Η ιστορία της Volkswagen με το λογισμικό που ξεπερνούσε τους ελέγχους καυσαερίων στις ΗΠΑ, βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας. Ας δούμε, λοιπόν, όλες τις εξελίξεις.
Ήταν κοινό μυστικό - Η επιβεβαίωσηΤην Πέμπτη (24/9) γράψαμε πως «Ήταν κοινό μυστικό», ότι δηλαδή επιστήμονες, ελεγκτές και ανταγωνιστές της VW (οι οποίοι θιγόντουσαν περισσότερο και έχαναν σε πωλήσεις) ήξεραν τι γινόταν. Όμως κανείς δεν μίλαγε τόσο καιρό. Τελικά δεν πέρασαν ούτε 24 ώρες από το δημοσίευμα μας και οι εξελίξεις έπεσαν βροχή και μας δικαίωσαν:- Το γερμανικό Autobild αποκάλυψε πως και η BMW X3 xDrive 20d υπερβαίνει κατά 11 φορές τα όρια NOx, χωρίς ωστόσο η BMW να χρησιμοποιεί ένα αντίστοιχο λογισμικό.- Σύμφωνα με τον γερμανικό τύπο η Bosch είχε από το 2007 σχεδιάσει αυτό το λογισμικό, και το έδωσε στην VW, για να χρησιμοποιηθεί όμως μόνο σε testcars. Και μάλιστα την έχει προειδοποιήσει να μην το χρησιμοποιήσει σε αυτοκίνητα παραγωγής.- Το 2011 -σύμφωνα με την Κυριακάτικη Frankfurter Allgemeine- ένας τεχνικός της VW έχει προειδοποιήσει σε εσωτερικό έλεγχο για τις συγκεκριμένες πρακτικές στις μετρήσεις εκπομπών ρύπων, όμως πάλι δεν υπήρξε καμία αντίδραση.- Και τέλος, ακόμη, και η Κομισιόν γνώριζε για το παράνομο λογισμικό από το 2013, όπως υποστηρίζουν οι Financial times με την αποκάλυψη Έκθεσης με την οποία η Κομισιόν προειδοποιεί για την ύπαρξη του λογισμικού, που ξεπερνάει τους ελέγχους, με τον τρόπο που γίνονται σήμερα.Η αντίδραση των Γερμανικών ΑρχώνΜετά από όλα τα παραπάνω, με ένα κείμενο 2 σελίδων, οι Γερμανικές Αρχές δίνουν διορία μέχρι τις 7 Οκτωβρίου στην Volkswagen, ώστε να βρει τρόπο και να παρουσιάσει το χρονοδιάγραμμα με το οποίο τα αυτοκίνητά της θα πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων που πρέπει.6 μήνες πριν, στο Autocheck, την έρευνα του AutoΤρίτηΟι ιδιοκτήτες BMW καταγγέλλουν ότι οι αισθητήρες NOx δεν λειτουργούν καλά, καθώς χαλάνε πολύ γρήγορα και η αντικατάσταση τους κοστίζει 500 ευρώ, κάτι που έχει σαν συνέπεια πολλοί ιδιοκτήτες να κυκλοφορούν, χωρίς να τους αλλάζουν, μολύνοντας την ατμόσφαιρα με ΝΟx. Βλέπουμε και εδώ δηλαδή, ότι υπάρχουν τεχνικές δυσκολίες στην προσπάθεια περιορισμού του NOx, από την BMW αυτή τη φορά.Τι θα γίνει τελικάΣύμφωνα με την ανακοίνωση της VW τα Euro 6 αυτοκίνητα (αυτά που πωλούνται αυτή τη στιγμή και πρέπει να περνάνε αυστηρότερα όρια) δεν έχουν κανένα αντίστοιχο πρόβλημα. Αρα η τεχνολογία που αντιμετωπίζει το πρόβλημα υπάρχει και μάλιστα δεν έχει μεγάλο κόστος, αφού προσφέρεται σε όλα τα euro 6 μοντέλα. Δεν μένει λοιπόν, παρά να εφαρμοστεί και σε όσα αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με το συγκεκριμένο λογισμικό.Εσείς τι λέτε; Μήπως μας βγει τελικά σε καλό αυτή η ιστορία, καθώς θα σκληρύνουν οι έλεγχοι, για θέματα περιβάλλοντος;
Έσεις κύριοι του Autotriti, ποιά είναι η γνώμη σας? Γιατί δε βγήκατε να καταδικάσετε αυτό το έγκλημα? Γιατί περί εγκλήματος και κοροϊδίας πρόκειται..Γιατί τα επίσημα όργανα μέτρησής σας δεν "είδαν" το πρόβλημα? Και γιατί συνέχεια βγάζετε λάδι όλα τα γερμανικά ανεξαιρέτως, παρά τις κριτικές πολλών αναγνωστών που είναι απολύτως δυσαρεστημένοι με δαύτα?Μήπως υπερεκτιμούμε από παρόρμηση κάποια ζητήματα?
