Αν σπάσετε το κιβώτιο ταχυτήτων, θα πληρώσετε πολλά! Δείτε 5 κοινά λάθη που πρέπει να αποφύγετε για να επεκτείνετε τη ζωή του σασμάν και να γλιτώστε από δαπανηρές επισκευές.
Κάθε φορά που «ξυρίζετε» μια ταχύτητα ή το παίζετε «Vatanen» με το σασμάν είστε ένα βήμα πιο κοντά στο συνεργείο για σπασμένο κιβώτιο ταχυτήτων. Μια ζημιά που θα σας στοιχίσει ακόμα και 4ψήφιο νούμερο. Βέβαια μια άγαρμπη αλλαγή ταχύτητας δεν είναι ο μονός τρόπος για να καταστραφεί το σασμάν σας. Δείτε τα 5 πιο συνηθισμένα λάθη που δεν πρέπει να κάνετε αν δεν θέλετε να γίνετε ο καλύτερος πελάτης του συνεργειατζή.
Αν δεν παίζετε σε κάποια ταινία δράσης, όπου το σενάριο απαιτεί να αλλάξετε ταχύτητα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, τότε καλό είναι να το αποφεύγετε. Μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχουν γρανάζια, διαφορετικών μεγεθών που «δίνουν» την κάθε σχέση και γυρνάνε σε ταχύτητα που ορίζεται από τον κινητήρα. Σε κάθε αλλαγή, το αντίστοιχο κόμπλερ (σ.σ. ελαστικός σύνδεσμος) εμπλέκει και απεμπλέκει τα γρανάζια του κιβωτίου ταχυτήτων, προσαρμόζοντας την ταχύτητα «γυρίσματος» ανάλογα με την κίνηση του τροχού. Εάν αλλάζετε ταχύτητες πολύ γρήγορα, το σύστημα δεν έχει χρόνο να προσαρμόσει απαλά το γρανάζι στην ταχύτητα του τροχού κι αυτό προκαλεί από αυξημένη φθορά έως και σπάσιμο του. Επίσης η φθορά του μπορεί επίσης να οδηγήσει και σε άλλες ακριβές ζημιές. Τα θραύσματα που δημιουργούνται στη συνέχεια αναμειγνύονται με το λάδι και χαλάνε τη σύνθεση του, έχοντας ως αποτέλεσμα τα ρουλεμάν και τα γρανάζια να μην μπορούν πλέον να λιπανθούν σωστά, γεγονός που με τη σειρά του οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερη φθορά.
Εάν αλλάζετε ταχύτητα αργά, πάλι τα γρανάζια φθείρονται με την πάροδο του χρόνου, αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό. Επίσης η αργή αλλαγή ταχύτητας έχει ένα ακόμη πλεονέκτημα. Μειώνεται αισθητά το ποσοστό λάθους να επιλεγεί χαμηλότερη αντί για υψηλότερη σχέση. Εάν συμβεί αυτό, μπορείτε όχι μόνο να βλάψετε σοβαρά το κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και τον κινητήρα.
Βάζετε όπισθεν ενώ το αυτοκίνητο κυλά μπροστά
Η όπισθεν αναγκάζει τους τροχούς να κινηθούν προς διαφορετική κατεύθυνση. Για να συμβεί αυτό, υπάρχει ένα ξεχωριστό γρανάζι για όπισθεν, το οποίο όμως συνδέεται με έναν άλλο μέσω του χιτωνίου αλλαγής ταχυτήτων. Ωστόσο, αυτό το γρανάζι συνήθως δεν είναι συγχρονισμένο (σε αντίθεση με τα γρανάζια των άλλων ταχυτήτων). Επομένως, το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι τελείως ακίνητο πριν βάλετε την όπισθεν. γιατί αλλιώς προκαλείται τεράστια φθορά στο γρανάζι.
Αυτή η συμβουλή ισχύει και για αυτοκίνητα με αυτόματα κιβώτιαταχυτήτων. Εάν ο μοχλός του επιλογέα μετακινηθεί από το «D» στο «R» ενώ κυλά προς τα εμπρός, τα δισκάκια στο εσωτερικό του κιβωτίου φθείρονται πολύ πιο γρήγορα. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και αν μεταβείτε από το «R» στο «D» κατά την κύλιση προς τα πίσω.
Ακουμπάτε το χέρι σας στο λεβιέ αλλαγής ταχυτήτων
Μην «ξεκουράζετε» ποτέ το δεξί σας χέρι πάνω στο λεβιέ. Το επιπλέον βάρος που προστίθεται, επιβαρύνει το φορτίο στη περόνη αλλαγής και κατ΄ επέκταση στα γρανάζια. Το αποτέλεσμα είναι η πιο γρήγορη φθορά του συστήματος μετάδοσης, φέρνοντας πιο κοντά την επίσκεψη στο συνεργείο.