Η ξεχασμένη εταιρεία του Muhammad Ali - Η άγνωστη ιστορία της Puma
Όχι, δεν πρόκειται για το Ford Puma, αλλά για μια διαφορετική εταιρεία αυτοκινήτων η οποία το 1986 αγοράστηκε από τον Muhammad Ali, κατασκεύαζε κυρίως σπορ αμάξια, ανταγωνίστηκε τις μεγάλες εταιρείες, χρεοκόπησε και αναστήθηκε 20 χρόνια μετά.
Η δημιουργία της Ρuma
Κατά την δεκαετία του 1950, η κυβέρνηση της Βραζιλίας αποφασίζει να ενισχύσει την εκβιομηχάνιση της χώρας και της οικονομίας και ένας από τους τρόπους με τους οποίους το επιτυγχάνει είναι με την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων. Για αυτό τον λόγο εγκρίνει νομοθεσία με την οποία απαγορεύει τις εισαγωγές οχημάτων από άλλες χώρες. Στις περιορισμένες περιπτώσεις όπου γίνονται εισαγωγές, μπαίνει πολύ μεγάλος φόρος, με αποτέλεσμα να γίνονται ασύμφορες στις περισσότερες περιπτώσεις. Προκειμένου να παρακάμψουν αυτή την υπέρογκη φορολογία οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν εργοστάσια στην Βραζιλία. Ωστόσο οι συνθήκες αυτές δημιουργούν έδαφος για επιπρόσθετη δραστηριοποίηση και από νέες, εγχώριες εταιρείες, «γεννώντας» έτσι μια νέα εγχώρια αγορά. Ανάμεσα στις νέες μάρκες ήταν και η Ρuma, η εταιρεία που αγοράστηκε αργότερα από τον διάσημο μποξέρ Muhammad Ali.
Προτού όμως φτάσουμε στην ενδιαφέρουσα πορεία του διάσημου μποξέρ με την εταιρεία, αξίζει να δούμε λίγο την ιστορία της εταιρείας. Η ιστορία της Ρuma ξεκινάει από το DKW Malzoni, ένα συναρμολογούμενο αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στο Sao Paulo και γίνεται αρκετά δημοφιλές. Η DKW ήταν γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και αποτελούσε τμήμα της Auto Union, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Audi και στην αγορά της Βραζιλίας κατασκεύαζε αυτοκίνητα για την «μεσαία τάξη». Η DKW θέλει να φτιάξει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο βασισμένο σε έναν τρικύλινδρο δίχρονο κινητήρα και ο άνθρωπος που αναλαμβάνει τη δουλειά είναι ο Genaro “Rino” Malzoni.
Κατασκευάζει το αμάξωμα από υαλοβάμβακα, καθώς ένα ατσάλινο αμάξωμα θα ήταν πολύ πιο βαρύ. Αυτό επιτρέπει στο νέο DKW Malzoni να κερδίσει τον πρώτο του αγώνα στο Interlagos το 1964, εκτοξεύοντας τη δημοτικότητά του. Ο Malzoni δέχεται παραγγελίες τις οποίες όμως αδυνατεί να διαχειριστεί μόνος του. Έτσι, με την βοήθεια φίλων του, δημιουργεί μια νέα εταιρεία, την οποία ονομάζει Lumimari και κατασκευάζει περίπου 100 αυτοκίνητα τον χρόνο.
Το 1966 η εταιρεία μετονομάζεται σε Ρuma και το Malzoni μετονομάζεται στο GT. Η εταιρεία πλέον έχει διευρύνει την παραγωγή της, ενώ ο σχεδιασμός έχει τροποποιηθεί ώστε το νέο GT να είναι πιο εύκολο στην οδήγηση.
Η εταιρεία περνάει από διάφορα στάδια προτού βρεθεί στα χέρια του Muhammad Ali. Το 1967 η παραγωγή σασί και κινητήρα DKW «παγώνει» και στην θέση τους χρησιμοποιούνται σασί και κινητήρας από το Βραζιλιάνικο Vοlkswagen Karmann Ghia. Αυτό σημαίνει πως το Ρuma GT αποκτά DNA από Porsche 911, καθώς ο κινητήρας και οι τροχοί μετάδοσης πάνε από το μπρος στο πίσω μέρος. Το αυτοκίνητο έχει αξιοπρεπή αριθμό πωλήσεων, καθώς κατά την δεκαετία του 70 και του 80 πωλείται ως συναρμολογούμενο στην Αμερική και σαν ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στον Καναδά.
Το αγωνιστικό DKW Malzoni.