Η υβριδική τεχνολογία καλπάζει στην Απω Ανατολή και είναι αυτή τη στιγμή η καλύτερη επιλογή για οικονομία. Τι κόλπα «χρησιμοποιούν» το ιαπωνικό Honda H-RV και το εκ Κορέας Kia Niro και καίνε λιγότερο από diesel.
Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα αποτελούν καινοτομία που λάνσαραν οι Ιάπωνες, με τη Honda και την Toyota κατά κύριο λόγο, οι οποίοι για χρόνια έπαιζαν μπάλα μόνοι τους. Μέχρι τη στιγμή που αποφάσισαν να μπουν στο παιχνίδι και οι Koρεάτες με την Hyundai και την Kia. Γιατί; Γιατί προφανώς είναι ο τρόπος για να μειώσουν την κατανάλωση και να χρησιμοποιήσουν την ηλεκτροκίνηση, χωρίς να χρειάζονται πρίζες και φορτίσεις. Aλλωστε μαρτυρούν και τα 14+ εκατομμύρια επισκέπτες της Digital Έκθεσης Οικονομίας, οι οποίοι αναζητούν ένα μοντέλο που «καίει τα μισά».
Το Kia Niro δίνει ρεσιτάλ οικονοµίας χάρη στο εξελιγµένο υβριδικό σύνολο των 141 ίππων και σε γεµίζει οδηγικά λόγω αυτόµατου κιβωτίου.
Ευτυχώς για την τσέπη μας τα υβριδικά μοντέλα και μάλιστα τα οικογενειακά SUV καίνε μέσα στην πόλη κάτω από 5 λίτρα σε αρκετές περιπτώσεις ακόμα και κάτω από 4 λτ./100 χλμ., χάρη στην ικανότητά τους να κινούνται μόνο με ρεύμα σε μικρές αποστάσεις, αλλά και να φορτίζουν τη μπαταρία τους εν κινήσει, όταν φρενάρετε ή απλά σηκώνετε το πόδι από το γκάζι. Σε απλά μαθηματικά δηλαδή με 20 ευρώ βγάζουν κοντά στα 300 χλμ..
Ας δούμε λοιπόν δύο μοντέλα με παρόμοια τιμή και ισχύ, το ιαπωνικό Honda Η-RV και το Κορεάτικο Kia Niro πως καταφέρνουν να καίνε λιγότερο και από diesel, όπως διαπιστώσαμε στο μεγάλο Test Οικονομίας Υβριδικών SUV.
Kia Niro: Έκαψε στην πόλη 3,6 λτ./100 χλμ.
Το Kia Niro (διαβάστε την αναλυτική δοκιμή) δίνει ρεσιτάλ οικονοµίας χάρη στο εξελιγµένο υβριδικό σύνολο των 141 ίππων και σε γεµίζει οδηγικά λόγω αυτόµατου κιβωτίου. Με μέση κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. είναι το δεύτερο πιο οικονομικό υβριδικό SUV μετά την Toyota Corolla Cross και βασικός υπεύθυνος γι αυτό το νούµερο (εντός πόλης στο τεστ μας είχε 3,6 λτ./100 χλμ. κατανάλωση) είναι το υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν ατµοσφαιρικό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων GDI (απόδοσης 105 ίππων) και έναν ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων.Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σε πολύ χαµηλές ταχύτητες και ουσιαστικά υποβοηθά τον θερµικό κινητήρα όποτε χρειαστεί επιπλέον δύναµη (επιτάχυνση, ανηφόρες). Με τη σειρά του ο κινητήρας εσωτερικής καύσης φορτίζει τη µπαταρία κατά τη λειτουργία του, ενώ ενέργεια ανακτάται και κατά την πέδηση του οχήµατος, με την ένταση της ανάκτησης να ρυθµίζεται από τα paddles του τιµονιού, όταν έχεις επιλέξει το πρόγραµµα ECO. Αν πάλι έχεις επιλέξει το «Sport» τότε τα paddles αλλάζουν χειροκίνητα τις σχέσεις στο αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη 6 σχέσεων, κάτι που προσφέρει ένα συγκριτικό πλεονέκτηµα έναντι των CVT κιβωτίων, τόσο σε άνεση, όσο και στην πιο ευχάριστη αίσθηση στο δρόµο.
Στην πράξη, η έξτρα ώθηση είναι αντιληπτή σε κάθε έντονη πίεση του πεντάλ του γκαζιού, ενώ σε συνθήκες cruising ο ηλεκτροκινητήρας καθυστερεί την εµπλοκή του θερµικού µοτέρ προς όφελος της κατανάλωσης. Μάλιστα το Niro έχει την ικανότητα να κινείται ηλεκτρικά µέχρι και ταχύτητα 120 χλµ./ώρα, ενώ συνολικά οι επιδόσεις του κρίνονται ιδιαίτερα καλές, ειδικά οι ενδιάµεσες επιταχύνσεις.
Το Honda HR-V (διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του) μπορεί να είναι ένα μικρομεσαίο οικογενειακό SUV με μήκος 4,34 μέτρα, ωστόσο, μέσα στην πόλη αποδεικνύεται πως είναι το πιο οικονομικό σε κατανάλωση Honda, αφού στο Mega Test μας, το trip, χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς έδειξε 3,6 λτ./100 χλμ., ενώ όσον αφορά στη μέση κατανάλωση του, σύμφωνα με τις μετρήσεις του Test Center μας δεν ξεπερνά τα 5-5,5 λτ./100 χλμ..
Το σύστηµα της Honda απαρτίζεται από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες (ένα κύριο και έναν που λειτουργεί ως γεννήτρια) µικρών διαστάσεων, έναν βενζινοκινητήρα 1,5 DOHC i-VTEC, µία µικρή µπαταρία ιόντων λιθίου, ένα κιβώτιο µιας σχέσης µετάδοσης και µια εξελιγµένη µονάδα ελέγχου παροχής της ισχύος. Συνδυαστικά η απόδοση του συστήματος είναι 131 ίπποι
Όσον αφορά στη λειτουργία του, ο θερµικός κινητήρας λειτουργεί σε σταθερές στροφές για να κινεί µια γεννήτρια, που παράγει ηλεκτρικό ρεύµα, το οποίο θα δώσει ενέργεια σε άλλα συστήµατα.
Οι κινητήριοι τροχοί είναι συνδεδεµένοι απ ευθείας µε τον κύριο ηλεκτροκινητήρα, έχοντας τρία προγράµµατα οδήγησης:
EV Drive: Η µπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας µε ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα
Hybrid Drive: Ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που, µε τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα
Engine Drive: Στην πλήρη επιτάχυνση ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας µε τους τροχούς µέσω ενός συµπλέκτη.
Βέβαια ο οδηγός δε χρειάζεται να κάνει κάτι, καθώς τα τρία αυτά συστήματα εναλλάσσονται αυτόματα. Επιπλέον, υπάρχει η λειτουργία Sport για να τονιστεί η απόκριση στο γκάζι, αλλά και το πρόγραµµα Econ, το οποίο εστιάζει στην οικονοµία κατανάλωσης ρυθµίζοντας κατάλληλα τον κλιµατισµό και την απόκριση.
Τέλος, η λειτουργία «Β» που επιλέγεται από τον µοχλό του κιβωτίου προσφέρει αυξηµένα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας σε ελεύθερη κύλιση ή φρενάρισµα.