Απάντηση: Η μέτρηση των ρύπων και μάλιστα εν κινήσει ξεπερνάει κατα πολύ τις δυνατότητες οποιουδήποτε ειδικού τύπου. Ακόμα και η αμερικάνικη κυβέρνηση για να βρεί τι γίνεται με τα μοντέλα της VW ανέθεσε το θέμα σε ενα πανεπιστήμιο που ειδικεύεται στον συγκεκριμένο τομέα. Χρειάστηκαν μάλιστα δοκιμές αρκετων χιλιάδων χιλιομέτρων για να καταλήξουν σε συμπεράσματα.
Επειδή σας διαβάζω και σας παρακολουθώ κι έχω λογοκριθεί για άλλα θέματα στο παρελθόν επιμένω στην θέση μου..Απλώς αναπαράγεται πληροφορίες χωρίς να καταθέτετε τη γνώμη σας..Θα ήταν πολιτικώς ορθό πιστεύω...Άλλωστε στο παλαιοτερο θέμα με τη FIAT και τα φρένα του BRAVO, το καρακοσκινήσατε το ζήτημα..Και ζητήσατε εξηγήσεις από την FIAT AUTO HELLAS...Στο θέμα των γερμανών?Πιέσατε την εδώ αντιπροσωπεία για εξηγήσεις?Μία εβδομάδα έχει σκάσει το ζήτημα και ακόμα νεότερον ουδέν!Για εδώ πάντα μιλάμε...
Απάντηση: Η θέση της αντιπροσωπείας ειναι οτι περιμένουν και αυτοί τις επίσημες ανακοινώσεις της VW που εχει προθεσμία μέχρι 7 Οκτωβρίου να ενημερώσει πως θα χειριστεί το θέμα απο δω και πέρα. Το θέμα εξάλλου δεν είναι τοπικό ελληνικό, αλλά παγκόσμιο. Οσον αφορά την γνώμη μας, διαβάστε τα (αρκετά), προηγούμενα δημοσιεύματα μας για το θέμα.
Λοιπον, συμφωνα με οτι διαβασα στον ιντερνετ, το λογισμικο λειτουργουσε κάτω απο συγκεκριμενες συνθηκες.
Λεγεται ότι ο βασικός έλεγχος ήταν αν το τιμονι κινείται ή όχι, συν καποιες αλλες παραμετρους.
Αν το τιμονι κινείται, σημαινε ότι πιθανότατα το αμαξι κινειται κανονικά στο δρόμο και δεν ειναι σταματημενο.
Οποτε, ακίνητο τιμόνι συν κάποιες αλλες παράμετροι, εμπαινε το λογισμικό σε λειτουργία, επενέβαινε και αλλαζε την λειτουργία του κινητήρα για να βγάζει τους λιγότερους ρύπους.
Τώρα το σενάριο!
Σας θυμίζουν τα παραπάνω το θέμα με τα diesel Polo που εσβηναν στις διασταυρώσεις.... ?
Συνθήκες για να μπει το λογισμικο σε λειτουργεία ?
Λεω τωρα....
