To VW Polo είναι το χειρότερο μικρό του ομίλου VW. Αυτό βγαίνει μέσα από τις μετρήσεις του Test Center του AutoΤρίτη. Υπάρχει σοβαρό θέμα ασφάλειας μάλιστα με την επίδοση των φρένων του, αλλά είναι το πιο οικονομικό πάντως. Καλύτερο όλων πάντως το SEAT Ibiza. Στη «μέση» τα Skoda Fabia και Audi A1.
Αυτή τη φορά συγκρίνουμε ωσάν ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, με δεδομένα από τις μετρήσεις μας, τα Audi Α1, SEAT Ibiza, Skoda Fabia και VW Polo, όλα δηλαδή τα μικρά του ομίλου VW. Άλλωστε η κατηγορία των μικρών είναι αυτή με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα μας. Επανερχόμενοι στα τέσσερα μοντέλα που συγκρίνουμε, σίγουρα τα αποτελέσματα δεν είναι αυτά που θα περίμενε κανείς, όπως δεν περίμενε κανείς ότι, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Audi Q3 χάνει από το Skoda Karoq, δείχνοντας πως έχουν αλλάξει οι ισορροπίες μέσα στον όμιλο.
Το VW Polo απογοήτευσε στην μέτρηση των φρένων. Είναι το χειρότερο της κατηγορίας του
Ξεκινώντας από το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει, αυτό είναι η τελευταία θέση του VW Polo συγκριτικά με τα ομόσταυλα μοντέλα του. Παρά το γεγονός πως, το μικρό της VW έχει την μικρότερη κατανάλωση και από τα τέσσερα μοντέλα, όντας το πιο οικονομικό εντός πόλης μαζί με το Fabia και το πιο οικονομικό στο ταξίδι μαζί με το Ibiza, είναι τελευταίο στον τομέα της ασφάλειας με διαφορά. Μάλιστα στον συγκεκριμένο τομέα έχει την 36η θέση ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας που έχουμε μετρήσει και παράλληλα στον τομέα των χώρων βρίσκεται τόσο πίσω από το Ibiza, όσο και από το Fabia.
Το Polo έχει τα χειρότερα φρένα της κατηγορίας, 8 μέτρα διαφορά από τον πρώτο
Η απογοητευτική 36η θέση του Polo στον τομέα της ασφάλειας οφείλεται στην κακή επίδοση των φρένων του, που είναι η χειρότερη σε όλη την κατηγορία. Θέλει 42,1 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα την ώρα που το κορυφαίο της κατηγορίας -και του θέματός μας-, το Audi A1 το κάνει σε 34,1 μέτρα. Μιλάμε για δύο αυτοκίνητα απόσταση! Επιπλέον είναι και το πιο αργό σε ένα προσπέρασμα, επίσης με αρκετή διαφορά από το υπόλοιπα όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα.
Καλύτερο συνολικά το SEAT Ibiza. Κορυφαίο στο Elk Test το Fabia
Από την άλλη, καλύτερο ανάμεσα στα 4 μοντέλα αναδεικνύεται το SEAT Ibiza. Είναι με διαφορά το πιο ευρύχωρο, όχι μόνο μεταξύ των μοντέλων, αλλά όλης της κατηγορίας με το δεύτερο πιο φαρδύ πίσω κάθισμα και τον τέταρτο καλύτερο χώρο για τα γόνατα. Στοιχείο που του δίνει την πρωτιά στον όμιλο, καθώς σε όλους τους άλλους τομείς είναι πολύ κοντά με τα υπόλοιπα μοντέλα. Καίει και προσπερνάει περίπου όπως το Fabia και είναι το πιο οδηγοκεντρικό μεταξύ των 4 μοντέλων, παρόλο που το ρεκόρ της κατηγορίας στο elk τεστ ανήκει στα Fabia με 75,5 χλμ./ώρα (εξαιρώντας φυσικά τα μοντέλα επιδόσεων).
Χειρότερο σε χώρους το Audi A1
Βλέποντας ακόμη πιο αναλυτικά τους πίνακες, ακόμα ένα στοιχείο που χρήζει σχολιασμού είναι οι μικροί χώροι του Audi Α1. Στο πίσω κάθισμα χωράνε μέχρι 2 ενήλικοι, λόγω του περιορισμένου φάρδους, όντας ένα από τα χειρότερα μοντέλα της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα. Έτσι θα λέγαμε «πάνε στράφι» οι πολύ καλές επιδόσεις στο προσπέρασμα και τα κορυφαία του φρένα, που του χαρίζουν την πρώτη θέση στον τομέα της ασφάλειας μεταξύ των τεσσάρων μοντέλων.
