ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/3/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/3/2004
ΚΑΝΤΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ
Αλλαγή καμένης ασφάλειας
Οι καμένες ασφάλειες είναι ένα σύνηθες πρόβλημα, όμως με ελάχιστο κόστος και μερικές απλές κινήσεις μπορούμε να τις αντικαταστήσουμε.
• Πριν ξεκινήσετε σβήστε τον κινητήρα καθώς και όλα τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου που λειτουργούν με ηλεκτρισμό.
• Ελέγξτε στο βιβλίο του κατασκευαστή σε ποιο σημείο βρίσκεται η ασφαλειοθήκη. Συνήθως είναι στο κάτω μέρος του ταμπλό ή κάτω από την κολόνα τιμονιού.
• Επάνω σε κάθε ασφάλεια υπάρχει ένα σύμβολο που διευκρινίζει το ηλεκτρικό όργανο που αντιστοιχεί στη συγκεκριμένη ασφάλεια ενώ είναι και αναγραμμένη η αντίσταση του κάθε κυκλώματος. Στο βιβλίο του κατασκευαστή θα βρείτε αναλυτικά τις αντιστοιχίες.
• Ποτέ δε χρησιμοποιούμε σύρμα ή άλλο κομμάτι μετάλλου για να επιδιορθώσουμε την καμένη ασφάλεια. Πάντα αντικαθιστούμε την καμένη ασφάλεια με καινούργια. Σε περίπτωση που παραβούμε το συγκεκριμένο κανόνα είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσουμε βλάβη στο κύκλωμα ενώ είναι πολύ πιθανό να προκληθεί και φωτιά.
Στο βιβλίο του κατασκευαστή αναφέρεται το σημείο όπου βρίσκεται η ασφαλειοθήκη. Συνήθως βρίσκεται στο κάτω μέρος του ταμπλό ή κάτω από την κολόνα του τιμονιού.
Η καμένη ασφάλεια αναγνωρίζεται από το κομμένο ή καμένο άνω σημείο που ενώνει τις δύο μικρές μεταλλικές πλάκες. Σε κάποιους τύπους ασφαλειών το πλαστικό τμήμα τους είναι διάφανο ώστε να φαίνεται το συγκεκριμένο σημείο ενώ σε όσες το πλαστικό δεν είναι διάφανο υπάρχει ένα μικρό άνοιγμα στο σημείο αυτό.
Αφαιρέστε την καμένη ασφάλεια απλώς τραβώντας τη έξω από τον υποδοχέα της. Σε κάποια αυτοκίνητα θα βρείτε ένα μικρό πλαστικό εργαλείο γι' αυτή την κίνηση.
φωτό 1
Παίρνετε την αντίστοιχη καινούργια ασφάλεια (φωτό 1) και την τοποθετείτε απλώς σπρώχνοντάς τη στο ίδιο σημείο που αφαιρέσατε την καμένη (φωτό 2). Βάλτε μπρος τον κινητήρα και ελέγξτε αν το εξάρτημα που εμφάνιζε πρόβλημα λειτουργεί (φωτό 3). Αν η ασφάλεια ξανακαεί, τότε το πρόβλημα δεν είναι στην ασφάλεια αλλά στο κύκλωμα.
φωτό 2
φωτό 3