Μονο το ελληνικο μπου....κρατος δεν αντεδρασε, ενω ολη η ευρωπη αντιδραει! Εμεις θα γεμισουμε τους δρομους τετοια αυτοκινητα μη πεσουν και οι πωλησεις και πως θα μας χαρακτηρισουν οι γερμαν....οι;! Κατα τα αλλα η τιμη της αμολυβδης θα ανεβει με τη δικαιολογια της "ελλειψης"! Πισω απο καθε μεγαλο σκανδαλο παντως υπαρχει γερμανος τελικα!!!
Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει δυνατότητα μαζικών αγωγών ιδιοκτητών diesel VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche στα δικαστήρια της Ελλάδας. Ποιά η θέση του ΙΝΚΑ;
Σήμερα είπαν στις ειδήσεις ότι η VW θα ανακαλέσει τα αυτοκίνητα που έχουν το επίμαχο λογισμικό και θα το αλλάξει με ένα άλλο, που θα λύνει το πρόβλημα. Αυτό μου φαίνεται πολύ περίεργο. Από όσο ξέρω αν ένας κινητήρας ρυπαίνει, αυτό οφείλεται κυρίως στο σχεδιασμό του και δευτερευόντως στο λογισμικό. Αν τοποθετηθεί λογισμικό μείωσης των ρύπων, το αποτέλεσμα θα είναι η μείωση της ισχύος και της ροπής. Αν ήταν θέμα λογισμικού, θα ήταν εύκολο από την αρχή να είχε τοποθετηθεί το κατάλληλο σωστό λογισμικό και να μην είχε ρισκάρει τη φήμη της η εταιρεία. Νομίζω λοιπόν ότι αν η ρύπανση οφείλεται στο σχεδιασμό των κινητήρων, τότε αν μπει ένα λογισμικό, που θα περιορίζει τους ρύπους, θα κόβει και ιπποδύναμη και το αποτέλεσμα θα είναι τα αυτοκίνητα να χάσουν τις αρχικές επιδόσεις τους. Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει αναλυτικά αν ισχύει κάτι τέτοιο;
κ να φανταστεις οσοι ειχαν ψωνιο με τα γερμανικα κατηγορουσαν τα ιταλικα για λαδια χαχα......ας μαθουν εστω κ σημερα οτι οι Κινητήρες MultiAir ειναι οι κορυφαιοι κινητηρες
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ Η VW ΨΕΥΔΕΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΣ.
ΠΡΙΝ ΑΠΟ 1 η 2 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΟΤΙ ΨΗΦΙΣΑΝ 40.000 ΣΑΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΤΟ GOLF (ΝΟΜΙΖΩ) ΑΝ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ ΜΕΤΑ ΕΙΧΑΝ ΨΗΦΙΣΕΙ ΜΟΛΙΣ 7.000
Απάντηση: Το θέμα αφορά τα οξείδια του αζώτου και οχι το CO2, δηλαδη το διοξείδιο του άνθρακα, απο το οποίο εξαρτώνται τα τέλη. Αρα δεν θα αυτξηθούν τα τέλη. Δυστυχως για το συγκεκριμένο θέμα βγήκαν πολλά μέσα και είπαν πράγματα που δεν ισχύου.
Θα συμφωνήσω με τον κυριο Αλεκο παραπάνω και θα συμπληρώσω ότι επι χρονια εκθειάζετε τα οχήματα της vw ως ποιοτικά και αξιόπιστα ενώ στην πραγματικότητα είναι χειρότερα και από κακής ποιότητας Κορεατικα! μήπως τελικά η υπήρχαν παροχές για να τους ευνοείτε όλα αυτά τα χρονια? γιατι όπως αποδεικνύεται ουτε ποιότητα έχουν ούτε αξιοπιστία και παντα λειτουργούν με πονηρια και μιζες!!!
Θυμάμαι πριν από μερικά χρόνια, που μας ενδιέφεραν οι ιπποδυνάμεις (μόνο) και όχι η οικονομία (πάλι μόνο...), ότι τα βενζινοκίνητα του ίδιου ομίλου εμφάνιζαν πάντα πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη από αυτήν που ανακοίνωνε ο κατασκευαστής. Λέτε να μην ήταν μόνο τα ασφαλιστικά όρια της Γερμανίας το πρόβλημα;
Ο Σταυρος Δημας Επιτροπος Περιβαλοντος της Ευρωπαικης επιτροπης γνωριζει πολλα για αυτες τις πρακτικες και θεματα και ηταν ο πλεον μισητος πολιτικος απο τους Γερμανους κατασκευαστες διοτι επεδιωξε να θεσπιση καλυτερους κανονες. Θα ηθελα πολυ να ακουσω την γνωμη του για ολα αυτα.
