Toyota: Με 14 ταχύτητες το χειροκίνητο κιβώτιο για ηλεκτρικά;
- Μεγαλύτερος ή μικρότερος από έξι ο αριθμός ταχυτήτων.
- Θα φτάνει ακόμα και τις 14 ταχύτητες.
- Θα αλλάζει αυτόματα τα εικονικά πλαίσια με τις διαθέσιμες ταχύτητες.
- Ηλεκτρικό GR μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο δοκιμάζει η Toyota.
Θα φτάνει ακόμα και τις 14 ταχύτητες
Η Toyota ετοιμάζει ένα αποκλειστικό χειροκίνητο κιβώτιο για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, προκειμένου να καλύψει όλους αυτούς που δε θέλουν να το αποχωριστούν στην ηλεκτροκίνητη εποχή. Μάλιστα, το κιβώτιο αυτό πιθανότατα δεν θα περιοριστεί σε μόλις έξι ή επτά ταχύτητες, όπως τα περισσότερα αυτές τις μέρες. Δεν αποκλείεται να έχει ακόμα και 14 ταχύτητες, όπως φαίνεται σε κάποια σχέδια της ευρεσιτεχνίας που ήρθαν στη δημοσιότητα.
Μεγαλύτερος ή μικρότερος από έξι ο αριθμός ταχυτήτων
Στα σχέδια αυτά φαίνεται πως τεχνικά δεν υπάρχει όριο στο πόσα γρανάζια μπορεί να έχει ένα τέτοιο κιβώτιο, αφού θεωρητικά το κιβώτιο θα έχει εντελώς διαφορετική λειτουργία, μην παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην κίνηση του αυτοκινήτου. Με λίγα λόγια στα σχέδια φαίνεται πως ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ακριβώς πόσες σχέσεις θέλει να έχει το κιβώτιο. «Ο αριθμός των εικονικών γραναζιών θα μπορεί να είναι μεγαλύτερος ή μικρότερος από έξι σχέσεις.... Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει το επιθυμητό μοτίβο σύμφωνα με τις προτιμήσεις του », αναφέρεται μεταξύ άλλων στα σχέδια της πατέντας.
Θα αλλάζει αυτόματα τα εικονικά πλαίσια με τις διαθέσιμες ταχύτητες
Η Toyota δεν περιγράφει κάποιο είδος ηλεκτρομηχανικού συστήματος για να δημιουργήσει ο χρήστης των αριθμών των σχέσεων που επιθυμεί. Αντίθετα, θα υπήρχε ένας σταθερός αριθμός ταχυτήτων, πιθανώς έξι. Οι ταχύτητες επιλέγονται ακριβώς όπως στα κανονικά χειροκίνητα κιβώτια ωστόσο ο μοχλός μπορεί να επιστρέψει στη θέση της νεκράς μετά τη χρήση του. Στη συνέχεια ενώ ο οδηγός ανεβάζει ταχύτητες το εικονικό μοτίβο μετατοπίζεται αυτόματα στο επόμενο σύνολο «αναλογιών». Έτσι, εάν υπάρχει ένα μοτίβο με έξι ταχύτητες, μόλις επιλεγεί η 6η τότε η οθόνη θα αλλάξει αυτόματα τις διαθέσιμες σχέσεις επιτρέποντας στον οδηγό να ανεβάσει ταχύτητα μέχρι και τη 14η. Ίδια λειτουργία αλλά από την αντίθετη κατεύθυνση θα υπάρχει και εάν πρόκειται ο οδηγός να κατεβάσει ταχύτητα.
Ηλεκτρικό GR μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο δοκιμάζει η Toyota
Κλείνοντας, να θυμίσουμε πως πριν από λίγο διάστημα ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, είχε αναφέρει σε δηλώσεις του πως η ιαπωνική εταιρεία εργάζεται πάνω σε ένα GR ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ θα προσφέρει και ήχο σα να είναι βενζινοκίνητο!