Το νέο Citroen C3 έχει crossover χαρακτηριστικά & super τιμή (από 16.900 ευρώ)
Στα μικρά SUV έχουμε το αναβαθμισμένο Nissan Juke, αλλά και τη νέα Alfa Romeo Junior
«Βασιλιάς» οικονομίας το Toyota C-HR, πρώτη φορά ήπια υβριδικό το ανανεωμένο CUPRA Formentor
Premium ποιότητα κύλισης & κορυφαία ποιότητα κατασκευής έχουν οι νέες γενιές σε Peugeot 3008 & VW Tiguan
Ηλεκτρικό για μεγάλη αυτονομία το νέο Ford Explorer, ηλεκτρικά για επιδόσεις τα smart #3 BRABUS & Hyundai Ioniq 5 N
Το νέο Citroen C3 έχει crossover χαρακτηριστικά & super τιμή (από 16.900 ευρώ)
Το 2024 οδεύει προς το τέλος του και η συντακτική ομάδα του AutoΤρίτη διαλέγει τις 10 καλύτερες δοκιμές αυτοκινήτων. Η επιλογή έγινε από μία λίστα 120 (και παραπάνω) μοντέλων, με διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων και εξοπλιστικών προτάσεων.
Ξεκινάμε με τη νέα γενιά του Citroen C3 με την πολύ χαμηλή αρχική τιμή (16.900 ευρώ). Το best-seller της γαλλικής μάρκας προσφέρεται σε κινητήρες βενζίνης, με ήπια υβριδική τεχνολογία και με αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο, ενώ η μεγάλη διαφορά εντοπίζεται στη σχεδιαστική προσέγγιση του, καθώς θυμίζει αρκετά μικρό SUV (π.χ. τετραγωνισμένη σχεδίαση και απόσταση από το έδαφος).
Στα μικρά SUV έχουμε το αναβαθμισμένο Nissan Juke, αλλά και τη νέα Alfa Romeo Junior
Στην κατηγορία των μικρών SUV ξεχωρίζουμε δύο μοντέλα με διαφορετική φιλοσοφία το καθένα. Από τη μία πλευρά συναντάμε το Nissan Juke, που αναβαθμίστηκε σημαντικά ως προς τον στάνταρ εξοπλισμό του (π.χ. οθόνη 12,3 ιντσών), αλλά ταυτόχρονα έχει πολύ προσιτή τιμή (από 19.990 ευρώ). Διαφορετική φιλοσοφία, με ξεκάθαρο σπορτίφ προσανατολισμό έχει η νέα Alfa Romeo Junior. Το μικρότερο SUV στην ιστορία της ιταλικής μάρκας είναι διαθέσιμο σε ήπια υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, με αρχική τιμή κάτω από τα 29.000 ευρώ.
«Βασιλιάς» οικονομίας το Toyota C-HR, πρώτη φορά ήπια υβριδικό το ανανεωμένο CUPRA Formentor
Περνάμε στο segment των μικρομεσαίων (οικογενειακών) SUV, τα οποία έχουν μεγάλα αγοραστικά μερίδια στη χώρα μας. Το δημοφιλέστερο μοντέλο στις λιανικές πωλήσεις για το 2024 είναι το νέο Toyota C-HR, που κρατά τη πετυχημένη συνταγή της πρώτης γενιάς του που δεν είναι άλλη από την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Η βασική έκδοση του νέου C-HR με τα 140 άλογα έχει το απόλυτο ρεκόρ οικονομίας σε ολόκληρη την κατηγορία των μικρομεσαίων SUV (κατανάλωση 3,6 λτ./100 χλμ. μέσα στην πόλη).
Η μικρότερη κατανάλωση καυσίμου υπήρξε στόχος και για το ανανεωμένο CUPRA Formentor, εξ ου και η παρουσία ήπια υβριδικής τεχνολογίας, για πρώτη φορά στην γκάμα του. Ο fun to drive οδηγικός χαρακτήρας παραμένει στο επίκεντρο, ενώ εντοπίζουμε σημαντική αναβάθμιση στον στάνταρ εξοπλισμό, καθώς επίσης και πιο δυναμική σχεδίαση.
Premium ποιότητα κύλισης & κορυφαία ποιότητα κατασκευής έχουν οι νέες γενιές σε Peugeot 3008 & VW Tiguan
Σε παρόμοιο κοινό δείχνουν να απευθύνονται οι νέες γενιές των Peugeot 3008 και Volkswagen Tiguan. H ποιοτική βελτίωση στην κατασκευή των δύο μοντέλων τα καθιστά ισάξιους αντιπάλους σε κλασικούς, premium Γερμανούς «παίκτες» της κατηγορίας, ενώ η ευρυχωρία αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και για τα δύο SUV. Για παράδειγμα, το Peugeot 3008 έχει το πιο φαρδύ πίσω κάθισμα στην κατηγορία, ενώ το VW Tiguan προσφέρει το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ. Από εκεί και πέρα, η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης είναι βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα των δύο αυτοκινήτων, που αποτελούν δύο ενδιαφέρουσες προτάσεις στο όριο των 35-37.000 ευρώ.
Ηλεκτρικό για μεγάλη αυτονομία το νέο Ford Explorer, ηλεκτρικά για επιδόσεις τα smart #3 BRABUS & Hyundai Ioniq 5 N
Στην μεγάλη «ομπρέλα» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι εταιρείες ενισχύουν διαρκώς το portfolio τους, με νέα μοντέλα. Ο μεγάλος στόχος είναι η μεγαλύτερη αυτονομία, χωρίς ωστόσο να μένει σε δεύτερο πλάνο το κομμάτι του fun to drive και των επιδόσεων.
Κάπως έτσι, έχουμε ηλεκτρικά μοντέλα που προσφέρουν μεγάλο εύρος χιλιομέτρων, όπως το Ford Explorer. Το ευρωπαϊκό οικογενειακό SUV της Ford είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις μπαταριών, με την πισωκίνητη επιλογή των 286 να βγάζει μέχρι και 600 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center.
Στην περίπτωση του Hyundai Ioniq 5 N η προτεραιότητα δεν είναι η αυτονομία αλλά η ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Μιλάμε για ένα ηλεκτρικό μοντέλο με αίσθηση βενζινοκίνητου, με 650 άλογα και θηριώδη ροπή 770 Nm.
Έπειτα έχουμε το νέο smart #3, το coupe SUV που στην κορυφαία έκδοσή BRABUS έχει 428 ίππους και καταιγιστικές επιδόσεις. Η λειτουργία rocket-launch υπόσχεται εκρηκτικότητα (0-100 χλμ./ώρα σε 4,1 δλ.) ενώ η full digital καμπίνα ξεχωρίζει για την αρκετά καλή κατασκευή, μοντέρνα σχεδίαση και μία οθόνη 12,8 ιντσών από την οποία χειρίζεσαι τα… πάντα.
Διαβάστε αναλυτικά τις 10 καλύτερες δοκιμές αυτοκινήτων για το 2024 (σε αλφαβητική σειρά).