Tο σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων ευθύνεται για την ελάττωση της πίεσης και της θερμοκρασίας των καυσαερίων προερχόμενων από την καύση του κινητήρα, αλλά και για την εκμετάλλευση της θερμοκρασίας τους για βοηθητικές εργασίες και λειτουργίες συστημάτων (π.χ. κίνηση τουρμπίνας), τον περιορισμό του θορύβου των καυσαερίων, καθώς και για τον περιορισμό ή και τη μετατροπή των ρυπαντών των καυσαερίων. Τι μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο σύστημα εξαγωγής καυσίμων; • Φυσική φθορά (οξείδωση) του σιλανσιέ ή ελληνιστί σιγαστήρας και καζανάκι. • Φθορά της φλάντζας στο σημείο της ένωσης της πολλαπλής εξαγωγής με την κεφαλή του κινητήρα. • Να έχουν λασκάρει οι βίδες που συγκρατούν την πολλαπλή εισαγωγής πάνω στην κεφαλή του κινητήρα. • Σπάνια περίπτωση αλλά πιθανή να έχει ραγίσει η πολλαπλή εξαγωγής (λόγω θερμοκρασίας). • Όσον αφορά την πολλαπλή εισαγωγής και σε αυτή την περίπτωση οι φθαρμένες φλάντζες αποτελούν πρόβλημα. • Η πολλαπλή εισαγωγής στα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα είναι από πλαστικό έτσι υπάρχει η πιθανότητα να σπάσει. • Ο σωλήνας της εξάτμισης να έχει χτυπηθεί με αποτέλεσμα ή να τρυπήσει ή να κάνει βαθούλωμα.
Συνέπειες και ενδείξεις δυσλειτουργίας συστήματος εξάτμισης • Σε περίπτωση που το καζανάκι έχει τρυπήσει εκτός από το ότι παράγει θόρυβο είναι σχεδόν σίγουρο ότι δε θα χορηγηθεί στο όχημα κάρτα καυσαερίων καθώς τα επίπεδα του οξυγόνου θα είναι πολύ υψηλά. • Όταν το πρόβλημα προέρχεται από απώλεια καυσαερίων από την πολλαπλή εξαγωγής, γίνεται άμεσα αισθητό λόγω του θορύβου (σαν φύσημα) ενώ μειώνεται αισθητά και η απόδοση του κινητήρα. • Στην περίπτωση προβλήματος στην πολλαπλή εισαγωγής έχουμε διαρροή βενζίνης (εκτός από απώλεια καυσαερίων) που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε πρόκληση φωτιάς ενώ μειώνεται και η απόδοση του κινητήρα αφού αλλάζει η αναλογία του μείγματος αέρα καυσίμου. Επίσης στις περισσότερες περιπτώσεις ο κινητήρας δεν μπορεί να κρατήσει ρελαντί και εμφανίζει αρρυθμία (ακούσιο ανεβοκατέβασμα ρυθμού περιστροφής). • Τώρα αν έχει τρυπήσει ο σωλήνας της εξάτμισης έχουμε μείωση απόδοσης ενώ το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση βαθουλώματος αφού τα καυσαέρια δεν έχουν επαρκή δίοδο εξαγωγής.
Κόστος αντικατάστασης Το κόστος αντικατάστασης ή επισκευής ολόκληρου του συστήματος εξαγωγής καυσαερίων ή του εκάστοτε τμήματος χωριστά δεν είναι μεγάλο αν αναλογιστούμε τη σημασία για την ορθή λειτουργία του κινητήρα. Η πολλαπλή εξαγωγής επειδή είναι από μαντέμι μπορεί να επισκευασθεί. Αν απαιτείται αντικατάσταση, το κόστος σε ένα μικρό αυτοκίνητο είναι περίπου 370 ευρώ μαζί με την εργασία. Σε περίπτωση αντικατάστασης του σιγαστήρα (καζανάκι) απαιτούνται μαζί με την εργασία περίπου 100 ευρώ. Αν υπάρξει πρόβλημα στην πολλαπλή εισαγωγής το κόστος αντικατάστασης μαζί με την εργασία είναι περίπου 130-140 ευρώ.
Ένα τρύπιο καζανάκι προκαλεί θόρυβο και δε "βγάζει" κάρτα καυσαερίων.
Η πολλαπλή εξαγωγής στα περισσότερα αυτοκίνητα είναι από μαντέμι και σε κάποιες περιπτώσεις φθοράς δεν είναι αναγκαίο να αντικατασταθεί.
Η πολλαπλή εισαγωγής στην πλειονότητα των αυτοκινήτων- τελευταίων ετών- είναι από πλαστικό. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι και από αλουμίνιο.