Τι νόημα έχει η κόντρα της Ιταλίας με Fiat & Alfa Romeo;

 Σχολιάστε 
4.084 Επισκέψεις στο άρθρο (28/5/2024)
Τι νόημα έχει η κόντρα της Ιταλίας με Fiat & Alfa Romeo;

Τι νόημα έχει η κόντρα της Ιταλίας με Fiat & Alfa Romeo;

- Οι Ιταλοί απαγόρευσαν το όνομα Milano, γιατί η Alfa Junior δεν φτιάχνεται στην Ιταλία
- Τώρα μπλόκαραν το Fiat Topolino γιατί έχει ιταλική σημαία αλλά φτιάχνεται στο Μαρόκο
- Δεν είναι μόνο η χώρα κατασκευής σημαντική αλλά και η χώρα σχεδίασης
- Όταν η χώρα κατασκευής γίνει γνωστή πολλοί αλλάζουν άποψη, άλλοι πάλι δε νοιάζονται

Οι Ιταλοί απαγόρευσαν το όνομα Milano γιατί η Alfa Junior δεν φτιάχνεται στην Ιταλία

Αγοράζεις 100% ιταλικό αυτοκίνητο όταν αγοράζεις Fiat; Δεν είναι ένα Panda ή ένα 500 απολύτως ιταλικά, παρότι φτιάχνονται σε άλλη χώρα της Ευρώπης; Και, τελικά, με την Ιταλία να «ξεμπροστιάζει» τη χώρα κατασκευής, πόσο θα αρχίσουμε να «ζυγίζουμε» την ταυτότητα ενός μοντέλου ανάλογα με το πού σχεδιάζεται, πού παράγεται, και τελικά σε ποιον ανήκει η μάρκα;
 
Το πρώτο μοντέλο που έφαγε «πόρτα» ήταν η Alfa Junior, που με το αρχικό της όνομα, Milano ακουγόταν πολύ Ιταλίδα. Και οι Ιταλοί θεωρούν Ιταλίδα μόνο όποια γεννιέται στην Ιταλία, και η Milano φτιάχνεται στην Πολωνία. Η Stellantis δε δίστασε, στο πρώτο «γκούχου» των Ιταλών, άλλαξε το όνομα σε Junior, και μάλιστα είπε πως η Alfa έχει πολλά ονόματα να «παίξει» χωρίς να ζοριστεί από τέτοια ζητήματα. Εξάλλου το παιχνίδι είναι μεταξύ της Stellantis και της ιταλικής κυβέρνησης που θέλει παραγωγή στα ιταλικά εργοστάσια, επενδύσεις και θέσεις εργασίας.

Τώρα μπλόκαραν το Fiat Topolino γιατί έχει ιταλική σημαία αλλά φτιάχνεται στο Μαρόκο

Τώρα με το Fiat Topolino, το «ξαδελφάκι» του Citroen Ami, οι Ιταλοί το μπλόκαραν με το που πάτησε στο λιμάνι, επειδή έχει ένα ιταλικό σημαιάκι. Είναι δύσκολο να πάρει κανείς θέση σε αυτή την κόντρα. Βάλε τώρα να έρχεται στην Ελλάδα συσκευασμένη φέτα από το Μαρόκο με ελληνική σημαία πάνω της. Υπάρχει θέμα. Και φυσικά η Stellantis θα αφαιρέσει το σημαιάκι και τα Topolino θα πωλούνται μια χαρά και χωρίς αυτό.

Είναι η χώρα κατασκευής ή η χώρα σχεδίασης όμως το σημαντικότερο;

Θα έλεγε κανείς πως η Stellantis «χάνει» από αυτή τη δημοσιότητα. Όμως όταν μιλάμε για αυτοκίνητα, όλοι ξέρουμε πως η χώρα παραγωγής δεν είναι πλέον το καθοριστικό στοιχείο για την εθνική ταυτότητα μιας μάρκας. Η χώρα σχεδίασης ίσως; Μάλλον ούτε και αυτό. Δεν είναι τυχαίο πως τα πιο εμπορικά Toyota είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα στην Ευρώπη. Και φυσικά δεν είναι ούτε η χώρα της οποίας τα εμπορικά συμφέροντα εξυπηρετεί μια μάρκα που καθορίζουν την ταυτότητά της. Δες για παράδειγμα τη Volvo. Σίγουρα έχασε σε ποιότητα και αξιοπιστία, αλλά σε τελική ανάλυση από εκεί που ψυχοραγούσε οικονομικά, μπήκε σε κινέζικο όμιλο και παρόλο που αρκετά από τα μοντέλα της είναι «made in China» συνεχίζει να πουλάει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Ξέρουν όλοι όσα τα αγοράζουν ότι έχουν κινέζικο «αίμα» και DNA τα Volvo; Όχι. Τους νοιάζει; Μάλλον όχι και πάλι.

Όταν η χώρα κατασκευής γίνει γνωστή, πόσο αλλάζει η άποψή σου για ένα αυτοκίνητο;

Οι Ιταλοί όμως με τη μάχη που δίνουν έχουν ανοίξει τον ασκό του Αιόλου και η κοινή γνώμη φαίνεται πως έχει αρχίσει να ρωτάει. Η επέλαση των Κινέζων κατασκευαστών έχει και αυτή το ρόλο της στην αλλαγή στάσης του κοινού. Όμως, οι ερωτήσεις πλέον γίνονται. Μια ιταλική μάρκα ενός γαλλικού ομίλου δεν είναι ίσως τόσο περίεργο.

Μια Σουηδική ενός κινεζικού ομίλου (Volvo/Polestar); Το μάθαμε. Μια βρετανική ενός γερμανικού (MINI, Bentley) ή ενός ινδικού (Jaguar/Land Rover); Αλλάζει η άποψή σου για ένα αυτοκίνητο αν ξέρεις τέτοιες λεπτομέρειες; Και τελικά ποιος ωφελείται, και ποιος όχι από μια τέτοια αλλαγή στην κοινή γνώμη;

E-TRASIT COURIER
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