Τι μπορεί να αποτρέψει την ανάπτυξη των αερόσακων • Την ευθύνη της λειτουργίας των αερόσακων έχει ο εγκέφαλος των αερόσακων σε συνδυασμό με κάποιους αισθητήρες που βρίσκονται εντός και εκτός του εγκεφάλου. Οποιαδήποτε δυσλειτουργία του εγκεφάλου οδηγεί σε πρόβλημα.
• Όπως και όλα τα ηλεκτρικά εξαρτήματα του αυτοκινήτου έτσι και ο εγκέφαλος συνδέεται με το Κέντρο Ελέγχου Αυτοματισμών (Κ.Ε.Α.) Πρόβλημα στο Κ.Ε.Α σημαίνει και πρόβλημα στους αερόσακους.
• Μια πιθανή βλάβη στους επικρουστήρες (αισθητήρες) οδηγεί σε δυσλειτουργία.
• Το ίδιο συμβαίνει αν οι προεντατήρες των ζωνών έχουν πρόβλημα.
• Η πιθανότερη αιτία που θα οδηγήσει σε πρόβλημα των παραπάνω μηχανισμών είναι κάποιο πρόβλημα στην καλωδίωση ή στην επαφή των τμημάτων με τον εγκέφαλο των αερόσακων.
Συνέπειες και ενδείξεις • Η μοναδική ένδειξη που έχουμε για βλάβη στο σύστημα των ζωνών και των αερόσακων είναι η ανάλογη λυχνία στον πίνακα οργάνων του οχήματος.
• Σε κάθε περίπτωση η άμεση συνέπεια όταν εμφανιστεί πρόβλημα στο "κύκλωμα" προστασίας είναι η μη ανάπτυξη των αερόσακων καθώς και η απραξία των προεντατήρων αφού και αυτοί συνδέονται και παίρνουν εντολές από τον εγκέφαλο των αερόσακων.
• Στην περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα στο Κ.Ε.Α καταστέλλονται οι λειτουργίες αερόσακων και προεντατήρων αφού ο υπεύθυνος εγκέφαλος δεν παίρνει ρεύμα.
• Οι επικρουστήρες (αισθητήρες) πληροφορούν τον εγκέφαλο για τη σύγκρουση και κατόπιν παίρνουν την εντολή και ανοίγουν τους αερόσακους. Για τους δύο εμπρόσθιους ο επικρουστήρας βρίσκεται μέσα στον εγκέφαλο ενώ για τους πλευρικούς και οροφής οι επικρουστήρες τοποθετούνται στα μαρσπιέ οδηγού και συνοδηγού. Όπως είναι λογικό οποιοδήποτε πρόβλημα σε αυτούς αναστέλλει συνολικά τη λειτουργία του συστήματος.
• Παρόμοιο είναι το αποτέλεσμα όταν οι προεντατήρες (πυροκροτικοί μηχανισμοί που αναλαμβάνουν να μαζεύουν τα μπόσικα της ζώνης κατά τη σύγκρουση κατόπιν εντολής του εγκεφάλου των αερόσακων) εμφανίζουν βλάβη.
Ο εγκέφαλος των αερόσακων βρίσκεται συνήθως στη βάση της κεντρικής κονσόλας και περιέχει τους επικρουστήρες των αερόσακων οδηγού και συνοδηγού.
Μετά από το τρακάρισμα χρειάζονται αλλαγή και οι ζώνες κυρίως λόγω της αναγκαίου μηχανισμού του προεντατήρα.
Ο αερόσακος του οδηγού (φωτό) έχει το μικρότερο κόστος αντικατάστασης σε σχέση με τον αντίστοιχο του συνοδηγού που έχει το μεγαλύτερο.