Ποια συνδυάζουν καλύτερα Κατανάλωση, Χώρους και Ασφάλεια
Για την τελική κατάταξη έχουμε συνυπολογίσει την κατάταξη τους σε κατανάλωση, χώρους και ασφάλεια. Θεωρούμε τον καθένα από τους παραπάνω τομείς εξίσου σημαντικό (33%), για να υπολογίσουμε την τελική κατάταξη. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά στις επόμενες επιλογές και τι λαμβάνουμε υπόψη για να κάνουμε την κατάταξη και στους 3 επιμέρους τομείς της κατανάλωσης, των χώρων και της ασφάλειας.
Για την μέτρηση της κατανάλωσης εντός πόλης εφαρμόζουμε έναν τυπικό κύκλο, που προσομοιώνει την κίνηση σε αστικές συνθήκες. Έτσι κινούμαστε με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και σε ορισμένες συνθήκες ως 80, σαν να κινούμαστε σε κάποια κεντρική λεωφόρο, πραγματοποιώντας παράλληλα στάσεις σαν να περιμένουμε σε φανάρι. Έπειτα από το όργανο που συνδέουμε στη θύρα OBD του οχήματος (παίρνει δεδομένα από τον εγκέφαλο κατευθείαν) λαμβάνουμε το νούμερο της κατανάλωσης.
Για την κατανάλωση σε ταξίδι, με το όργανο πάντα συνδεδεμένο στη θύρα OBD του οχήματος , μετράμε σε ανοιχτό δρόμο για 5 χιλιόμετρα με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται 3 φορές και κρατάμε το μέσο όρο των επιμέρους μετρήσεων.
Πόσοι επιβατες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα; Πόσος χωροςυπαρχει για τα γόνατα τους και το κεφαλι τους; Πόση είναι η πραγματική (μετρημένη από μας) χωρητικότητα του πορτ-μπαγκαζ τους;
Πόσοι επιβάτες και πόσο άνετα χωράνε στο πίσω κάθισμα
Για το εσωτερικό πλάτος, οι μετρήσεις στηρίζονται σε μια ειδική πτυσσόμενη ράβδο που μετράει την απόσταση μεταξύ των θυρών στο ύψος του στήθους. Για 3 ενήλικες χρειάζεστε 1,35 μέτρα, ενώ για 2 μεγάλους και ένα παιδί 1,25 μέτρα.
Οι μετρήσεις των εσωτερικών χώρων γίνονται με τη βοήθεια του… «Λυκούργου», μιας συσκευής που προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά. Με το κάθισμα του οδηγού στην πιο χαμηλή θέση (αν υπάρχει ρύθμιση του ύψους), την πλάτη κάθετη και με τη θέση αυτή σταθερή, μετράμε την απόσταση του Λυκούργου από την πλάτη του μπροστά καθίσματος.
Πάλι πρωταγωνιστής είναι ο «Λυκούργος» (προσομοιώνει άνθρωπο με ύψος 1,75 μ. και βάρος 75 κιλά), ωστόσο σε αυτή την περίπτωση το νούμερο που μετράμε είναι η απόσταση του άνω άκρου του κεφαλιού του «Λυκούργου» από την οροφή.
Γίνεται με τον «Ταμερλάνο». Εχουμε ένα κύβο γεμάτο με αφρώδες υλικό, από το οποίο γεμίζουμε το πορτ-μπαγκάζ, μέχρι το ύψος της εταζέρας. Μετράμε στην συνέχεια πόσα εκατοστά κατέβηκε το αφρώδες υλικό στον κύβο μας και πολλαπλασιάζοντας το με τις διαστάσεις του κύβου, ξέρουμε πόσα λίτρα ακριβώς χωράει κάθε πορτ-μπαγκάζ.
Η αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς του μοντέλου είναι πολυσύνθετη και γίνεται έπειτα από πολλά χιλιόμετρα δοκιμών. Λαμβάνεται υπόψη η επίδοση στο τεστ αποφυγής κινδύνου (elk test), ενώ σημαντικές είναι οι πληροφορίες που λαμβάνει ο δοκιμαστής-οδηγός από το τιμόνι, την ανάρτηση, καιώς και οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου υπό πίεση ή στις κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Η διαδικασία των μετρήσεων των φρένων γίνεται με τυποποιημένο τρόπο (πίεση ελαστικών που αναγράφει ο κατασκευαστής, στεγνό οδόστρωμα κ.λπ.), οι οποίες ισχύουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Κατά τη διαδικασία ο οδηγός αναπτύσσει ταχύτητα 110 πραγματικών χλμ./ώρα, οπότε και φρενάρουμε απότομα. Μέσω ειδικού οργάνου μέτρησης μετράμε τη απόσταση από τη στιγμή που η ταχύτητα γίνει 100 χλμ. /ώρα μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί.
Σε αυτή διαδικασία κάνουμε προσομοίωση μιας προσπέρασης σε επαρχιακό δρόμο. Εδώ ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι από τα 60 χλμ./ώρα με 4η/5η σχέση ή με kickdown μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και καταγράφουμε το χρόνο που χρειάζεται.