Τα μικρά αυτοκίνητα που φρενάρουν κάτω από 37 μέτρα
23.171 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2023)
2 Φωτογραφίες »
Για εμάς στο AutoΤρίτη Test Center υπάρχουν συγκεκριμένα μέτρα κάτω από τα οποία πρέπει να «κοκκαλώνει» ένα αυτοκίνητο. Βάζουμε όριο τα 37 μέτρα και παρουσιάζουμε όλα τα μικρά με το συγκεκριμένο φρενάρισμα από τα 100-0 χλμ./ώρα.
Θέση του AutoΤρίτη: Έτσι αξιολογούμε το «κοκκάλωμα» κάθε νέου μοντέλου
Δισκόφρενα ή ταμπούρα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου; Πολλοί έχουν κάνει την συγκεκριμένη ερώτηση στο AutoΤρίτη Test Center, την ίδια απάντηση δώσαμε σε όλους: «Έχουμε δει αυτοκίνητα με πίσω ταμπούρα να φρενάρουν καλύτερα από άλλα με δισκόφρενα, ή και το ίδιο μοντέλο σε μία έκδοση με ταμπούρα να φρενάρει το ίδιο αποτελεσματικά με δίσκους πίσω». Το πόσο καλά φρενάρεις, δηλαδή, είναι αυτό που μετράει σε τελική ανάλυση, με το «πώς» να έχει δευτερεύουσα σημασία. Για αυτό και εμείς αξιολογούμε το 100-0 χλμ./ώρα σε 4 βαθμίδες-όρια, πάντοτε με κεντρικό πυλώνα την ασφάλεια του οδηγού.
- κάτω από 35 μέτρα είναι κορυφαία επίδοση
- κάτω από 37,5 μ. είναι καλή
- πάνω από 39 μ. χρήζει βελτίωση
- από 42 μέτρα και πάνω είναι επικίνδυνη
Με κριτήριο όλα τα παραπάνω, πάμε να δούμε τα supermini μοντέλα της αγοράς με φρενάρισμα πανικού από 37 μέτρα και κάτω (σ.σ. όσες εκδόσεις έχει μετρήσει το Test Center μας).
Μοντέλο | Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) | Τιμή σε ευρώ |
---|---|---|
Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronicc | 34,2 | 26.900 |
Hyundai i20 (σε 4 εκδόσεις) | 36-36,5 | 16.890 |
Peugeot 208 (σε δύο εκδόσεις) | 36,4-36,9 | 21.500 |
SEAT Ibiza (σε 2 εκδόσεις) | 36,5 | 19.090 |
Opel Corsa (σε 2 εκδόσεις) | 36,6-37 | 22.900 |
Citroen C3 (σε 2 εκδόσεις) | 36,9-37 | 17.000 |
Nissan Micra | 37 | 17.900 |
Κορυφαία επίδοση για το Audi A1 Sportback, πολύ καλές επιδόσεις x3 & με ταμπούρα για το Hyundai i20
Το Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic σημείωσε το πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα στην λίστα μας (34,2 μέτρα). Εξοπλισμένο με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δισκόφρενα πίσω, είναι το πιο ακριβό μοντέλο (26.900 ευρώ στο πακέτο S-Line), ενώ στην έκδοση που δοκιμάσαμε αποδίδει 110 άλογα και συνδυάζεται με το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο S tronic.
Πολύ καλές επιδόσεις, ανεξαρτήτως κινητήρα, είδαμε στο Hyundai i20. Στην διάθεσή μας έχουν βρεθεί 3 μοντέλα του κορεατικού μικρού (ατμοσφαιρικό και mild hybrid) που φρέναραν κάτω από τα 36,5 μ. στο ξαφνικό πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Καλύτερη όλων υπήρξε η επίδοση του ήπια υβριδικού Hyundai i20 των 120 ίππων (Αερ. Δίσκοι 280 χλστ., Δισκόφρενα 262 χλστ.). Εκείνο, όμως, που επιβεβαιώνει την θέση του AutoΤρίτη είναι ακόμη και με ταμπούρα 203 χλστ. τα καταφέρνει περίφημα. Οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις 84 PS του i20 «φοράνε» πίσω ταμπούρα (203 χλστ., αερ. δίσκοι 256 χλστ.), αλλά το φρενάρισμά τους παραμένει πολύ αξιόπιστο (36,4 μ.).
Πολύ καλές επιδόσεις, ανεξαρτήτως κινητήρα, είδαμε στο Hyundai i20. Στην διάθεσή μας έχουν βρεθεί 3 μοντέλα του κορεατικού μικρού (ατμοσφαιρικό και mild hybrid) που φρέναραν κάτω από τα 36,5 μ. στο ξαφνικό πάτημα του μεσαίου πεντάλ. Καλύτερη όλων υπήρξε η επίδοση του ήπια υβριδικού Hyundai i20 των 120 ίππων (Αερ. Δίσκοι 280 χλστ., Δισκόφρενα 262 χλστ.). Εκείνο, όμως, που επιβεβαιώνει την θέση του AutoΤρίτη είναι ακόμη και με ταμπούρα 203 χλστ. τα καταφέρνει περίφημα. Οι ατμοσφαιρικές εκδόσεις 84 PS του i20 «φοράνε» πίσω ταμπούρα (203 χλστ., αερ. δίσκοι 256 χλστ.), αλλά το φρενάρισμά τους παραμένει πολύ αξιόπιστο (36,4 μ.).
