Λιγότερα από διόδια και καφέδες κόστισαν τα καύσιμα μας για ένα "Oδοιπορικό Οικονομίας" που σχεδιάσαμε με διαδρομή από Αθήνα - Σόφια. Το κοντέρ έγραψε συνολικά 1.847 χιλιόμετρα, ωστόσο χάρη στην αποκλειστική χρήση υγραερίου ως καυσίμου (LPG), το συνολικό κόστος μας ήταν κάτω από 125 ευρώ.
Κάποτε προγραμματίζαμε ένα ταξίδι και δεν υπολογίζαμε καν τι θα πληρώσουμε σε καύσιμα. Στις μέρες μας, σε αρκετές περιπτώσεις είναι ακόμα και αποτρεπτικός παράγοντας αφού όποιος έχει αυτοκίνητο 5+ ετών τότε ακόμη και “μια Θεσσαλονίκη” μπορεί να του κοστίσει και πάνω από 150 ευρώ. Φυσικά στις μέρες μαςυπάρχουννέες λύσεις, αρκετά καινούργια αυτοκίνητα, που καίνε λιγότερο από τα μισά.
Η διαδρομή που ακολουθήσαμε ήταν η εξής. Αθήνα - Λουτρά Πόζαρ - Σόφια (με κοντινές εξορμήσεις) – Θεσσαλονίκη και επιστροφή στην Αθήνα.
Μία από τις λύσεις λοιπόν για να καις τα μισά, είναι το LPG (υγραέριο), όπως διαπιστώσαμε και στο πρόσφατο roadtrip μας.
Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή… Λίγο οι αισιόδοξες προβλέψεις των μετεωρολόγων, λίγο η ολιγοήμερη άδεια τις μέρες των εορτών, λίγο η επιθυμία για ένα ταξίδι στο εξωτερικό (και τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια της τελευταίας στιγμής), οδήγησαν στον σχεδιασμό ενός roadtrip οικονομίας, με τελικό προορισμό την πρωτεύουσα της Βουλγαρίας (Σόφια). Πολλά τα χιλιόμετρα, συνεπώς προυπόθεση το να βρεθεί και ένα οικονομικό αυτοκίνητο. Επιλέξαμε το Renault Clio LPG ως όχημα.
Πληρώσαμε για τα καύσιμα λιγότερα από διόδια και καφέδες
Δεν θα σας κουράσουμε ιδιαίτερα με λεπτομέρειες σχετικά με το roadtrip (θα γίνει και αυτό μετέπειτα), καθώς αυτό που ενδιαφέρει είναι το κόστος για ένα τέτοιο ταξίδι.
Η διαδρομή που έγινε ήταν η εξής. Αθήνα - Λουτρά Πόζαρ - Σόφια (με κοντινές εξορμήσεις) – Θεσσαλονίκη και επιστροφή στην Αθήνα. Συνολικά λοιπόν στο κοντέρ του Clio προστέθηκαν1.847 χιλιόμετρα, όλα χρησιμοποιώντας αποκλειστικά υγραέριο (με γέμισμα σε πρατήρια της Coral Gas).
Η μέση κατανάλωση που έγραψε το Clioσε όλη αυτή τη διαδρομή ήταν 8,0 λτ./100 χλμ., με τη συντριπτική τους πλειοψηφία να είναι σε αυτοκινητόδρομο, οδηγώντας σχεδόν πάντοτε με το ανώτατο επιτρεπτό όριο και χωρίς να ακολουθούμε οικονομικό ρυθμό στις υπόλοιπεςδιαδρομές.
Με μέσο κόστος υγραερίου στα 0,85 ευρώ το λίτρο συνολικά, η διαδρομή μας στοίχισε 125 ευρώ. Ξέρετε ποιο είναι το παράδοξο; Τόσο στοίχισαν πάνω-κάτω τα διόδια με τους καφέδες. Συγκεκριμένα 82,70 ευρώ ήταν τα διόδια μαζί με τη βινιέτα της Βουλγαρίας. Προσθέστε λοιπόν σε αυτά τα χρήματα για καφέ συν ένα πρόχειρο γεύμα για δύο άτομα τις τέσσερις μέρες που κάναμε τις μεγάλες διαδρομές και βγήκε το ποσό.
Ακόμα και με diesel μοντέλο που σε μια αντίστοιχη διαδρομή θα είχε κατανάλωση κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ., θα χρειαζόντουσαν κοντά στα 150 ευρώ για τα καύσιμα, δηλαδή 20% παραπάνω κόστος.