Ένα νέο υβριδικό hypercar από τη Δανία, έρχεται να τα βάλει με τη Bugatti. Όπλο του, ο κινητήρας με τα 4 τούρμπο που συνδυάζεται με 1-3 ηλεκτροκινητήρες. Και όνομα βγαλμένο από το Βόρειο Σέλας!
Με υβριδικό V12 και σχεδόν 1.900 άλογα!
Η δανέζικη Zenvo, μόλις παρουσίασε το τελευταίο της υπεραυτοκίνητο, στο Monterey Car Week στην Καλιφόρνια, αφήνοντας τους παρευρισκόμενους με το στόμα ανοιχτό.
Το Aurora, όπως ονομάζεται, πήρε το όνομά του από το Βόρειο Σέλας, τιμώντας την καταγωγή του. Θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, την 4κίνητη Tur (grand touring έκδοση) και την πισωκίνητη Agil (επικεντρωμένη για χρήση στην πίστα). Η παραγωγή θα περιοριστεί σε μόλις 50 μονάδες και θα ξεκινήσει το 2026, με τιμή 2,6 εκατομμύρια ευρώ.
Απίστευτη σχεδίαση με εξωτικά υλικά που φαίνονται γυμνά στο μάτι.
Και οι δύο εκδόσεις θα κρύβουν κάτω από το καπό τους έναν V12 κινητήρα 6,6 λίτρων, με 4 τούρμπο, δια χειρός της Mahle (που φτιάχνει τα πιστόνια και όχι μόνο). Ο κινητήρας αποδίδει 1.250 ίππους και στροφάρει έως τις 9.800 σ.α.λ..
Ωστόσο το συγκεκριμένο μοτέρ θα συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύνολο, σε δύο διαφορετικές εκδοχές. Η πισωκίνητη Agil, θα έχει έναν ηλεκτροκινητήρα που θα ανεβάζει την συνολική ισχύ στους 1.450 ίππους και 1.400 Nm ροπής, ενώ από επιδόσεις θα κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δλ., με τελική τα 365 χλμ./ώρα.
Η 4κίνηση έκδοση Tur θα εξοπλίζεται με δύο έξτρα ηλεκτροκινητήρες, ανεβάζοντας την συνολική ισχύ του κινητήριου συνόλου στους 1.850 ίππους! και τα 1.700 Nm ροπής. Θα χρειάζεται μόλις 2,3 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ η τελική θα αγγίζει τα 450 χλμ./ώρα! Οι έξτρα ηλεκτροκινητήρες θα είναι διαθέσιμοι ως έξτρα στην «πιστάδικη» Agil.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το βάρος του μοντέλου, καθώς η 4κίνητη Tur θα ζυγίζει 1.450 κιλά, ενώ η πιστάδικη Agil, που δεν θα έχει τους δύο έξτρα ηλεκτροκινητήρες, θα είναι 150 κιλά κάτω.
Όσο για τη σχεδίαση, είναι όπως πρέπει, αιχμηρή. Βασική διαφορά ανάμεσα στις δύο εκδόσεις η πίσω φτερούγα της Agil. Μάλιστα, η εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος στο αμάξωμα δεν…. κρύβεται από άλλα υλικά και έτσι το 70% των επιφανειών του, αποτελείται από «γυμνό» ανθρακόνημα.