ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Yaris πενταετίας ή καινούργιο Aygo;

10.382 Επισκέψεις στο άρθρο (29/10/2020)

Πώς ζυγίζεις ένα πολύ καλό μικρό, αλλά παλιό, με ένα καινούργιο μίνι; Πως διαλέγεις ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα που μοιάζουν στη μάρκα, αλλά διαφέρουν στα υπόλοιπα; Πως διαλέγεις ανάμεσα σε ένα Toyota Yaris πέντε ετών και ένα Toyota Aygo του κουτιού;


Και τα δύο Toyota. Αυτό είναι το σημαντικό γιατί όποιος ψάχνει Yaris, το θέλει βασικά γιατί είναι Toyota. Έτσι το δίλημμα της μάρκας βγαίνει από το προσκήνιο, τουλάχιστον για αρχή. Από κει και πέρα όμως το πράγμα μπλέκει.
 
Βλέπεις το Yaris είναι μια κατηγορία μεγαλύτερο. Ακόμη και αν η Toyota έχει κρατήσει το μικρό της μοντέλο στο κάτω άκρο της κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων, το Yaris μπορεί να είναι από τα μικρά, μικρά, έχει όμως όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν μια κατηγορία μεγαλύτερο από ένα μίνι μοντέλο.
 
Από το πως πατάει στο δρόμο, πως κυλάει, πως στρίβει και το πως (δεν) «κάθεται» με φορτίο, από το πως ανοίγει το πορτ μπαγκάζ και μέχρι το πως κλείνουν οι πόρτες, το Yaris έχει την ποιότητα που ταυτίζεται με την κατηγορία του, πιθανώς και ακόμη παραπάνω. Και φυσικά σε αυτό υπερτερεί του Aygo που ανήκει σε μία κατηγορία με κάποιους συμβιβασμούς σε θέματα ποιότητας και «πλούτου» παροχών, από τη «γύμνια» της λαμαρίνας στο εσωτερικό, μέχρι τα πολύ στενά ελαστικά για καλύτερη κατανάλωση. Δεν κρύβει το ότι είναι ένα μίνι μοντέλο. Ένα από τα καλύτερα, αλλά όχι μικρό.
 
Κάτω από το καπό βέβαια τα πράγματα είναι λίγο πιο εύκολα, αφού τα δύο μοντέλα το πιθανότερο να κινούνται από παρόμοιους ή και όμοιους κινητήρες, αναλόγως έκδοσης του Yaris. Όμως το τρικύλινδρο 1.000άρι μοτέρ είναι πιο σπιρτόζικο και πιθανώς πιο οικονομικό στην πράξη στο Aygo, λόγω και χαμηλότερου βάρους, στο Yaris όμως θα ακούγεται λιγότερο λόγω καλύτερης μόνωσης του καπό.
 
Μέχρι εδώ το Yaris πιθανώς να έχει το προβάδισμα, αφού δεν έχουμε λογαριάσει την ηλικία. Βλέπεις στα 5 χρόνια το Yaris θα έχει μόλις έναν ακόμη χρόνο εγγύηση, που σημαίνει πως όλα όσα ο κατασκευαστής είχε σχεδιάσει να μην προκύψουν εντός εγγύησης, τώρα είναι πιθανό να προκύψουν. Βάλε και τα σημαντικά αναλώσιμα που είναι πιθανόν να χρειάζεται. Με 80.000 χιλιόμετρα πόλης, δίσκο-πλατό συμπλέκτης είναι μάλλον βέβαια, ενώ και τα τακάκια και δίσκοι θα θέλουν αλλαγή. Ιμάντας χρονισμού και όλα τα άλλα που απαιτεί ένα μεγάλο σέρβις, το ίδιο. Χώρια λάστιχα και αμορτισέρ. 5 χρόνια και 80.000 χλμ. είναι μια ηλικία που το αυτοκίνητο ζητάει, και θα στα ζητήσει εσένα.
 
Το Aygo από την άλλη είναι του κουτιού. Με την 6ετή εγγύησή του, και χωρίς ανάγκη παρά μόνο για λάδια και μπουζί για τα επόμενα έξι χρόνια. Και τότε, το ένα αυτοκίνητο θα είναι έτοιμο για αντικατάσταση, ενώ το άλλο θα είναι πλέον δέκα ετών.

Ποιό θα θέλεις να έχεις τότε; Και ποιό θα θέλεις να αγοράσεις σήμερα; Ανάμεσα στα δύο, είναι τα οφέλη του μεγαλύτερου Yaris τόσα ώστε να σε κάνουν να αφήσεις το ολοκαίνουργιο Aygo για χάρη του παλιότερου μοντέλου; Τι λες; 

fiat
Citroen