Το υγραέριο στο αυτοκίνητο – LPG, ως καύσιμο είναι ένα αρκετά «εύφλεκτο» θέμα συζήτησης, έχοντας αποκτήσει εχθρούς που λατρεύουν να το μισούν μα πολλούς που απλά… πίνουν νερό στο όνομά του! Τι υποστηρίζει όμως η κάθε πλευρά και ποια είναι τα «ακράδαντα» επιχειρήματά της;
Γιατί το υγραέριο στο αυτοκίνητο έχει πολλούς φανατικούς φίλους;
Το LPG (ή αλλιώς υγραέριο κίνησης) ως καύσιμο στην ελληνική αγορά, ήρθε σχετικά αργά στις ζωές μας, αλλά πολύ γρήγορα έγινε αγαπημένο και έφερε τα «πάνω-κάτω» στα όσα ξέραμε μέχρι στιγμής για τα καύσιμα και την οικονομία που μπορούσαμε να πετύχουμε.
Είναι αρκετά φθηνότερο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα καύσιμα της αγοράς (καίς λιγότερο από τα μισά σε σχέση με την βενζίνη), ενώ ταυτόχρονα είναι το ίδιο αποδοτικό. Έδωσε και συνεχίζει να δίνει λύσεις εξοικονόμησης σε κάθε αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα (με εγκατάσταση ενός απλού κιτ «θυσιάζοντας» πολύ λίγο χώρο για την δεξαμενή του).
Γεμίζεις παντού (καθώς το δίκτυο πρατηρίων που φουλάρουν και lpg πλέον έχει καλύψει κάθε γωνιά της επικράτειας).
Έχει χαμηλό κόστος χρήσης (το κόστος για service, after sales είναι πολύ χαμηλό).
Mοιάζει δικαιολογημένο το ότι έχει κάνει φανατικούς οπαδούς, οι οποίοι στα σχόλια που μοιράζονται στο διαδίκτυο αναφέρονται όχι απλά στην πολύ γρήγορη απόσβεση της εγκατάστασης του μα στην ΕΠΕΝΔΥΣΗ (όπως την λένε) που έκαναν αφού σε βάθος χρόνου τους περισσεύουν πολλά χρήματα που απλά θα είχαν «κάψει» (κυριολεκτικά) αν συνέχιζαν με την βενζίνη ως κύριο καύσιμο.
Η άλλη πλευρά : «φόβοι», αμφιβολίες και ανησυχίες (ή κακή εμπειρία)
Στην άλλη όψη του νομίσματος, υπάρχουν κι αυτοί που αγαπούν να… μισούν το υγραέριο! Όπως κάθε τι νέο, έτσι και το LPG συνοδεύεται από τους αντίστοιχους «φόβους», αμφιβολίες κι ανησυχίες. Οι περισσότεροι αναφέρουν πως είναι μία «πρόχειρη» και μη εγγυημένη λύση που διακυβεύει την παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου (κάτι που δεν ισχύει όπως έχει αποδειχθεί μετά από τόσα χρόνια). Γι αυτούς που σχηματίζουν άποψη επειδή «κάτι-κάπου άκουσαν» δεν θα σχολιάσουμε, μα για εκείνους που έχουν ίδια κακή εμπειρία, η άποψη μας είναι ξεκάθαρη. Αν τηρηθεί επιμελώς το 3πτυχο εγγύησης καλής λειτουργίας (καλός εγκαταστάτης = καλή ρύθμιση, καλό κίτ, καθαρό καύσιμο) η εμπειρία με το Υγραέριο στο αυτοκίνητο μόνο καλή θα καταλήγει.
Εμείς, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να σας παραθέσουμε τα σχόλια των ίδιων των αναγνωστών του Autotriti και να δούμε μαζί τι λένε για το LPG. Τα επιχειρήματα είναι δυνατά και όπως πάντα, αντικρουόμενα!
Τι λένε αυτοί που το αγαπούν:
Έχω 375.000 χλμ σε αυτοκίνητο 22 ετών. Τα 250.000 χλμ είναι με Κιτ LPG. Τον Νοέμβριο θα αλλάξω δεξαμενή, όπως ορίζει ο νόμος,στην δεκαετία. Πρόβλημα μέχρι σήμερα ΚΑΝΕΝΑ. Service lpg: αλλαγή φίλτρου και έλεγχο σωστής λειτουργίας. Τίποτα παραπάνω. Άρα πέραν του Κιτ που πρέπει να είναι αξιόπιστο, ένα μεγάλο μέρος ευθύνης στην σωστή λειτουργία παίζει και ο μηχανικός που θα το εγκαταστήσει. Επίσης, lpg βάζω πάντα από 2 στάνταρ πρατήρια. Κι αυτά μεγάλο μέρος ευθύνης στην σωστή λειτουργία του κινητήρα.
