Η ανανεωμένη Mercedes GLA ξεκινά την εμπορική της πορεία στη χώρα μας και προσφέρεται σε βενζίνη με mild hybrid σύστημα, diesel και Plug-in υβριδικό με τις τιμές να ξεκινούν από 47.500 ευρώ.
«Λίγο πριν ξεκινήσει η καθιερωμένη αυγουστιάτικη ραστώνη, η ανανεωμένη Mercedes GLA είναι έτοιμη να δεχτεί παραγγελίες στην ελληνική αγορά». Αυτό είναι το εισαγωγικό σημείωμα της Mercedes-Benz Ελλάδος για την ανακοίνωση των τιμών του δημοφιλούς μικρομεσαίου SUV (C-SUV) της premium φίρμας στη χώρα μας.
Αποσκοπώντας στο να συνεχίσει την επιτυχημένη καριέρα εντός και εκτός συνόρων, η Mercedes έκανε ένα αισθητικό και τεχνολογικό ρετούς στην GLA, η οποία τροφοδοτείται πλέον για πρώτη φορά στην ιστορία της με ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα.
Στο εσωτερικό, η προσοχή πέφτει στο νέο τριάκτινο τιμόνι της Mercedes, αλλά και στο τελευταίας γενιάς infotainment MBUX με τις δύο οθόνες.
Ήπια υβριδική, με diesel μοτέρ και Plug-in επιλογή
Εμβαθύνοντας στην παλέτα των κινητήρων της Mercedes GLA facelift, πλέον αποτελείται από mild hybrid σύνολα βενζίνης, ένα diesel μοτέρ και μια Plug-in υβριδική επιλογή.
Στη βάση υπάρχει η GLA 200 που εφοδιάζεται με τον 1,33 λίτρων κινητήρα ισχύος 163 ίππων με 270 Nm ροπή και, όπως είπαμε, συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt προσφέροντας 13 άλογα ως boost. Αυτή είναι και η εισαγωγική έκδοση κατά το εμπορικό λανσάρισμα με το κόστος απόκτησης να ξεκινά από 47.500 ευρώ. Έπειτα, στη βενζίνη, συναντούμε τις GLA 220 4Matic (από 52.450 ευρώ) και GLA 250 4Matic (56.500 ευρώ), οι οποίες τροφοδοτούνται από ένα τετρακύλινδρο 2λιτρο μοτέρ βενζίνης με ισχύ 190 ίππων με 300 Nm ροπής και 224 άλογα με 350 Nm ροπής, αντίστοιχα, έχοντας πάντα τη βοήθεια των 13 έξτρα ίππων του συστήματος EQ Boost.
Στο πετρέλαιο, μοναδική επιλογή είναι ένας turbo diesel κινητήρας 1.950 κ.εκ., όπου στην πρώτη έκδοση GLA 200 d, αποδίδει 150 άλογα με 320 Nm ροπής (χωρίς τετρακίνηση κοστίζει 55.300 ευρώ, ενώ με τετρακίνηση 4Matic αγγίζει τις 57.550 ευρώ). Στην κορυφή βρίσκεται η GLA 220 d 4Matic με ισχύ 190 άλογα και 400 Nm ροπής με το κόστος απόκτησης να διαμορφώνεται στις 60.850 ευρώ. Όλες οι παραπάνω επιλογές βενζίνης ή diesel συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο DCT 7 ή 8 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη.
Έπειτα, βρίσκουμε την Plug-in υβριδική έκδοση που ακούει στο όνομα GLA 250 e. Το κινητήριο σύνολό της αποτελείται από ένα θερμικό μοτέρ βενζίνης 1,33 λίτρων με απόδοση 163 άλογα, ένα ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 109 ίππων και μια μπαταρία χωρητικότητας 11,5 kWh, με τη συνδυαστική ιπποδύναμη να αγγίζει τα 218 άλογα με 450 Nm ροπής. Η τιμή της ανανεωμένης GLA 250 e, η οποία απευθύνεται κυρίως σε εταιρικούς χρήστες, ξεκινά από 56.500 ευρώ. Τρεις είναι οι επιλογές φόρτισης, στα 3,7 kW, 11 kW και 22 kW. Η ηλεκτρική αυτονομία της Plug-in υβριδικής GLA υπολογίζεται σε 62 με 70 χιλιόμετρα.
Τι αλλάζει σε σχέση με την προ ανανέωσης GLA;
Οι αλλαγές σε σχέση με την προ-ανανέωσης GLA είναι μικρές, με τη Mercedes να αναφέρει πως έχουν γίνει μικρές διαφοροποιήσεις στην εμφάνιση της γρίλιας, ώστε αυτή να αποπνέει μεγαλύτερο δυναμισμό, ενώ βλέπουμε επίσης πως ανασχεδιασμένος είναι μπροστινός προφυλακτήρας, ο οποίος τονίζει τις off-road δυνατότητες του μοντέλου.
Το μεγαλύτερο highlight της ανανεωμένης GLA πάντως φαίνεται πως είναι τα νέα γραφικά στα φωτιστικά σώματα που λαμβάνουν τεχνολογία LED High Performance από την βασική έκδοση, η οποία διαθέτει 17άρες ζάντες (18 έως 20 ιντσών προαιρετικά). Νέα προσθήκη είναι επίσης το Spectral Blue χρώμα, ενώ διατίθενται πλέον 4 νέα σχέδια σε ζάντες.
Νέας γενιάς σύστημα MBUX που σε αφήνει να παίξεις παιχνίδια
Αντίστοιχες πινελιές υπάρχουν και στην καμπίνα, εκεί όπου για μια ακόμη φορά κλέβει την παράσταση το τελευταίας γενιάς σύστημα MBUX με δύο οθόνες έως 10,25 ιντσών, μία ως πύλη για το infotainment και η άλλη σε ρόλο πίνακα οργάνων που έχει τώρα τρία modes: «Classic» όταν εμφανίζονται όλες οι ενημερώσεις που πρέπει να έχει στην διάθεσή του ο οδηγός, «Sporty» όταν το στροφόμετρο μπαίνει σε πρώτο πλάνο και «Discreet» όταν η οθόνη εμφανίζει απλά τις απαραίτητες λειτουργίες. Ο οδηγός μπορεί να συνδέσει ασύρματα το smartphone του μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto, ενώ πλέον, η GLA έχει μια επιπλέον θύρα USB-C και μπορεί να φορτίσει τις συσκευές πιο γρήγορα. Όλες οι θύρες USB μπορούν πλέον να φωτίζονται μέσα στο σκοτάδι. Τέλος, η ανανεωμένη GLA προσφέρεται πλέον με περισσότερα και πιο εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης.
Αξίζει να σημειώσουμε πως η ανανεωμένη GLA, αν συνδυαστεί με το ειδικό πακέτο εξατομίκευσης, μπορεί να λάβει μια σειρά από μίνι-παιχνίδια, με τα οποία ο οδηγός μπορεί να παίξει πατώντας πάνω στην οθόνη ή μέσω των μπουτόν πάνω στο τιμόνι, μόνος του ή με τους άλλους επιβάτες. Κάποια από αυτά τα παιχνίδια είναι τα Sudoku, Shuffle Puck, Pairs, Match 3.