Πιστεύει κανείς πως μπαίνοντας σε μια έκθεση αυτοκινήτων, ένας αγοραστής θα πέσει μπρούμυτα να κοιτάξει τι ανάρτηση έχει το αυτοκίνητο που θα αγοράσει; Ή μήπως θα ασχοληθεί με κάτι που ξέρει, κάτι που θα χρησιμοποιεί κάθε μέρα; Όπως τον εξοπλισμό της καμπίνας;
Μας πήραν πρέφα. Όσο ασχολούμαστε εμείς με το αν η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων ή με διπλά ψαλίδια, όσο καθόμαστε και μετράμε πως στρίβει, πατάει και πως απορροφά ανωμαλίες ο πίσω άξονας, η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών έχει ήδη μπει στην καμπίνα και παίζει με τα κουμπάκια.
Δεν ασχολείται κανείς. Και είναι τέτοια η αδιαφορία, που αν δεν το αναφέρουμε εμείς σε κάθε δοκιμή ή παρουσίαση, κανείς ποτέ δεν θα το καταλάβει. Ότι δηλαδή οι ακριβές πίσω αναρτήσεις δίνουν τη θέση τους σε φθηνότερες. Και δεν θα το καταλάβει για δύο λόγους: Γιατί οι διαφορές πλέον είναι μικρές, και για να φανούν θέλει πολύ ζόρι.
Ξέρεις ότι αυτή είναι η αλήθεια όταν βλέπεις τον έναν κατασκευαστή μετά τον άλλον να εγκαταλείπει τις ακριβές πίσω αναρτήσεις. Η Honda το έκανε πρώτη, η VW κράτησε τους πολλαπλούς για τις ακριβές εκδόσεις, το ίδιο και η Mercedes στην A-Class και τώρα το κάνει και η Ford με το Focus.
Όχι μόνο θες 1.5 μοτέρ και 150 άλογα για να πάρεις την ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω, αλλά στο νέο Focus δεν έχει πλέον καν συνδέσμους control-blade αλλά ασύμμετρα διπλά ψαλίδια. Δεν είναι θέμα καλύτερου ή χειρότερου, απλά δείχνει πως ζούμε στην εποχή που λέει πως αν δεν το χρειάζεσαι, δεν το πληρώνεις.
Και γιατί όχι. Αν η πίσω ανάρτηση μετράει στον έλεγχο όταν αφήνεις το γκάζι, αν θες να έχεις παιχνιδιάρικη συμπεριφορά στο όριο, και αν κάνει τη διαφορά στην πρόσφυση στην πίστα, αλήθεια, ποιος ασχολείται; Ποιος νοιάζεται όταν με το νορμάλ μικρομεσαίο του θέλει απλά ασφαλή και άνετα χιλιόμετρα;
Εδώ ο άξονας κίνησης έπαψε να έχει σημασία, με την ίδια την BMW να παραδέχεται ότι οι αγοραστές της Σειράς 1 δεν έχουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία, ιδέα αν το αυτοκίνητό τους είναι πισωκίνητο. Στην ανάρτηση θα κολλήσουμε;
Εσείς τι λέτε; Μήπως ψάχνουμε ψύλλο στΆάχυρα; Μήπως τελικά έχουν δίκιο οι κατασκευαστές ότι αν δεν το χρειάζεσαι δεν έχεις και λόγο να το πληρώσεις; Μήπως μία ανάρτηση που κάνει καλά τη δουλειά της και δεν στοιχίζει το μισό αυτοκίνητο είναι καλύτερη από μία με απλά «καλύτερο» όνομα;
Για τον φίλο συνσχολιαστή Dies να επισημάνω ότι, ναι, οι πολλαπλοί σημαίνει και "στρίβω γρηγορότερα" για τον λόγο που αναφέρει ο ίδιος, έχει ομαλότερη επαφή με τα εμπόδια, καλύτερη επαφή με το δρόμο, αντιδρά ο κάθε τροχός περισσότερο ανεξάρτητα σε σχέση με τον απέναντι τροχό. Μια δοκιμή σε ίδια διαδρομή με διαφορετικά αυτοκίνητα έστω ίδιας κατηγορίας διαφωτίζει (το ιδανικό θα ήτανε δύο focus με τη διαφορετική ανάρτηση ή golf, αλλά κάτι τέτοιο μόνο σε άρθρο του ειδικού τύπου μπορεί να γίνει). Εν κατακλείδι, επαναλαμβάνω, αν δεν υπήρχε διαφορά, δε θα την επέλεγαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα top μοντέλα τους. Και δεν αναφέρομαι σε nissan Z ή gtr, ή ακόμη και το νέο σπορ yaris, ακόμη και σε ταπεινά-οικογενειακά focus, golf, kia υπάρχει η επιλογή της ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης.