2010 Chevrolet Cruze 1.8 LT, 141ps με τωρινά σχεδόν 125.000km, σύστημα LPG της BRC Sinquence 32, με δεξαμενή 59 lit τοποθέτηση το 2014 όταν είχα περίπου 67.000km. Με 47 lit γέμισμα, περίπου 420-470 km. Έως σήμερα κανένα πρόβλημα, απόδοση σαν να μην καίει αέριο. Το μόνο που άλλαξα, ήταν ένας πολλαπλασιαστής στα 6,5 έτη & αυτό γιατί όλα τα μοντέλα των 1.600cc, έβγαζαν το συγκεκριμένο πρόβλημα. Τοποθέτηση από έμπειρο τεχνικό & η σωστή περιοδική συντήρηση του συστήματος αποτελεί προϋπόθεση!!! Δεν μιλάμε μόνο για οικονομία στη τσέπη, αλλά & σε όλα τα υπόλοιπα!! ΥΓ: Αλλαγή δεξαμενής & μπεκ αερίου ανά 10ετια!!!
ΚΙΑ Picanto εργοστασιακό LPG από Ιταλία κατανάλωση 7,5 λίτρα στα 100 χλμ με 1,10€ το λίτρο και μηνιαίο κόστος 65€ συνολικά για 750 χλμ .μετακινήσεων. Μόνο από συγκεκριμένο πρατήριο ο ανεφοδιασμός αν και ακριβότερο σαν τιμή. Κερδίζω 300 € το χρόνο απ' ότι αν έβαζα μόνο βενζίνη ... επίσης 15 € για λάδι προστασίας υπερθέρμανσης των βαλβίδων το χρόνο. Παρόλα αυτά το αμάξι κινείται πιο σβέλτα με βενζίνη ( για να μην αδικούμε τη βενζίνη ως καύσιμο).
Τι λένε αυτοί που αγαπούν… να το μισούν:
Δεν ακούω κάποιον να αναφέρει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τη χρήση LPG. Η αξιοπιστία μειώνεται, η ζωή του κινητήρα μικραίνει σε διάρκεια ζωής, οι αρρυθμίες του κινητήρα είναι καθημερινό φαινόμενο! Φυσικά και παίζει ρόλο ο εγκαταστάτης, αλλά μην ξεχνάμε και σε τι θερμοκρασία δουλεύει ο κινητήρας με το υγραέριο και σε ποιά θερμοκρασία με βενζίνη. Η πρόωρη γήρανση του μοτέρ, και τα προβλήματα που θα έρθουν με τη χρήση LPG, είναι θέμα χρόνου.
Όλο προβλήματα έχω. Και είναι το δεύτερο σύστημα στο αυτοκίνητο που έχω βάλει σε διαφορετικά συνεργεία. Αρρυθμίες σβησίματα καμία μυρωδιά. Παιδιά σα το κανονικό καύσιμο δεν υπάρχει. Απλά στην Ελλάδα είναι πανάκριβη η βενζίνη. Καταστρέφουμε έτσι τα αυτοκίνητα μας αλλά έχει κ οικονομία. Κάποια αυτοκίνητα είναι πιο δεκτικά από κάποια άλλα. Αυτή είναι η αλήθεια.
Γυρίζω 12 χρόνια στα συνεργεία για επαγγελματικούς λόγους. Όσοι κινητήρες είναι ανοιγμένοι (και είναι πολλοί) ευθύνη έχει το υγραέριο. Α.......μην ξεχνάμε και τον καταλύτη! Σαφώς κάποιος που εγκαθιστά αξιόλογο κιτ σε αξιόλογο εγκαταστάτη και καύσιμο από σωστό πρατήριο, θα πάει την επισκευή παρά πίσω. Όσο για την απόσβεση αυτή έρχεται όταν το όχημα κάνει πάνω από 20.000 χιλ τον χρόνο και κυρίως σε ανοικτούς δρόμους. Τότε ναι!
Δείτε και μόνοι σας περισσότερα σχόλια από "lovers" και "haters" σε πρόσφατη ανάρτηση μας πατώντας εδώ.