ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το coasting ή sailing είναι μια λειτουργία ελεύθερης κύλισης, που στις κατάλληλες συνθήκες εξοικονομεί καύσιμο.

Το coasting ή sailing είναι μια λειτουργία ελεύθερης κύλισης, που στις κατάλληλες συνθήκες εξοικονομεί καύσιμο.

Τι είναι τελικά το coasting;

22.189 Επισκέψεις στο άρθρο

Η τεχνολογία coasting ή sailing (θα μπορούσαμε στα ελληνικά να το πούμε ελεύθερη κύλιση), συναντάται κυρίως στα ήπια υβριδικά μοντέλα (mild hybrid) και ουσιαστικά κάνει το εξής: Όταν o οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει για μερικά δευτερόλεπτα (3-4 δλ. συνήθως), τότε ο κινητήρας σβήνει ή μπαίνει σε ρελαντί. Η ενέργεια που χρειάζεται για τα υπόλοιπα περιφερειακά συστήματα δίνεται από το δευτερεύον ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου. Όταν, τώρα, ο οδηγός πατήσει το γκάζι, ή κάνει πιο έντονες κινήσεις με το τιμόνι, ή «τσιμπήσει» το φρένο τότε ο κινητήρας ενεργοποιείται ακαριαία.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Η παραπάνω τεχνολογία συναντάται κυρίως στα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο, όμως κάποιες εταιρείες την χρησιμοποιούν και στα χειροκίνητα. Μία από αυτές για παράδειγμα είναι η Hyundai όπου τα ήπια υβριδικά σύνολα συνεργάζονται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (iMT) τεχνολογίας by-wire που έχει αυτή τη λειτουργία χάρη σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο by-wire συμπλέκτη, ο οποίος επιτρέπει στο σύστημα stop&start να σβήνει τον κινητήρα ακόμα κι αν είναι επιλεγμένη μια σχέση στο κιβώτιο. Για να συμβεί αυτό, απλά σηκώνεις το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού, η σχέση αποσυμπλέκεται, ο κινητήρας σβήνει και αρχίζει η ελεύθερη κύλιση (εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων η ένδειξη Sailing). Mόλις πατηθεί το γκάζι, το φρένο ή ο συμπλέκτης ο κινητήρας ξαναπαίρνει μπροστά χωρίς να το καταλάβεις καν και εμπλέκεται ξανά η σχέση που υπήρχε στο κιβώτιο.

Θα πρέπει να τονίσουμε πως οι παραπάνω λειτουργίες δεν έχουν καμία σχέση με τη λανθασμένη επιλογή νεκράς στην κατηφόρα. Και εξηγούμε: Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε «νεκρά», τότε καίει από 0,5 έως 1,0 λτ./100 χλμ.. Όταν όμως κινείται στην κατηφόρα χωρίς να πατάς γκάζι, τότε μπαίνει σε λειτουργία cut-off, ή πιο απλά δεν ψεκάζεται καύσιμο στο θάλαμο καύσης. Έτσι, καις λιγότερο ή καθόλου (έως 0,5 λτ./100 χλμ.). Αν το αυτοκίνητό σας έχει υπολογιστή ταξιδίου που δείχνει την στιγμιαία κατανάλωση, μπορείτε να επιβεβαιώσετε το παραπάνω και μόνοι σας. Το αντίστοιχο ισχύει και μέσα στην πόλη, αν δηλαδή βγάζετε την ταχύτητα από μακριά πριν φτάσετε το φανάρι. Το σωστό είναι αν απεμπλέξετε λίγο πριν φτάσουν οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί. Έπειτα, είναι το θέμα της καταπόνησης των φρένων. Με ταχύτητα στο κιβώτιο το αυτοκίνητο «φρενάρει» από τον κινητήρα συνεπώς αφενός μειώνεται η φθορά στα τακάκια, αφετέρου δεν αυτά υπερθερμαίνονται και άρα δεν θα σε «αφήσουν» σε περίπτωση ανάγκης.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
Mototriti.gr