To σύστημα που δεν μπήκε ποτέ σε εφαρμογή, οι εξαγγελίες που έμειναν στην θεωρία και τα «κορόιδα» που πλήρωσαν. Αλλη μια ιστορία ενδεικτική της ελληνικής κοινωνίας.
Ανενόχλητα κυκλοφορούν στην Ελλάδα πάνω από 1,5 εκατομμύρια Ι.Χ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, αφού οι διασταυρώσεις στοιχείων που είχαν εξαγγελθεί εδώ και πάρα πολύ καιρό έχουν μείνει στην θεωρία. Το σύστημα, σύμφωνα με πληροφορίες ήταν έτοιμο να τεθεί σε εφαρμογή πέρυσι, ωστόσο μέχρι και σήμερα δεν έχει δοθεί η σχετική εντολή για να εφαρμοστεί ο έλεγχος αυτός από τα δύο αρμόδια υπουργεία (Μεταφορών και Οικονομικών).
Υπενθυμίζουμε πως τον περσινό Οκτώβριο είχαν πραγματοποιηθεί οι πρώτες δοκιμαστικές διασταυρώσεις με βάση τις δύο βάσεις δεδομένων και παρά τις όποιες δυσλειτουργίες, το σύστημα λειτούργησε πλήρως. Το όλο σχέδιο ωστόσο έμεινε εκεί αφού, ακόμη και σήμερα, η σχετικά Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογεγραμμένη από τον Υπουργό Μεταφορών βρίσκεται στα συρτάρια του Υπουργείου Οικονομικών, πιθανώς λόγω προεκλογικής περιόδου. Όπως καταλαβαίνει κανείς, το σύστημα δεν θα ενεργοποιηθεί πριν τις εκλογές και κανένας ιδιοκτήτης δεν θα λάβει στο σπίτι του επιστολή-πρόστιμο.
Το παράδοξο του όλου θέματος είναι ότι πριν από τρία χρόνια χιλιάδες ιδιοκτήτες έτρεξαν να περάσουν τα οχήματά τους από έλεγχο ΚΤΕΟ φοβούμενοι τις εξαγγελίες περί ηλεκτρονικών ελέγχων και επιβολή προστίμων και τώρα θα κληθούν να τα ξαναπεράσουν αφού σύντομα θα παρέλθει το διάστημα για τον επανέλεγχο. Αντίθετα, φαίνεται πως σήμερα δεν υπάρχει κάποια απειλή προστίμων για τα αυτοκίνητα που δεν πέρασαν από ΚΤΕΟ, πέραν του πιθανού ελέγχου της Τροχαίας.
Σημειώνεται μάλιστα ότι το ύψος των προστίμων για την εκπρόθεσμη υποβολή σε έλεγχο ΚΤΕΟ σχετίζεται με την ημερομηνία εκπνοής της προθεσμίας και τον τύπο του οχήματος και κυμαίνεται από 10 έως 124 ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία εκπροσώπων των ιδιωτικών ΚΤΕΟ, περίπου 8% των οχημάτων απορρίπτεται και δεν μπορεί να λάβει το πολυπόθητο πιστοποιητικό λόγω ρύπων.