Δύο βενζινοκίνητα οικογενειακά SUV με αυτόματο κιβώτιο και 130 ίππους μπαίνουν στο ζύγι. Από τη μία το XC40 T2, το «μικρότερο» Volvo SUV και από την άλλη το Peugeot 3008, το δεύτερο σε πωλήσεις C-SUV στην Ελλάδα. Volvo ή Peugeot και 2.000 ευρώ στην τσέπη;
Για την αγορά ενός αυτοκινήτου η συνάρτηση του τι πληρώνεις με το τι παίρνεις είναι βασικός τρόπος υπολογισμού για να φτάσει ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος στην τελική του απόφαση. Ωστόσο, αυτό το σκεπτικό στα οικογενειακά SUV αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, αφού τα έξοδα για τους οικογενειάρχες μόνο τελειωμό δεν έχουν. Επειδή λοιπόν οι οικογενειάρχες μετράνε 2 και 3 φορές τα λεφτά τους και η ομάδα του autotriti.gr θέλει πάντα το καλύτερο για το κοινό του, το σημερινό συγκριτικό εστιάζει σε δύο επιλογές οικογενειακών SUV που βαδίζουν σε premium χνάρια και συγκεκριμένα το Peugeot 3008 και το Volvo XC40 Τ2. Τα δύο βενζινοκίνητα SUV βρίσκονται στο φάσμα των 130 ίππων, είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κιβώτιο και προβάλλουν το πλούσιο τεχνολογικό τους υπόβαθρο στην απαιτητική λίγκα των C-SUV.
Σχεδίαση: Μίνιμαλ το XC40, επιβλητικό και ξεχωριστό το 3008
Σχεδιαστικά το Volvo XC40 θέλει να βγάλει προς τα έξω έναν νεανικό χαρακτήρα. Τα LED φώτα ημέρας σε συνδυασμό με την μικρή γρίλια και τους στενούς αεραγωγούς συνθέτουν ένα ευχάριστο «πρόσωπο» και πετυχαίνουν τον στόχο τους. Στο πίσω μέρος ωστόσο η σχεδιαστική κατεύθυνση αλλάζει με τα ογκώδη φωτιστικά σώματα σε στυλ μπούμερανγκ να μην αναδεικνύουν όσο θα έπρεπε το μοντέλο, το οποίο σε κάθε περίπτωση γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο, μέσω του μίνιμαλ ντιζάιν.
Από τη μεριά του Peugeot 3008 έχει ως κύρια στοιχεία της σχεδίασής του τη μεγάλη και πιο κομψή μάσκα στο εμπρός μέρος και τα φωτιστικά σώματα με τα εντυπωσιακά LED φώτα ημέρας που εκτείνονται προς τα κάτω σαν «χαυλιόδοντες». Το αμάξωμα συνεχίζει να είναι μυώδες και στα πλαϊνά του, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα εκφράζουν με τη σειρά τους την δυναμική του, θυμίζοντας γρατζουνιές από λιοντάρι. Ως γενική εικόνα το 3008 είναι επιβλητικό και ξεχωριστό σχεδιαστικά για τα δεδομένα της κατηγορίας, εκφράζοντας έντονα τον premium χαρακτήρα του.
Εσωτερικό: Μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ το 3008, με οθόνες και τα δύο
Στο εσωτερικό το XC40 ακολουθεί τα μεγαλύτερα XC60 και XC90. Σημείο αναφοράς αποτελεί η 9ιντση οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που είναι τοποθετημένη σε κάθετη διάταξη και θυμίζει ταμπλέτα και η 12,3 ιντσών οθόνη που έχει τον ρόλο του πίνακα οργάνων. Σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών είναι στα 460 λτ. στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ στην καμπίνα περιλαμβάνονται και χώροι για μικροαντικείμενα στις εμπρός θέσεις, με χωρίσματα και «διαμερίσματα».
Tο εσωτερικό του Peugeot 3008 εκπλήσσει ευχάριστα με την εικόνα την ποιότητά του, με τη λογική σχεδίασης i-cockpit να προσφέρει hi-tech στοιχεία και συστήματα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών (στάνταρ) έχει ανασχεδιασμένα γραφικά ενδείξεων και στις πλουσιότερες εκδόσεις του συμπεριλαμβάνει και σύστημα νυχτερινής όρασης, ενώ στο κέντρο του ταμπλό παραμένει η οθόνη αφής των 8 ή 10 ιντσών με πιο καλή ανάλυση και πιο γρήγορο λειτουργικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, με πολύ καλά υλικά, προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ τόσο η εργονομία όσο και η πρακτικότητά του παραμένουν σε καλά επίπεδα. Οι χώροι είναι έτσι ικανοί για την άνετη μεταφορά 4 ατόμων χωρίς κανέναν περιορισμό και 520 λίτρα αποσκευών.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες: Καλύτερες επιδόσεις το 3008
Η έκδοση Τ2 του XC40 χρησιμοποιεί τον ίδιο τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα με τη χωρητικότητα των 1,5 λίτρων που εξοπλίζει και το Τ3. Το μοτέρ προσφέρει 129 ίππους και 245 Nm ροπή και συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Volvo για το T2 είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα και κατανάλωση καυσίμου 7,4-7,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Κάτω από το καπό του Peugeot 3008 συναντούμε τον τρικύλινδρο 1,2 λίτρων βενζινοκινητήρα PureTech, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους με 230 Nm ροπής. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο EAT8 διαμορφώνοντας έναν συνδυασμό που είναι και ικανός σε απόδοση και επιδόσεις όσο και σε λειτουργικά χαρακτηριστικά. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 10,3 δευτερόλεπτα, ενώ η κατανάλωσή του σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνά τα 8,0 λτ./100 χλμ..
Στην πράξη, τα δύο σύνολα ανταποκρίνονται εξίσου καλά στις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, ωστόσο το γαλλικό SUV δείχνει πως έχει πετύχει καλύτερη χημεία μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου, αφού παρά την ελαφρώς μικρότερη ροπή, καταφέρνει να είναι ταχύτερο στο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση είναι σε παρόμοια επίπεδα.
Συμπέρασμα
Στην εισαγωγική έκδοση Active Plus το Peugeot 3008 με τα 130 άλογα και το 8άρι αυτόματο κοστίζει από 34.500 ευρώ, την ώρα που το Volvo XC40 T2 έχει τιμή εκκίνησης τις 36.480 ευρώ στο πακέτο εξοπλισμού Core. Η διαφορά των περίπου 2.000 ευρώ σε συνδυασμό με τις ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις του 3008, το κατά πολύ μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ και τον υπερπλήρη εξοπλισμό, φέρνει σε θέση ισχύος το γαλλικό οικογενειακό SUV. Επιλέον, η σχέση της Volvo με την κινεζική Geely, από την οποία έχει εξαγοραστεί εδώ και χρόνια, μπορεί να προβληματίσει τους πιθανούς αγοραστές, σε αντίθεση με τους Γάλλους που πρόσφατα «έχτισαν» τον υπερ-όμιλο Stellantis (PSA Groupe & FCA).
Peugeot 3008 Vs Volvo XC40.
-2.000 ευρώ πιο φθηνό το Peugeot.
-Καλύτερο σε ροπή το XC40, αλλά πιο ισχυρό και γρήγορο το 3008.
-Με στάνταρ οθόνες και τα δύο.
-Μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ το 3008.
Εσύ τι θα επέλεγες;