Τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν συχνά. Μετά το σοκ, τον απολογισμό και την απόδοση ευθυνών, το επόμενο ερώτημα που ταλανίζει τους οδηγούς είναι «πόσες μέρες θα κάτσει το αυτοκίνητο στο συνεργείο;». Εμείς απαντάμε, γνωρίζοντας καλά τα «μυστικά» του χώρου και τη διαδικασία!
Ο χρόνος είναι χρήμα, όπως και το αυτοκίνητο. Όχι άδικα, αφού αποτελεί μία «επένδυση» ή ένα «εργαλείο» δουλειάς για πολλούς. Επομένως, όπως γίνεται κατανοητό, μετά από ένα τροχαίο ατύχημα το όχημα παραμένει «εκτός δράσης» για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να επισκευαστεί. Ο χρόνος επισκευής βέβαια, είναι ανάλογος της ζημιάς που υπέστη. Η διαδικασία όμως της αποκατάστασης είναι σχεδόν ίδια μετά από κάθε μεγάλη σύγκρουση (δε μιλάμε για απλές γρατσουνιές και βαθουλώματα). Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία φανοποιό.
1.Τι γίνεται μετά το ατύχημα – Κατευθείαν Συνεργείο/Φανοποιείο
Το αυτοκίνητο καταφθάνει στο συνεργείο – φανοποιό όπου εκεί ελέγχεται εξονυχιστικά από το ειδικά καταρτισμένο τεχνικό προσωπικό, συνοψίζοντας μία πρώτη εκτίμηση της ζημιάς. Κατόπιν, η εκτίμηση αυτή αποστέλλεται στον ιδιοκτήτη, ο οποίος με τη σειρά του εξουσιοδοτεί την επιχείρηση να διεκπεραιώνει όλες τις διαδικασίες και απαιτήσεις που ορίζει η ασφαλιστική εταιρεία, με σκοπό να ξεκινήσει τις επισκευές.
Αντίστοιχα, οι κάτοχοι του οχήματος επικοινωνούν με την ασφαλιστική εταιρεία για να προχωρήσουν οι διαδικασίες της αποζημίωσης. Ως προσωρινή λύση, μπορείτε να ζητήσετε όχημα αντικατάστασης, κάτι που προσφέρουν ως δυνατότητα αρκετές ασφαλιστικές.
2. Παραγγελία ανταλλακτικών
Αφού έχει ξεκινήσει η διαδικασία, το επόμενο βήμα αφορά την παραγγελία των ανταλλακτικών. Τα συνεργεία – φανοποιεία βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τους πραγματογνώμονες και διαπραγματεύονται με τις ασφαλιστικές εταιρείες, αποκτώντας -όποτε είναι δυνατόν- ανταλλακτικά OEM(εργοστασιακά). Παράλληλα, το αυτοκίνητο αποσυναρμολογείται και ελέγχεται για τυχόν κρυφές ζημιές, οι οποίες δεν είναι ορατές στο γυμνό και άπειρο μάτι.
3. Ξεκινά η επισκευή του αυτοκινήτου
Εφόσον τα προηγούμενα βήματα έχουν γίνει με επιτυχία, ξεκινάει η επισκευή του αυτοκινήτου. Οι έμπειροι τεχνικοί των συνεργείων – φανοποιείων πραγματοποιούν όλες τις απαραίτητες δομικές και “body” επισκευές. Επιπλέον, οι επαγγελματίες δε ξεχνούν να ενημερώνουν συχνά τους κατόχους για τις απαιτούμενες επισκευές , τις χρεώσεις, την ασφαλιστική κάλυψη και την αναμενόμενη ημερομηνία παράδοσης.
4. Η διαδικασία της βαφής
Σε ένα τροχαίο ατύχημα, μεγάλο μέρος της ζημιάς είναι σε επιφανειακό επίπεδο, κάτι που σημαίνει ότι εκτός από επισκευή, το αμάξωμα χρειάζεται και βάψιμο για το οποίο ακολουθείται μία αυστηρή διαδικασία.
Πρώτα από όλα, το αμάξωμα ασταρώνεται και σφραγίζεται με προστατευτικό βερνίκι ή επίστρωση προστασίας από τη σκουριά. Ύστερα, το αυτοκίνητο πλένεται και καθαρίζεται με χημικό τρόπο, απομακρύνοντας όλες τις βρομιές πριν την εφαρμογή της βαφής. Αργότερα, ακολουθείται μία διαδικασία πολλών στρώσεων βαφής που τελειοποιείται με ψήσιμο σε ειδικούς φούρνους, σύμφωνα πάντα με τα εργοστασιακά πρότυπα. Η διαδικασία ολοκληρώνεται με το τελικό φινίρισμα βαφής, που προσδίδει μία λάμψη «σαν καινούργιο» στο αυτοκίνητο.
5. Συναρμολόγηση & ευθυγράμμιση τροχών
Αφού οι ζημιές έχουν επισκευαστεί και η βαφή έχει ολοκληρωθεί, τα επιμέρους πάνελ του αμαξώματος επανασυναρμολογούνται με προσοχή. Στη συνέχεια, οι μηχανικοί θα πραγματοποιήσουν την απαραίτητη ευθυγράμμιση των τροχών, ώστε να αποκατασταθεί πλήρως και με ασφάλεια το σύστημα διεύθυνσης.
Τέλος, αφού όλα τα παραπάνω βήματα έχουν ολοκληρωθεί απρόσκοπτα, έρχεται η «πολυπόθητη» ώρα της παράδοσης του αυτοκινήτου, το οποίο έχει επανέλθει στην βέλτιστη κατάσταση - «σαν καινούργιο» και είναι έτοιμο να βγει με ασφάλεια και πάλι στους δρόμους.