Το περίεργο είναι, ότι εκτός από τη VW, άλλες μετρήσεις που έχουν γίνει σε ντίζελ και βρίσκονται πάνω από το όριο σε ΝΟχ, αφορούν προς το παρόν μόνο Ευρωπαίους κατασκευαστές (συγκεκριμένα μοντέλα τους).
Φαίνεται όμως, ότι δύσκολα θα μπορούν να ικανοποιούνται οι Euro 6 κανονισμοί (και ακόμα δυσκολότερα οι Αμερικάνικοι) στα ντίζελ, χωρίς το πρόσθετο της ουρίας (πχ το AdBlue), που χρησιμοποιείται ήδη στα βαρύτερα οχήματα.
Η δική μου άποψη είναι ότι οι επίσημες καταναλώσεις=ρύποι των μεγάλων κυριως οχημάτων είναι αντίστοιχες ενός παπιού.Ολα τα άρθρα του περιοδικού είναι πιο καιει= ρυπαίνει λιγότερο.
Ακόμα και τώρα πρέπει να κάνετε δικές σας μετρήσεις ρύπων για την ενημέρωση των αναγνωστών
Εχω στην κατοχή μου ford ranger 2.5 diesel turbo 143 hp euro4 του 2007 αν to κινείς κάπως γρήγορα καίει αρκετά=ρυπαίνει.
Έσεις κύριοι του Autotriti, ποιά είναι η γνώμη σας? Γιατί δε βγήκατε να καταδικάσετε αυτό το έγκλημα? Γιατί περί εγκλήματος και κοροϊδίας πρόκειται..Γιατί τα επίσημα όργανα μέτρησής σας δεν "είδαν" το πρόβλημα? Και γιατί συνέχεια βγάζετε λάδι όλα τα γερμανικά ανεξαιρέτως, παρά τις κριτικές πολλών αναγνωστών που είναι απολύτως δυσαρεστημένοι με δαύτα?Μήπως υπερεκτιμούμε από παρόρμηση κάποια ζητήματα?
Απάντηση: Μήπως δεν μας διαβάζετε? Κάντε μια περιήγηση στα άρθρα του site να δείτε αν ισχύουν όσα λέτε.
Σχετικά με την μέτρηση των ρύπων...
Απάντηση: Η μέτρηση των ρύπων και μάλιστα εν κινήσει ξεπερνάει κατα πολύ τις δυνατότητες οποιουδήποτε ειδικού τύπου. Ακόμα και η αμερικάνικη κυβέρνηση για να βρεί τι γίνεται με τα μοντέλα της VW ανέθεσε το θέμα σε ενα πανεπιστήμιο που ειδικεύεται στον συγκεκριμένο τομέα. Χρειάστηκαν μάλιστα δοκιμές αρκετων χιλιάδων χιλιομέτρων για να καταλήξουν σε συμπεράσματα.
Επειδή σας διαβάζω και σας παρακολουθώ κι έχω λογοκριθεί για άλλα θέματα στο παρελθόν επιμένω στην θέση μου..Απλώς αναπαράγεται πληροφορίες χωρίς να καταθέτετε τη γνώμη σας..Θα ήταν πολιτικώς ορθό πιστεύω...Άλλωστε στο παλαιοτερο θέμα με τη FIAT και τα φρένα του BRAVO, το καρακοσκινήσατε το ζήτημα..Και ζητήσατε εξηγήσεις από την FIAT AUTO HELLAS...Στο θέμα των γερμανών?Πιέσατε την εδώ αντιπροσωπεία για εξηγήσεις?Μία εβδομάδα έχει σκάσει το ζήτημα και ακόμα νεότερον ουδέν!Για εδώ πάντα μιλάμε...
