Είναι γνωστό πως η Toyota υπολογίζει αρκετά το υδρογόνο, στο δρόμο που έχει χαράξει για τον μηδενισμό των ρύπων. Στο πλαίσιο αυτό η ιαπωνική μάρκα ανεβάζει τον πήχη του στόχου της και θα επικεντρωθεί στην πώληση φορτηγών και αυτοκινήτων που κινούνται με υδρογόνο στην Ευρώπη και την Κίνα. Στόχος της να πουλήσει 200.000 από αυτά τα οχήματα έως το 2030.
Προορίζει το υδρογόνο ως εναλλακτική της ηλεκτροκίνησης
Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί μια αλλαγή στο επίκεντρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, που υποστηρίζει τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα συνεχίσει να εξελίσσει παράλληλα. Αυτός ήταν και ο λόγος που η Toyota δημιούργησε στους κόλπους της μια ξεχωριστή μονάδα με εστίαση στο υδρογόνο αυτόν τον μήνα.
Εφικτός ο στόχος των 200.000 υδρογονοκίνητων
Όπως αναφέρουν τα Μέσα του εξωτερικού η Toyota πούλησε λίγο περισσότερα από 3.900 οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου το 2022, ποσοστό που αντιστοιχεί κάτω από το 0,5% των παγκόσμιων πωλήσεών της που έφτασαν τα 9,5 εκατομμύρια οχήματα. «Μπορεί να είναι ένας περίεργος τρόπος να το θέσουμε, αλλά οι 200.000 μονάδες δεν είναι μεγάλος αριθμός», είπε σε δημοσιογράφους ο επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota, Hiroki Nakajima. «Πιστεύουμε ότι αυτός ο αριθμός και ακόμα μεγαλύτερος μπορεί να επιτευχθεί».
Φθηνότερες κυψέλες καυσίμου και παραγωγή υδρογόνου στο πλάνο
Κλείνοντας, να θυμίσουμε πως η Toyota νωρίτερα έχει προχωρήσει και σε άλλες ανακοινώσεις σχετικά με το υδρογόνο. Η ιαπωνική μάρκα είπε πως το 2026 θα λανσάρει το νέο σύστημα κυψελών καυσίμου που θα είναι 50% φθηνότερο, ενώ εργάζεται και για την παραγωγή του υδρογόνου, δημιουργώντας εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη που θα μετατρέπει την κοπριά των κοτόπουλων και απόβλητα τροφίμων σε βιοαέριο και μετά σε υδρογόνο.