ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/3/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 9/3/2004
ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Μηχανικά προβλήματα: Φθορά δισκόφρενων
Τι μπορεί να προκαλέσει τη φθορά των δισκόφρενων :
• Μια από τις βασικές αιτίες είναι η έντονη χρήση. Όσο προσεκτικοί και να είμαστε, η τριβή πάντα φθείρει οποιοδήποτε υλικό.
• Να έχει φθαρεί τελείως το υλικό τριβής των τακακίων που έρχεται σε επαφή με το δίσκο. Υπό αυτές τις συνθήκες έχουμε τριβή μεταξύ δύο μετάλλων που προκαλεί ανεπανόρθωτες βλάβες στις δισκόπλακες.
• Να έχει υπερθερμανθεί ο δίσκος από απότομα φρενάρισμα με μεγάλη ταχύτητα. Σε περίπτωση που ο δίσκος έχει υπερθερμανθεί (ακόμα και πυρώσει) και περάσουμε από σημείο με νερό, η απότομη αλλαγή θερμοκρασίας θα στραβώσει το δίσκο.

Συνέπειες και ενδείξεις φθαρμένων δισκόφρενων
• Η σημαντικότερη συνέπεια είναι ότι από τη στιγμή που τα τακάκια έχουν φθαρεί - μαζί τους και οι δισκόπλακες- είναι η αύξηση της απόστασης ακινητοποίησης του οχήματος.
• Στα περισσότερα αυτοκίνητα, υπάρχουν φωτεινές ενδείξεις στο ταμπλό των οργάνων ή εμφανίζονται κάποια μηνύματα στη οθόνη ελέγχου, που σας προτρέπουν να προβείτε σε αλλαγή των υλικών τριβής στα τακάκια.
• Όταν τα δισκόφρενα είναι φθαρμένα, κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος το τιμόνι εμφανίζει "τρέμουλο".
• Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος τρέμει το πεντάλ των φρένων, ενώ η φθορά αποτελεί βασική αιτία για μειωμένη αίσθηση στο φρενάρισμα. Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι στα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με ABS όταν χρησιμοποιούμε όλη τη διαδρομή του πεντάλ, αυτό κάνει μια χαρακτηριστική κίνηση σαν "τρέμουλο". Μην νομίσετε ότι έχετε πρόβλημα με τα δισκόφρενα.
• Μέσα από τη ζάντα μπορείτε πολύ εύκολα να διακρίνεται εάν ο δίσκος είναι φθαρμένος. Οι φθαρμένοι δίσκοι έχουν ως χαρακτηριστικό τους πολλούς χαραγμένους δακτυλίους.
• Πατώντας τα φρένα θα παράγεται "σφυριχτός" θόρυβος. Αυτό είναι κλασσικό δείγμα φθαρμένων τακακίων.

Πώς να αποφύγετε τη έντονη φθορά
• Καλό είναι η αλλαγή στα τακάκια να γίνεται κάθε 15.000- 20.000 χλμ. χωρίς βέβαια αυτό να είναι στάνταρ.
• Αποφεύγετε τα φρεναρίσματα πανικού από μεγάλες ταχύτητες και οδηγείτε συνετά και όχι “νευρικά” προσπαθώντας να αποφύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρήση του πεντάλ του φρένου. Επίσης προσπαθήστε να μην περάσετε από σημεία με πολύ νερό όταν τα φρένα έχουν υπερθερμανθεί γιατί η απότομη εναλλαγή θερμοκρασίας θα στραβώσει τις δισκόπλακες.
• Όταν συνειδητοποιήσετε ότι τα τακάκια έχουν φθαρεί προβείτε σε άμεση αλλαγή γιατί αν το αμελήσετε θα χρειαστεί να αλλάξετε και δισκόπλακες.
Στη φωτογραφία φαίνεται η διαφορά μεταξύ μιας νέας και μιας φθαρμένης δισκόπλακας. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως σε ένα μικρό αυτοκίνητο το κόστος αλλαγής δύο δισκόπλακων μαζί με την εργασία μπορεί να υπερβαίνει και τα 150 ευρώ.
Λειτουργία
Τα φρένα λειτουργούν μέσω ενώ κλειστού κυκλώματος με υγρά. Πατώντας το πεντάλ ασκείται πίεση σε έμβολο που βρίσκεται στη δαγκάνα ( το τμήμα που "αγκαλιάζει" μέρος του δισκόφρενου ) το οποίο με τη σειρά του ωθεί τα τακάκια να ακουμπήσουν στη δισκόπλακα.