Απάντηση: Η θέση της αντιπροσωπείας ειναι οτι περιμένουν και αυτοί τις επίσημες ανακοινώσεις της VW που εχει προθεσμία μέχρι 7 Οκτωβρίου να ενημερώσει πως θα χειριστεί το θέμα απο δω και πέρα. Το θέμα εξάλλου δεν είναι τοπικό ελληνικό, αλλά παγκόσμιο. Οσον αφορά την γνώμη μας, διαβάστε τα (αρκετά), προηγούμενα δημοσιεύματα μας για το θέμα.
Λοιπον, συμφωνα με οτι διαβασα στον ιντερνετ, το λογισμικο λειτουργουσε κάτω απο συγκεκριμενες συνθηκες. Λεγεται ότι ο βασικός έλεγχος ήταν αν το τιμονι κινείται ή όχι, συν καποιες αλλες παραμετρους. Αν το τιμονι κινείται, σημαινε ότι πιθανότατα το αμαξι κινειται κανονικά στο δρόμο και δεν ειναι σταματημενο. Οποτε, ακίνητο τιμόνι συν κάποιες αλλες παράμετροι, εμπαινε το λογισμικό σε λειτουργία, επενέβαινε και αλλαζε την λειτουργία του κινητήρα για να βγάζει τους λιγότερους ρύπους. Τώρα το σενάριο! Σας θυμίζουν τα παραπάνω το θέμα με τα diesel Polo που εσβηναν στις διασταυρώσεις.... ? Συνθήκες για να μπει το λογισμικο σε λειτουργεία ? Λεω τωρα....
Μια ζωή υπερτιμημένος απατεώνας ο Γερμανός. Πάρτε τον τίμιο Ιάπωνα (και Κορεάτη) να σωθείτε.
Μονο το ελληνικο μπου....κρατος δεν αντεδρασε, ενω ολη η ευρωπη αντιδραει! Εμεις θα γεμισουμε τους δρομους τετοια αυτοκινητα μη πεσουν και οι πωλησεις και πως θα μας χαρακτηρισουν οι γερμαν....οι;! Κατα τα αλλα η τιμη της αμολυβδης θα ανεβει με τη δικαιολογια της "ελλειψης"! Πισω απο καθε μεγαλο σκανδαλο παντως υπαρχει γερμανος τελικα!!!
Θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει δυνατότητα μαζικών αγωγών ιδιοκτητών diesel VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche στα δικαστήρια της Ελλάδας. Ποιά η θέση του ΙΝΚΑ;
Σήμερα είπαν στις ειδήσεις ότι η VW θα ανακαλέσει τα αυτοκίνητα που έχουν το επίμαχο λογισμικό και θα το αλλάξει με ένα άλλο, που θα λύνει το πρόβλημα. Αυτό μου φαίνεται πολύ περίεργο. Από όσο ξέρω αν ένας κινητήρας ρυπαίνει, αυτό οφείλεται κυρίως στο σχεδιασμό του και δευτερευόντως στο λογισμικό. Αν τοποθετηθεί λογισμικό μείωσης των ρύπων, το αποτέλεσμα θα είναι η μείωση της ισχύος και της ροπής. Αν ήταν θέμα λογισμικού, θα ήταν εύκολο από την αρχή να είχε τοποθετηθεί το κατάλληλο σωστό λογισμικό και να μην είχε ρισκάρει τη φήμη της η εταιρεία. Νομίζω λοιπόν ότι αν η ρύπανση οφείλεται στο σχεδιασμό των κινητήρων, τότε αν μπει ένα λογισμικό, που θα περιορίζει τους ρύπους, θα κόβει και ιπποδύναμη και το αποτέλεσμα θα είναι τα αυτοκίνητα να χάσουν τις αρχικές επιδόσεις τους. Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει αναλυτικά αν ισχύει κάτι τέτοιο;
κ να φανταστεις οσοι ειχαν ψωνιο με τα γερμανικα κατηγορουσαν τα ιταλικα για λαδια χαχα......ας μαθουν εστω κ σημερα οτι οι Κινητήρες MultiAir ειναι οι κορυφαιοι κινητηρες
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ Η VW ΨΕΥΔΕΤΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΣ. ΠΡΙΝ ΑΠΟ 1 η 2 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΟΤΙ ΨΗΦΙΣΑΝ 40.000 ΣΑΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΤΟ GOLF (ΝΟΜΙΖΩ) ΑΝ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ ΜΕΤΑ ΕΙΧΑΝ ΨΗΦΙΣΕΙ ΜΟΛΙΣ 7.000
αα....και αν οι πραματικοί ρύποι είναι υψηλότεροι απο λίγο εώς πολύ, πιά θα είναι τα τέλη που θα πληρώνουν...ούτε να το σκέφτομαι
Απάντηση: Το θέμα αφορά τα οξείδια του αζώτου και οχι το CO2, δηλαδη το διοξείδιο του άνθρακα, απο το οποίο εξαρτώνται τα τέλη. Αρα δεν θα αυτξηθούν τα τέλη. Δυστυχως για το συγκεκριμένο θέμα βγήκαν πολλά μέσα και είπαν πράγματα που δεν ισχύου.
