Τι σημαίνει «Yaris» & ποιος ήταν ο Έλληνας «μπαμπάς» του;
- Με περισσότερες από 10 εκατομμύρια πωλήσεις, το 6ο Toyota που το καταφέρνει
- H Toyota εμπνεύστηκε από την ελληνική μυθολογία για το όνομά του
- Έλληνας ήταν και ο σχεδιαστής της πρώτης του γενιάς
- Με βραβευμένους κινητήρες σε κάθε γενιά & το πρώτο μικρό που πήρε 5 αστέρια στα crash tests
Με περισσότερες από 10 εκατομμύρια πωλήσεις
To Toyota Yaris έγινε πριν από μερικούς μήνες το έκτο μοντέλο της Toyota που ξεπέρασε το ορόσημο των 10 εκατομμυρίων πωλήσεων μετά τα Corolla, Camry, RAV4, Hilux και Land Cruiser. Το ιαπωνικό μικρό είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μικρά παγκοσμίως και ιδιαίτερα στην χώρα μας, αφού βρίσκεται εδώ και δέκα χρόνια στην κορυφή των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Πόσοι γνωρίζουν όμως ότι το όνομά του είναι... ελληνικό;
Τι σημαίνει τελικά Yaris; Η απάντηση στην ελληνική μυθολογία
Πράγματι, όταν η Toyota έψαχνε στα τέλη της προηγούμενης χιλιετίας πώς να ονομάσει το νέο μοντέλο που θα ερχόταν να αντικαταστήσει το Starlet, έψαξε στην ελληνική μυθολογία και επέλεξε το όνομα Yaris, το οποίο, όπως παραδέχεται η ίδια η φίρμα, προέρχεται από τη θεά Χάρις (ο ενικός για τις Χάριτες). Σύμφωνα με τη μυθολογία, οι Χάριτες ήταν οι θεές της γοητείας, της ομορφιάς, της φύσης, της ανθρώπινης δημιουργικότητας και της γονιμότητας. Ως Χάριτες αναφέρονται η Αγλαΐα η νεότερη, η Ευφροσύνη και η Θάλεια αλλά ορισμένες φορές αναφέρονται και άλλες, όπως οι Αυξώ, η Χάρις, η Ηγεμόνη, η Φαένα και η Πασιθέα.
Ήταν οι κόρες του Δία και της Ευρυνόμης, συνήθως, αν και κατ' άλλους ήταν κόρες του Διονύσου και της Αφροδίτης ή του Ήλιου και της Ναϊάδας Αίγλης. Αγαπούσαν πολύ την ομορφιά και έδωσαν στους ανθρώπους τα ταλέντα για τέχνη, στενά συνδεδεμένες με τις Μούσες. Οι Χάριτες συνδέονταν και με τον Κάτω Κόσμο και τα Ελευσίνια Μυστήρια. Ο ποταμός Κηφισός κοντά στους Δελφούς, σύμφωνα με τη μυθολογία, ήταν ιερός γι αυτές.
Η συμβολή του Σωτήρη Κωβού
Το όνομα του Yaris δεν είναι η μόνη σύνδεση που έχει με την Ελλάδα, αφού θυμίζουμε πως η πρώτη γενιά, η οποία έγινε επιτυχία και έστρωσε το δρόμο για τις επόμενες συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με την ευρυχωρία και πρακτικότητα., σχεδιάστηκε από έναν «δικό μας» άνθρωπο, τον Σωτήρη Κωβό. Το 2000, η πρώτη γενιά κέρδισε τον τίτλο Αυτοκίνητο της Χρονιάς και ο κινητήρας της τον τίτλο Engine of the Year 1999. Η δεύτερη γενιά έγινε το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας που απέσπασε 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP και ο 1000άρης κινητήρας κέρδισε τον τίτλο Engine οf the Year 2007, 2008, 2009 και 2010, ενώ η τρίτη γενιά ασπάστηκε για πρώτη φορά τον υβριδισμό. Το τρέχον μοντέλο έφερε μαζί του νέες αναλογίες (τοποθέτηση των τροχών πιο κοντά στις άκρες του αμαξώματος, φαρδιά μετατρόχια και αρκετά χαμηλότερη θέση οδήγησης), απέκτησε crossover έκδοση με το Toyota Yaris Cross αλλά και έκδοση υψηλών επιδόσεων GR με 261 άλογα.