«Κοκκάλωμα» στα 36,4 μ. για το Peugeot 208, ίδια επίδοση με δισκόφρενα και ταμπούρα για το SEAT Ibiza
Τρίτο μικρό μοντέλο με πολύ καλές επιδόσεις στο φρενάρισμα ακινητοποίησης είναι το Peugeot 208. Πλην του πακέτου Like, κάθε έκδοση του γαλλικού μικρού έχει αεριζόμενους δίσκους εμπρός (283 χλστ.) και δισκόφρενα πίσω (249 χλστ.). Στην πράξη, το Peugeot 208 με τα 130 άλογα και το αυτόματο κιβώτιο EAT8 «κοκκάλωσε» στα 36,4 μέτρα, με την χειροκίνητη επιλογή των 100 ίππων (21.500 ευρώ) να ακινητοποιείται πλήρως στα 36,9 μέτρα.
Ίδιο φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα, στα 36,5 μέτρα, σημείωσε σε δύο περιπτώσεις το SEAT Ibiza. Και το έκανε μολονότι είχε διαφορετικό τύπο φρένων στο πίσω μέρος. Την παραπάνω επίδοση κατέγραψε το κορυφαίο Ibiza FR με τα 150 άλογα και το DSG-7 κιβώτιο (Αερ. Δίσκοι 276 χλστ., Δισκόφρενα 230 χλστ.) και το Ibiza TGI με τον κινητήρα βενζίνης και φυσικού αερίου (Αερ. Δίσκοι 256 χλστ., Ταμπούρα 228 χλστ.).
Ίδιο φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα, στα 36,5 μέτρα, σημείωσε σε δύο περιπτώσεις το SEAT Ibiza. Και το έκανε μολονότι είχε διαφορετικό τύπο φρένων στο πίσω μέρος. Την παραπάνω επίδοση κατέγραψε το κορυφαίο Ibiza FR με τα 150 άλογα και το DSG-7 κιβώτιο (Αερ. Δίσκοι 276 χλστ., Δισκόφρενα 230 χλστ.) και το Ibiza TGI με τον κινητήρα βενζίνης και φυσικού αερίου (Αερ. Δίσκοι 256 χλστ., Ταμπούρα 228 χλστ.).
Φρενάρουν από 37 μέτρα και κάτω τα Opel Corsa, Citroen C3 & Nissan Micra
Η λίστα μας ολοκληρώνεται με άλλα τρία μοντέλα. Αρχικά, βλέπουμε το Opel Corsa στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του, το οποίο ακινητοποιήθηκε στα 36,6 με τον 1.200άρη PureTech των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο EAT8. Το Corsa προσφέρεται με δισκόφρενα πίσω ως turbo και με ταμπούρα στην ατμοσφαιρική επιλογή των 75 ίππων.
Παραπλήσια επίδοση, με δισκόφρενα και ταμπούρα είδαμε στο Citroen C3. Το μοντέρνο γαλλικό μικρό ως ατμοσφαιρικό έχει πίσω ταμπούρα, αλλά αυτό δεν το εμπόδισε να «κοκκαλώσει» μετά από 36,9 μέτρα στο απότομο πάτημα του μεσαίου πεντάλ (17.000 ευρώ). Στα 37 μέτρα μετρήσαμε την ακινητοποίηση της diesel έκδοσης με τον 1,5 BlueHDi των 100 ίππων.
Τέλος, έχουμε το Nissan Micra. Αναφερόμαστε στην έκδοση με τον 1,0 IGT των 92 ίππων που συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Σε κάθε εξοπλιστικό πακέτο το Micra έχει ταμπούρα στο πίσω μέρος με το φρενάρισμα να είναι από καλά της κατηγορίας (37 μ.). Η «βασική» Acenta κοστίζει 17.900 ευρώ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Παραπλήσια επίδοση, με δισκόφρενα και ταμπούρα είδαμε στο Citroen C3. Το μοντέρνο γαλλικό μικρό ως ατμοσφαιρικό έχει πίσω ταμπούρα, αλλά αυτό δεν το εμπόδισε να «κοκκαλώσει» μετά από 36,9 μέτρα στο απότομο πάτημα του μεσαίου πεντάλ (17.000 ευρώ). Στα 37 μέτρα μετρήσαμε την ακινητοποίηση της diesel έκδοσης με τον 1,5 BlueHDi των 100 ίππων.
Τέλος, έχουμε το Nissan Micra. Αναφερόμαστε στην έκδοση με τον 1,0 IGT των 92 ίππων που συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Σε κάθε εξοπλιστικό πακέτο το Micra έχει ταμπούρα στο πίσω μέρος με το φρενάρισμα να είναι από καλά της κατηγορίας (37 μ.). Η «βασική» Acenta κοστίζει 17.900 ευρώ.