H VW έκανε την έκπληξη το 2018, παρουσιάζοντας το δεύτερο μικρό της SUV, όταν κάποιες εταιρείες δεν είχαν ούτε ένα. Πλέον, oι Γερμανοί σου δίνουν την δυνατότητα να επιλέξεις μέσα από τρία B-SUV.
autotriti team
Το γεγονός πως τα μικρά SUV σημειώνουν υψηλές πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη (στην Ελλάδα ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής κατηγορία (21,4%) στην Ελλάδα το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου του 2021) κάνει ξεκάθαρο γιατί οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων έχουν στρέψει το βλέμμα τους στην κατηγορία αυτή. Οι περισσότερες φίρμες έχουν, εδώ και χρόνια, φροντίσει να έχουν ένα μικρό SUV στην γκάμα τους, ώστε να επωφεληθούν από το ενδιαφέρον που δείχνει στο κοινό, υπάρχει ωστόσο μια εταιρεία που πιστεύει πως ένα μόνο crossover δεν «φέρνει την άνοιξη». Αλλά ούτε και δύο φαίνεται πως είναι αρκετά. Η Volkswagen είναι η μάρκα που, όταν γίνει το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Taigo, θα προσφέρει τρία SUVάκια στην ίδια κατηγορία.
Το Volkswagen T-Roc Το πρώτο αυτοκίνητο που έκανε ντεμπούτο ήταν το T-Roc πίσω στο 2017 ως ένα άνετο και στιβαρό SUV που δεν σε άφηνε αδιάφορο με την σχεδίασή του, ενώ στον δρόμο άφηνε ικανοποιημένο τον οδηγό με την συμπεριφορά του. Με μήκος 4.234 χλστ., πλάτος 1.819 χλστ. και ύψος 1.573 χλστ. έγινε το μικρότερο SUV στην γκάμα της VW το 2017, ωστόσο τα δεδομένα αυτά θα άλλαζαν λίγο αργότερα με την άφιξη του T-Cross. Oι τιμές στην βενζίνη ξεκινούν από 20.950 ευρώ για την έκδοση με το μοτέρ του 1,0 λίτρου με τα 110 PS, από 25.000 ευρώ με το 1.500άρι μοτέρ των 150 PS, ενώ ο 2λιτρος TSI των 190 ίππων που συνδυάζεται με DSG κιβώτιο και τετρακίνηση τιμάται από 34.950 ευρώ. Στην κορυφή της βενζίνης βρίσκεται φυσικά η έκδοση R με τα 300 άλογα και τιμή από 50.150 ευρώ. Στο diesel, οι τιμές ξεκινούν από 30.550 ευρώ για το 2λιτρο μοτέρ των 150 ίππων που συνδυάζεται με DSG κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Το Volkswagen T-Cross
Ο ερχομός του T-Cross εξέπληξε αρκετούς όταν παρουσιάστηκε το 2018, καθώς τότε έγινε για πρώτη φορά φανερό πως η Volkswagen θα έδινε ιδιαίτερη προσοχή στα μικρά SUV. Το δεύτερο μικρό SUV των Γερμανών είναι σαφώς μικρότερο από το T-Roc, με μήκος μόλις 4.110 χλστ, πλάτος 1.760 χλστ. και ύψος 1.584 χλστ. ενώ ο χώρος αποσκευών του είναι 385 λίτρα (445 το T-Roc). Oι τιμές του ξεκινούν από τις 19.050 ευρώ για το 1.000άρι TSI μοτέρ των 95 ίππων, από 19.650 κοστίζει η έκδοση με τα 110 άλογα, ενώ ο κορυφαίος 1.500άρης TSI των 150 ίππων τιμάται από 25.100 ευρώ με το DSG κιβώτιο.
To νέο Volkswagen Taigo
To τρίτο και τελευταίο(;) B-SUV της Volkswagen παρουσιάστηκε πριν από λίγες εβδομάδες και αποτελεί πλέον με κάθε επισημότητα το τρίτο μέλος της γκάμας της των Γερμανών στην κατηγορία των μικρών SUV. Για να βάλουμε μια τάξη ανάμεσα στα τρία μοντέλα, το νέο Taigo έχει μήκος 4.266 χλστ, πλάτος 1.757 χλστ., ύψος 1.494 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του μετράται στα 2.566 χλστ.. Αρα, στην ουσία είναι 32 χλστ. μεγαλύτερο σε μήκος από το T-Roc (4.234 χλστ.) και 15,8 εκατοστά μεγαλύτερο από το T-Cross (4.108 χλστ.). Σε ό,τι έχει να κάνει με το μεταξόνιο, που ορίζει εν πολλοίς και τους χώρους της καμπίνας, το Taigo βρίσκεται ανάμεσα στα T-Roc (2.590 χλστ.) και T-Cross (2.551 χλστ.), ενώ το πορτμπαγκάζ χωρά 438 λίτρα, την στιγμή που το διαμέρισμα των αποσκευών του T-Cross είναι 385 έως 455 λτ. ανάλογα με τη θέση των συρόμενων πίσω καθισμάτων και του T-Roc 445 λίτρα.
Αισθητικά, συμβαδίζει με την γνώριμη σχεδιαστική γλώσσα της VW αντλώντας λεπτομέρειες από το Polo (βλ. το πλαϊνό νεύρο που διατρέχει τις πόρτες), αλλά και το T-Cross (η φάσα που ενώνει τα οπίσθια φωτιστικά σώματα θυμίζει εν πολλοίς εκείνη του T-Cross), ενώ τα μαύρα πλαστικά που το περιβάλουν τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του.
Τo σκηνικό στην καμπίνα είναι γνώριμο και παραπέμπει στο «αδελφό» T-Cross. Στάνταρ είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών (10,25 ιντσών στην έκδοση Style) ενώ ανάλογα το εξοπλιστικό επίπεδο, ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει μέσα από τρεις διαφορετικές οθόνες αφής 6,5 ιντσών, 8 ιντσών και 9,2 ιντσών. Πολλά είναι τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, όπως το προαιρετικό IQ.DRIVE Travel Assist, το οποίο συνδυάζει λειτουργίες από άλλα συστήματα όπως τα Adaptive Cruise Control και Lane Assist για τη δημιουργία ενός νέου συστήματος υποβοήθησης που επιτρέπει εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση με ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα.
Η παλέτα των μηχανικών συνόλων απαρτίζεται από τρεις επιλογές βενζίνης, με το diesel να μένει εκτός επιλογών, τουλάχιστον αρχικά. Στη βάση βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.000άρης TSI κινητήρας σε δύο εκδόσεις ισχύος, 95 και 110 ίππων με ροπή 175 Nm και 200 Nm, αντίστοιχα, ενώ στην κορυφή της γκάμας συναντούμε τον τετρακύλινδρο 1,5 TSI Evo με δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων που αποδίδει 150 άλογα και 250 Nm ροπής. Όσον αφορά στη μετάδοση, αυτή γίνεται αποκλειστικά στους 2 τροχούς του εμπρόσθιου άξονα από ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο για την έκδοση των 95 ίππων ή ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων για τις άλλες δύο. Προαιρετικά προσφέρεται και το 7άρι DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στις εκδόσεις των 110 και 150 ίππων.
Το νέο VW Taigo θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία μέσα στο ερχόμενο φθινόπωρο με τιμές που λογικά θα είναι λίγο πάνω από αυτές του T-Cross, αλλά κάτω από τις 20.000 ευρώ.