- Στα ίδια λεφτά το μήνα παίρνεις μικρό ή μικρό SUV με leasing
- 3 μικρά (Yaris, Corsa, 208) & 2 μικρά SUV (Puma, Stonic) συμφέρουν, γιατί στην 4ετία δίνεις έως και 10 χιλιάρικα λιγότερα από το να τα αγόραζες
- «Κακό» deal το leasing σε 3 μικρά SUV (T-Roc, Vitara, ASX) και Mazda 2 hybrid: Δίνεις τα ίδια ή και παραπάνω λεφτά από το να τα αγόραζες
Στα ίδια λεφτά το μήνα παίρνεις μικρό ή μικρό SUV με leasing
Η μακροχρόνια μίσθωση (leasing) κερδίζει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές, οπότε μπαίνουμε σαν καταναλωτές στο σκεπτικό όσων θέλουν να αποκτήσουν αυτοκίνητο με leasing σε μια προσπάθεια να μην υπάρχουν γκρίζες ζώνες.
Αρχικά, ψάξαμε και βρήκαμε τις τιμές leasing (μηνιαίο μίσθωμα) σε όλες τις εταιρείες και έπειτα υπολογίσαμε το κόστος leasing (σ.σ. τα χρήματα που θα ξοδέψουμε στην 4ετία: προκαταβολή, δόσεις και ΦΠΑ, αφού το ΦΠΑ του leasing δεν συμψηφίζεται). Από εταιρεία σε εταιρεία leasing βρήκαμε πολύ μεγάλες διαφορές, μέχρι και 7.000 ευρώ στην 4ετία για το ίδιο αυτοκίνητο. Με βάση αυτό, τα μικρά αυτοκίνητα μπορούν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες:
- «Κανονικά» αυτοκίνητα με ικανή ιπποδύναμη (συνήθως turbo ή υβριδικά με 100+ άλογα) και σύγχρονο εξοπλισμό
- «Low budget» αυτοκίνητα με μικρής ιπποδύναμης -συνήθως ατμοσφαιρικούς- κινητήρες, νωχελικές επιδόσεις και λιγότερο εξοπλισμό.
3 μικρά (Yaris, Corsa, 208) & 2 μικρά SUV (Puma, Stonic) συμφέρουν, γιατί στην 4ετία δίνεις έως και 10 χιλιάρικα λιγότερα από το να τα αγόραζες
Από την έρευνα προκύπτει ότι το Ford Puma με 125 άλογα και mild hybrid τεχνολογία είναι το καλύτερο deal, καθώς πέρα από το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ στα μικρά SUV, το κόστος leasing στην 4ετία είναι 16.557€, δηλαδή μόνο το 62% της τιμής αγοράς. Αμέσως μετά έρχεται το Kia Stonic με τον turbo 1.000άρη βενζίνης το οποίο στην 4ετία θα κοστίσει 17.702€, ήτοι το 84% της λιανικής τιμής.
Στα μικρά υπάρχουν 3 συμφέρουσες προτάσεις. Για το best seller του 2023, το Opel Corsa 1,0 turbo με 100 άλογα θα δώσουμε το 78% της αξίας αγοράς, ήτοι 16.988 ευρώ, ενώ για το Toyota Yaris, που είχε τα σκήπτρα των πωλήσεων για 10 σερί χρόνια, στην έκδοση με τα 125 άλογα θα χρειαστεί το 81% της τιμής αγοράς. Η λίστα των καλών deal κλείνει με το Peugeot 208 στην turbo έκδοση 1,2 λτ. των 100 ίππων, για την οποία το κόστος leasing ορίζεται στα 17.723€, δηλαδή το 83% τους κόστους αγοράς στη λιανική.
Μάρκα / Μοντέλο | Κόστος Leasing στην 4ετία | Επί % Λιανικής | Εταιρεία Leasing |
---|---|---|---|
Ford Puma 1.0 mHEV 125 PS | 16.557 ευρώ | 62% | Ford Lease |
Opel Corsa 1.2 T 100 PS | 16.988 ευρώ | 78% | Hertz |
Toyota Yaris 1.5 L 125 PS | 17.146 ευρώ | 85% | Executive Lease |
Kia Stonic 1.0 T 100 PS | 17.702 ευρώ | 84% | Hertz |
Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS | 17.723 ευρώ | 83% | Executive Lease |
«Κακό» deal το leasing σε 3 μικρά SUV (T-Roc, Vitara, ASX) και Mazda 2 hybrid: Δίνεις τα ίδια ή και παραπάνω λεφτά από το να τα αγόραζες
Στον αντίποδα, έχουμε 4 μοντέλα που δεν συμφέρουν για leasing καθώς και είναι ακριβά και θα χρειαστεί να πληρώσει κανείς το 100% ή και παραπάνω της λιανικής, δηλαδή με τα ίδια λεφτά μπορεί να τα αγοράσει.
Αρνητική πρωτιά για το Mitsubishi ASX (ουσιαστικά το Renault Captur με σήμα Mitsubishi), το κόστος leasing του οποίου στην 4ετία αγγίζει τα 28.004 ευρώ, ή αλλιώς το 107% της αξίας αγοράς του, περισσότερα δηλαδή από όσα θα δώσει κανείς για να το αγοράσει. Έπειτα, ίσα βάρκα-ίσα νερά έρχεται το κόστος leasing με την τιμή αγοράς για το VW T-Roc στην έκδοση των 110 ίππων, ενώ στο 99% της λιανικής τιμής ορίζεται το κόστος leasing για το Suzuki Vitara. Κλείνοντας, η πιο ασύμφορη λύση για leasing σε μικρό αυτοκίνητο είναι το Mazda 2 Hybrid, για το οποίο το κόστος leasing φτάνει στο 94% του κόστους αγοράς, δηλαδή στην 4ετία θα «φύγουν» 17.806 ευρώ.
Μάρκα / Μοντέλο | Κόστος Leasing στην 4ετία | Επί % Λιανικής | Εταιρεία Leasing |
---|---|---|---|
Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 110 PS | 25.665 ευρώ | 100% | Easy Rental |
Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 129 PS | 25.396 ευρώ | 99% | Hertz |
Mitsubishi ASX 1.3 Τ mHEV 140 PS | 28.004 ευρώ | 107% | Saracakis Leasing |
Mazda 2 Hybrid 1.5 116 PS | 19.806 ευρώ | 94% | Motorlease |