Σβέλτο και «ανάλαφρο» πάτημα στο δρόμο διαθέτει το ιταλικό crossover. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα.
Οδική συμπεριφορά: Τετρακίνητο προβάδισμα για τo Μokka
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος η οποία εξασφαλίζει καλή ορατότητα, η ευελιξία στην πόλη και η οδική συμπεριφορά που θυμίζει επιβατικό αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα των αστικών crossover. Αυτά τα χαρακτηριστικά, λοιπόν, διακρίνουν και τα τρία μοντέλα μας, ωστόσο υπάρχουν μικρές διαφορές μεταξύ τους. Για παράδειγμα το Opel Mokka είναι τετρακίνητο και τα καταφέρνει καλύτερα στο χώμα, το Fiat 500X σε κερδίζει με το ανάλαφρο πάτημα και την σβελτάδα του, η οποία σε μεγάλο βαθμό μπορεί να συγκριθεί με το «καρτίστικο» feeling που βγάζει το Mini Countryman.
Πιο συγκεκριμένα, στην ευθεία, το SUV της Opel είναι ασφαλές και ευθύβολο, χωρίς ευπάθεια από τους ανέμους, αλλά με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους. Στις στροφές, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, με την τετρακίνηση και το ESP να εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα, με προοδευτικές αντιδράσεις που διαχειρίζονται εύκολα από το σχετικά γρήγορο τιμόνι. Αισθητές γίνονται επίσης κάποιες κλίσεις από το αμάξωμα, που οφείλονται περισσότερο στη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, με οφέλη όμως στην άνεση. Από την άλλη, η εκτός δρόμου κίνηση σε διαδρομές με πατημένο χώμα ή και λίγη λάσπη δεν θα προβληματίσουν, ενώ η απόσταση από το έδαφος μπορεί να μην είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία, όμως, σε συνδυασμό με την άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης και την μαλακή ανάρτηση, το Mokka δεν θα κουράσει τους επιβάτες του.
Το Fiat 500Χ από την πλευρά του, σε κερδίζει με τη σταθερότητά του. Στον ανοιχτό δρόμο είναι στιβαρό και πατάει γερά και το μόνο που θα ενοχλήσει είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος από τις μπροστινές κολώνες, αλλά και κάποιοι θόρυβοι από την ανάρτηση, όταν οι τροχοί περνούν από ανωμαλίες. Στις στροφές, οι κλίσεις είναι απρόσμενα περιορισμένες, η ανάρτηση ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος, τα φρένα εμπνέουν σιγουριά και -το κυριότερο- το κράτημα είναι τονισμένο. Τέλος, οι προοδευτικές αντιδράσεις στο όριο δίνουν κάθε περιθώριο για διορθώσεις, όπως φυσικά και το στάνταρ ESP, που επεμβαίνει διακριτικά και αποτελεσματικά.
Προσανατολισμένη στην άσφαλτο είναι τέλος, και η οδική συμπεριφορά του Mini Countryman. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, οι κλίσεις στις στροφές περιορισμένες, το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση και η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Προσανατολισμένη στην άσφαλτο είναι η οδική συμπεριφορά του Mini Countryman. Η ανάρτηση είναι σφιχτή όσο πρέπει για να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.