Αν δεν υπήρχε νόημα, οι κατασκευαστές δε θα είχανε την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων καν στο ράφι για τα μοντέλα τους. Αν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι ήτανε άνευ ουσίας, δε θα επιλέγονταν για τους κορυφαίους εκπροσώπους των εταιριών. Ας έχουμε υπ' όψη, ότι παρά τα όρια ταχυτήτων, μπορείς πάντα να ξεφύγεις κάποιο ΣΚ σε έναν ορεινό δρόμο και σε ελάχιστα χλμ με χαμηλή σχετικά ταχύτητα, να χαρείς το αυτοκίνητό σου. Εννοείται ότι δεν αναφερόμαστε σε... οδηγούς που εντυπωσιάζονται με κουμπάκια και οθόνες και με το πάνε έλα στη δουλειά. Προσωπικά, έχω αυτοκίνητο με πολλαπλούς συνδέσμους, έχει-παρόλο οικογενειακών προδιαγραφών-σαφέστατα καλύτερη επαφή με το δρόμο (+ότι έχω επιλέξει την ώρα των τακτικών αλλαγών από after market επιλογές σε ανάρτηση, φρένα, τροχούς) σε σχέση με αντίστοιχης κατηγορίας οχήματα που είχα την τύχη να δοκιμάσω στα δικά μου οδηγικά όρια και είναι πιο άνετη για τους πίσω επιβάτες. Οπότε, αν είχα τη δυνατότητα πχ να επιλέξω κάποια από τα focus ή golf, θα έδινα τα επιπλέον χρήματα για την "sport πίσω ανάρτηση" (όπως τη χαρακτηρίζει η vw στον τιμοκατάλογό της). Συνεχίστε την καλή δουλειά.
Για τον φίλο vg απλά αναφέρω πως οι τοπ Αναρτήσεις αποδεδειγμένα είναι οι αναρτήσεις μετά διπλά ψαλίδια.Με τις αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων περνάς κάποιο εμπόδιο πιο μαλακά χωρίς το κοπάνημα του ημιάκαμπτο άξονα.Αλλα προσωπικά που έχω ημιάκαμπτο στο ένα μου το αυτοκίνητο και πολλαπλών στο άλλο (της γυναίκας μου)είναι ανεπαίσθητη η διαφορά που δεν δικαιολογεί τα λεφτά της.Στον ημιάκαμπτο που έχω η αντιστρεπτική είναι 28!! ιντσών και οι ράβδοι 23!! ιντσών σεταρισμενες με bilstein b8(στις 300 λίμπρες τα μπροστινά με στενά) με ίχνη παθητικής τετραδιεύθυνσης. Πάει τόσο καλά και σε πίστα που μπορώ κι ακολουθώ μέχρι σε ένα σημείο βέβαια τετρακίνητες εκδόσεις (στυλ σκούμπι κλπ).Τελειώνοντας θα πω Ναι και το πολλαπλών μπορεί να στηθεί με το ανάλογο αντίτιμο βέβαια και να κάνει θαύματα αλλά πως να στο πω,προσωπικά εμένα δεν με έχει πείσει για την ανωτερότητά της.Οπως στο πα θεωρώ κορυφή τα διπλά ενισχυμένα ψαλίδια
Χαίρε βάθος αμέτρητο! Αυτό που καταφέρνει καλύτερα η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι να περνάς ομαλότερα ένα εμπόδιο.Μην μπερδεύετε το στρίβω γρηγορότερα από το περνώ κάποιο εμπόδιο ...ομαλότερα.
