
Με μια απλή αλλαγή στη διάρκεια υπολογισμού ρύπων από ετήσια σε τριετή, ωφελούνται τα υβριδικά και συμβατικά.
Stellantis, VW και οι μάρκες mainstream αυτοκινήτων κερδίζουν αφήνοντας τα ηλεκτρικά για λίγο αργότερα.
Η Tesla χάνει τα εκατομμύρια που της έδιναν άλλοι κατασκευαστές για να ισορροπήσουν τους ρύπους τους.
Η Volvo έχει βγει από τα ρούχα της και «σκούζει» γιατί θέλει μόνο ηλεκτρικά και όποιος αντέχει.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Με μια απλή αλλαγή στη διάρκεια υπολογισμού ρύπων από ετήσια σε τριετή, ωφελούνται τα υβριδικά & συμβατικά
H E.E έθεσε τον στόχο για πλήρη ηλεκτροκίνηση πολύ ψηλά και πολύ νωρίς, αφήνοντας του Κινέζους κατασκευαστές να βάλουν σε κίνδυνο την ύπαρξη ολόκληρης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Με μια μικρή διόρθωση τώρα στον τρόπο υπολογισμού των ρύπων και των προστίμων που αυτοί συνεπάγονται, οι περισσότερες μάρκες ωφελούνται. Όχι όμως όλες. Γιατί;
Η λύση που έδωσε η Ε.Ε. είναι απλή. Αντί να μετριέται ο μέσος όρος ρύπων CO2 κάθε χρόνο για όλα τα αυτοκίνητα που πουλάει μια μάρκα, θα μετριέται κάθε τρία χρόνια. Οι μάρκες μπορούν τώρα να φορτσάρουν σε πιο ρυπογόνα (σε σχέση με τα ηλεκτρικά) μοντέλα που θέλει η αγορά, και να «μαζέψουν» τη σούμα με περισσότερα ηλεκτρικά σε τρία χρόνια, όταν και η αγορά θα είναι ακόμα πιο έτοιμη. Αποτέλεσμα είναι φυσικά να δούμε περισσότερα προσιτά μοντέλα, και σημαντικά πιο «πράσινα» από αυτά που θα αντικαταστήσουν, με αποτέλεσμα το όφελος και για τους οδηγούς και για το περιβάλλον και για τους κατασκευαστές. Χωρίς να χάνονται οι στόχοι.
Stellantis, VW και οι μάρκες mainstream αυτοκινήτων κερδίζουν αφήνοντας τα ηλεκτρικά για λίγο αργότερα
Η Stellantis και η VW είχαν ήδη δει το πρόβλημα από πέρυσι. Απομάκρυναν τους επικεφαλής τους που είχαν βάλει πλώρη να πιάνουν στόχους και «όποιον πάρει ο χάρος», και έκαναν στροφή σε υβριδικά, αφήνοντας τα ηλεκτρικά για αργότερα. Η Stellantis έδωσε υβριδική έκδοση σε κάθε μοντέλο που πριν θα λάνσαρε μόνο ως ηλεκτρικό (Fiat 600 και Grande Panda, Alfa Romeo Junior, Lancia Ypsilon, Jeep Avenger κ.λπ.). Η VW έστειλε τα επόμενα της ηλεκτρικά για αργότερα και το 2025 δεν θα λανσάρει κανένα. Και φυσικά μάρκες όπως η Toyota που παρέμειναν στην υβριδική τεχνολογία επίσης θα ανασάνουν, και θα μπορέσουν να αυξήσουν παραγωγή στα αυτοκίνητα που θέλει η αγορά και τώρα μπορούν να πουλήσουν χωρίς πρόστιμα.
Η Tesla χάνει τα εκατομμύρια που της έδιναν άλλοι κατασκευαστές για να ισορροπήσουν τους ρύπους τους
Μεγάλη χαμένη είναι η Tesla αφού μέχρι τώρα τους μηδενικούς ρύπους της αμιγώς ηλεκτρικής μάρκας τους αγόραζαν άλλοι κατασκευαστές και τους πρόσθεταν στους δικούς τους για να ρίξουν τον μέσο όρο τους. Τώρα δεν έχουν ανάγκη, αφήνοντας την Tesla χωρίς αυτή την σημαντική πηγή εισοδήματος, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις των μοντέλων της πατώνουν μέχρι και 80% κάτω σε όλον τον κόσμο. Για τις μάρκες που επένδυσαν γρήγορα να γίνουν αμιγώς ηλεκτρικές, το πρόβλημα είναι επίσης σημαντικό αφού δεν θα έχουν μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης τώρα που θα είναι πιο εύκολο να πωλούνται.
Η Volvo έχει βγει από τα ρούχα της και «σκούζει» γιατί θέλει μόνο ηλεκτρικά και όποιος αντέξει
Και μετά είναι η Volvo. Εξαρτημένη πλέον 100% από την μητρική της στην Κίνα, η Volvo έχει στόχο να είναι αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2030 και θεωρεί τη χαλάρωση των στόχων άδικη και αδιανόητη για τον ανταγωνισμό. Φυσικά τη Volvo δεν την ενδιαφέρει τίποτε άλλο από την premium αγορά, ούτε τι αυτοκίνητο θα αγοράσουμε οι υπόλοιποι, ούτε πώς θα υπάρξει πραγματική μείωση ρύπων αντικαθιστώντας αρχαία αυτοκίνητα με νέα, υβριδικά. Έχοντας μείνει χωρίς πρόσβαση σε τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης που να ταιριάζει με το προφίλ της, επιμένει πως η Ε.Ε. πρέπει να γίνει φουλ ηλεκτρική, λες και δεν ξέρουμε ποιος ωφελείται από αυτό, και φυσικά δεν είναι οι κατασκευαστές που παράγουν αυτοκίνητα στην Ε.Ε. ούτε και οι οδηγοί στην Ευρώπη.
Εσύ τι λες; Πώς βλέπεις την αντίδραση των κατασκευαστών; Πώς νομίζεις πως θα αλλάξει η αγορά τώρα που τα υβριδικά θα είναι πιο εύκολο να παραχθούν και να πωλούνται στην Ε.Ε.; Και ποια μάρκα θα στηρίξεις για την στροφή στα αυτοκίνητα που θες και μπορείς να αγοράσεις;