Θα συμφωνήσω με τον κυριο Αλεκο παραπάνω και θα συμπληρώσω ότι επι χρονια εκθειάζετε τα οχήματα της vw ως ποιοτικά και αξιόπιστα ενώ στην πραγματικότητα είναι χειρότερα και από κακής ποιότητας Κορεατικα! μήπως τελικά η υπήρχαν παροχές για να τους ευνοείτε όλα αυτά τα χρονια? γιατι όπως αποδεικνύεται ουτε ποιότητα έχουν ούτε αξιοπιστία και παντα λειτουργούν με πονηρια και μιζες!!!
Θυμάμαι πριν από μερικά χρόνια, που μας ενδιέφεραν οι ιπποδυνάμεις (μόνο) και όχι η οικονομία (πάλι μόνο...), ότι τα βενζινοκίνητα του ίδιου ομίλου εμφάνιζαν πάντα πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη από αυτήν που ανακοίνωνε ο κατασκευαστής. Λέτε να μην ήταν μόνο τα ασφαλιστικά όρια της Γερμανίας το πρόβλημα;
εγω μια χαρα ειμαι με το vw μου και πραγματικα δεν μου καιγεται καρφακι για το αν ρυπαινει το περιβαλλον
Ο Σταυρος Δημας Επιτροπος Περιβαλοντος της Ευρωπαικης επιτροπης γνωριζει πολλα για αυτες τις πρακτικες και θεματα και ηταν ο πλεον μισητος πολιτικος απο τους Γερμανους κατασκευαστες διοτι επεδιωξε να θεσπιση καλυτερους κανονες. Θα ηθελα πολυ να ακουσω την γνωμη του για ολα αυτα.
Το περίεργο είναι, ότι εκτός από τη VW, άλλες μετρήσεις που έχουν γίνει σε ντίζελ και βρίσκονται πάνω από το όριο σε ΝΟχ, αφορούν προς το παρόν μόνο Ευρωπαίους κατασκευαστές (συγκεκριμένα μοντέλα τους). Φαίνεται όμως, ότι δύσκολα θα μπορούν να ικανοποιούνται οι Euro 6 κανονισμοί (και ακόμα δυσκολότερα οι Αμερικάνικοι) στα ντίζελ, χωρίς το πρόσθετο της ουρίας (πχ το AdBlue), που χρησιμοποιείται ήδη στα βαρύτερα οχήματα.
Η δική μου άποψη είναι ότι οι επίσημες καταναλώσεις=ρύποι των μεγάλων κυριως οχημάτων είναι αντίστοιχες ενός παπιού.Ολα τα άρθρα του περιοδικού είναι πιο καιει= ρυπαίνει λιγότερο. Ακόμα και τώρα πρέπει να κάνετε δικές σας μετρήσεις ρύπων για την ενημέρωση των αναγνωστών Εχω στην κατοχή μου ford ranger 2.5 diesel turbo 143 hp euro4 του 2007 αν to κινείς κάπως γρήγορα καίει αρκετά=ρυπαίνει.
Νισσαν sunny n13 1.4 τίποτα δεν παθενει