Το επειδή οι καταναλωτές δεν ασχολούνται, κατά τα γραφόμενα, με το θέμα ανάρτηση, που είναι ένα... από τα πρώτα πράγματα για οδηγική ασφάλεια, αίσθηση, κ.τ.λ. δεν λέει κάτι... δηλαδή αν κάποιοι είναι π.χ. μειωμένης αντίληψης να τους κλέβουμε, να τους εξοντώνουμε βιολογικά, κ.τ.λ.;;; Δηλαδή πρέπει να μας τύχει αρνητικά για να μάθουμε με τον πιο σκληρό τρόπο την αλήθεια;;; Το μισό όχημα είναι η ανάρτηση, τα ελαστικά-ζάντες και τα φρένα όλο το σύστημα τους.- Ακόμα και σε πιο ακριβές κατασκευές η λύση της ανάρτησης που προτιμάτε δεν είναι η καλύτερη, κ.τ.λ. σε σχέση με την ιπποδύναμη του μοτέρ... το οποιοδήποτε όχημα δεν είναι για την ευθεία ή για "dragster"... ούτε με λύση αύξηση της ζάντας και όλα καλά... καλές οι οθόνες touch screen, τα κουμπάκια, τα android, τα ios, κ.τ.λ. ΌΜΩΣ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ... ΕΝΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.-
Για τον φίλο συνσχολιαστή Dies να επισημάνω ότι, ναι, οι πολλαπλοί σημαίνει και "στρίβω γρηγορότερα" για τον λόγο που αναφέρει ο ίδιος, έχει ομαλότερη επαφή με τα εμπόδια, καλύτερη επαφή με το δρόμο, αντιδρά ο κάθε τροχός περισσότερο ανεξάρτητα σε σχέση με τον απέναντι τροχό. Μια δοκιμή σε ίδια διαδρομή με διαφορετικά αυτοκίνητα έστω ίδιας κατηγορίας διαφωτίζει (το ιδανικό θα ήτανε δύο focus με τη διαφορετική ανάρτηση ή golf, αλλά κάτι τέτοιο μόνο σε άρθρο του ειδικού τύπου μπορεί να γίνει). Εν κατακλείδι, επαναλαμβάνω, αν δεν υπήρχε διαφορά, δε θα την επέλεγαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα top μοντέλα τους. Και δεν αναφέρομαι σε nissan Z ή gtr, ή ακόμη και το νέο σπορ yaris, ακόμη και σε ταπεινά-οικογενειακά focus, golf, kia υπάρχει η επιλογή της ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης.
Αν δεν υπήρχε νόημα, οι κατασκευαστές δε θα είχανε την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων καν στο ράφι για τα μοντέλα τους. Αν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι ήτανε άνευ ουσίας, δε θα επιλέγονταν για τους κορυφαίους εκπροσώπους των εταιριών. Ας έχουμε υπ' όψη, ότι παρά τα όρια ταχυτήτων, μπορείς πάντα να ξεφύγεις κάποιο ΣΚ σε έναν ορεινό δρόμο και σε ελάχιστα χλμ με χαμηλή σχετικά ταχύτητα, να χαρείς το αυτοκίνητό σου. Εννοείται ότι δεν αναφερόμαστε σε... οδηγούς που εντυπωσιάζονται με κουμπάκια και οθόνες και με το πάνε έλα στη δουλειά. Προσωπικά, έχω αυτοκίνητο με πολλαπλούς συνδέσμους, έχει-παρόλο οικογενειακών προδιαγραφών-σαφέστατα καλύτερη επαφή με το δρόμο (+ότι έχω επιλέξει την ώρα των τακτικών αλλαγών από after market επιλογές σε ανάρτηση, φρένα, τροχούς) σε σχέση με αντίστοιχης κατηγορίας οχήματα που είχα την τύχη να δοκιμάσω στα δικά μου οδηγικά όρια και είναι πιο άνετη για τους πίσω επιβάτες. Οπότε, αν είχα τη δυνατότητα πχ να επιλέξω κάποια από τα focus ή golf, θα έδινα τα επιπλέον χρήματα για την "sport πίσω ανάρτηση" (όπως τη χαρακτηρίζει η vw στον τιμοκατάλογό της). Συνεχίστε την καλή δουλειά.
