μηχανικοί της Ford ενσωμάτωσαν την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου σε τρικύλινδρο μοτέρ, χάρη στην οποία επιτυγχάνεται μείωση των εκπομπών CO2 και αντίστοιχα της κατανάλωσης κατά 6% σε σχέση με πριν.
Με δυνατότητα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου
Μετά την απενεργοποίηση του πρώτου κυλίνδρου του 1.000άρη Ecoboost, η χωρητικότητα μειώνεται στα 666 κυβικά εκατοστά! Φυσικά για να επιτευχθεί η λειτουργία του έχει υπάρξει η απαραίτητη τεχνοτροπία στον μηχανισμό κίνησης των βαλβίδων του πρώτου κύλινδρου. Στην τρικύλινδρη λειτουργία όταν το έκκεντρο ακουμπά τον μηχανισμό κίνησης, υπάρχει κατακόρυφη μετατόπιση της βαλβίδας. Στη δικύλινδρη λειτουργία, ένας μικρός άξονας συμπιέζει ένα ελατήριο μέσω υδραυλικής πίεσης, με αποτέλεσμα το έκκεντρο αν και έρχεται σε επαφή με τον μηχανισμό, εντούτοις να μην μετατοπίζει την βαλβίδα αλλά μόνο τον μηχανισμό. Η όλη διαδικασία δε, δεν απαιτεί κάτι παραπάνω από 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου ενώ είναι διαθέσιμη μέχρι τις 4.500 σ.α.λ..
Συνέχεια του άρθρου >>>