Μέχρι πριν λίγα χρόνια τα υβριδικά τα μετρούσες στα δάχτυλα του ενός χεριού και τα παρήγαγαν δύο-τρεις μάρκες. Όμως, τώρα έχουν μπει όλοι στο χορό των υβριδικών. Εσένα πώς σου φαίνεται αυτό;
«Εξωγήινα» πριν 10 χρόνια τα υβριδικά; Τώρα πάνε «μπάλα» σε πωλήσεις!
Αν σου έλεγε κάποιος πριν μια δεκαετία ότι τα υβριδικά περισσότερο και τα Plug-in Hybrid μετά, θα φτάσουν να πουλάνε σαν ζεστό ψωμάκι και θα έχουν συνεχώς αυξανόμενα μερίδια αγοράς στην Ελλάδα, θα τον πίστευες; Όπως έλεγε και ένα διαφημιστικό σποτ «Δε νομίζω Τάκη».
Και όμως. Τα υβριδικά όχι μόνο κατακλύζουν την αγορά, αλλά ολοένα και περισσότερες εταιρείες εξελίσσουν μοντέλα τα οποία αναμένονται οσονούπω στην Ελλάδα. Η Toyota για παράδειγμα, που μαζί με τη Honda είναι οι πρώτες μάρκες που πίστεψαν και επένδυσαν στα hybrid, έχει στην γκάμα της έξι υβριδικά μοντέλα (Yaris, Yaris Cross, C-HR, Corolla, Corolla Cross και RAV4) με νεότερη προσθήκη την Corolla που έγινε SUV.
Όλα τα μοντέλα της πλασάρονται στις πρώτες θέσεις πωλήσεων της ελληνικής αγοράς στην κατηγορία τους, καταλαμβάνοντας παράλληλα τις τρεις πρώτες θέσεις στην κλάση των υβριδικών με τα Yaris, Yaris Cross και C-HR. Σκέψου ότι για κάθε ένα Yaris Cross βενζίνης που πωλείται, απορροφώνται από την ελληνική αγορά 4 υβριδικά Yaris Cross, ενώ η αναλογία στην Corolla είναι σχεδόν ένα βενζίνης προς δύο υβριδικά. Χώρια το C-HR που αν και αποκλειστικά υβριδικό κατέχει τη μερίδα του λέοντος στα μικρομεσαία SUV και οσονούπω θα έχει στο πλευρό του την Corolla Cross, κι αυτή μόνο ως hybrid.
Στροφή στα hybrid από πολλές μάρκες, premium και μη
Πέρα από την Toyota και η Honda έχει κάνει μεγάλη στροφή προς τα υβριδικά σε όλη τη γκάμα της. Η νεότερη, 11η γενιά του Civic αποκλειστικά υβριδική, το μικρομεσαίο HR-V κι αυτό μόνο hybrid, το CR-V το ίδιο, το Jazz και αυτό. Και ένα ηλεκτρικό, το Honda e για... κλείσιμο. Επιπρόσθετα, στο χορό των υβριδικών (Hybrid, mild Hybrid και Plug-in υβριδικά) έχουν μπει και άλλες μάρκες, ασιατικές και ευρωπαϊκές, premium και mainstream με τις μετοχές των hybrid να ανεβαίνουν. Σκέψου ότι περισσότερα από 1 στα 3 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην Ελλάδα το 2022 μέχρι τα τέλη του Νοέμβρη έχουν κάποιο υβριδικό σύστημα, ενώ το best seller της Ελλάδας, Toyota Yaris, πούλησε κατά σχεδόν 750 περισσότερα υβριδικά από ότι βενζίνης, δείγμα της τάσης που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή.
Και κάπου εκεί δημιουργείται το ερώτημα; Τώρα τι να αγοράσω για να μην «καίει» πολύ, να μην έχω τον φόβο να μου έρθει κανένα ουρανοκατέβατο χαράτσι ή απαγόρευση (αυτά που συζητιούνται έντονα για το diesel) και να αξίζει τα λεφτά του;
Υβριδικό που μου εξασφαλίζει πάνω από 1.800 ευρώ κέρδος το χρόνο από τα καύσιμα, mild Hybrid για όφελος από βενζίνες γύρω στα 1.400 ευρώ/έτος ή Plug-in, που είναι ταμάμ για εταιρικούς χρήστες αφού γλιτώνουν τη φορολογία και συνδυάζουν ιπποδυνάμεις και επιδόσεις GTi με κατανάλωση μικρών αυτοκινήτων, αρκεί να θυμάσαι να το φορτίζεις; Τι λες;