Για τον φίλο vg απλά αναφέρω πως οι τοπ Αναρτήσεις αποδεδειγμένα είναι οι αναρτήσεις μετά διπλά ψαλίδια.Με τις αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων περνάς κάποιο εμπόδιο πιο μαλακά χωρίς το κοπάνημα του ημιάκαμπτο άξονα.Αλλα προσωπικά που έχω ημιάκαμπτο στο ένα μου το αυτοκίνητο και πολλαπλών στο άλλο (της γυναίκας μου)είναι ανεπαίσθητη η διαφορά που δεν δικαιολογεί τα λεφτά της.Στον ημιάκαμπτο που έχω η αντιστρεπτική είναι 28!! ιντσών και οι ράβδοι 23!! ιντσών σεταρισμενες με bilstein b8(στις 300 λίμπρες τα μπροστινά με στενά) με ίχνη παθητικής τετραδιεύθυνσης. Πάει τόσο καλά και σε πίστα που μπορώ κι ακολουθώ μέχρι σε ένα σημείο βέβαια τετρακίνητες εκδόσεις (στυλ σκούμπι κλπ).Τελειώνοντας θα πω Ναι και το πολλαπλών μπορεί να στηθεί με το ανάλογο αντίτιμο βέβαια και να κάνει θαύματα αλλά πως να στο πω,προσωπικά εμένα δεν με έχει πείσει για την ανωτερότητά της.Οπως στο πα θεωρώ κορυφή τα διπλά ενισχυμένα ψαλίδια
Χαίρε βάθος αμέτρητο! Αυτό που καταφέρνει καλύτερα η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι να περνάς ομαλότερα ένα εμπόδιο.Μην μπερδεύετε το στρίβω γρηγορότερα από το περνώ κάποιο εμπόδιο ...ομαλότερα.
Το επειδή οι καταναλωτές δεν ασχολούνται, κατά τα γραφόμενα, με το θέμα ανάρτηση, που είναι ένα... από τα πρώτα πράγματα για οδηγική ασφάλεια, αίσθηση, κ.τ.λ. δεν λέει κάτι... δηλαδή αν κάποιοι είναι π.χ. μειωμένης αντίληψης να τους κλέβουμε, να τους εξοντώνουμε βιολογικά, κ.τ.λ.;;; Δηλαδή πρέπει να μας τύχει αρνητικά για να μάθουμε με τον πιο σκληρό τρόπο την αλήθεια;;; Το μισό όχημα είναι η ανάρτηση, τα ελαστικά-ζάντες και τα φρένα όλο το σύστημα τους.- Ακόμα και σε πιο ακριβές κατασκευές η λύση της ανάρτησης που προτιμάτε δεν είναι η καλύτερη, κ.τ.λ. σε σχέση με την ιπποδύναμη του μοτέρ... το οποιοδήποτε όχημα δεν είναι για την ευθεία ή για "dragster"... ούτε με λύση αύξηση της ζάντας και όλα καλά... καλές οι οθόνες touch screen, τα κουμπάκια, τα android, τα ios, κ.τ.λ. ΌΜΩΣ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΑ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ... ΕΝΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.-