Όπως είναι φυσικό, μια εταιρεία κολοσσός όπως η DaimlerChrysler θέλει να δίνει στους ερευνητές την κορυφαία τεχνολογία για άμεσα εφαρμόσιμη πρωτοπορία. Αυτό ακριβώς εξυπηρετεί και η νέα αεροδυναμική σήραγγα, αφού λόγω των τεράστιων διαστάσεών της επιτρέπει στους μηχανικούς να κάνουν αεροδυναμικές και αερο-ακουστικές μετρήσεις σε επιβατηγά οχήματα και φορτηγά βάρους μέχρι και 5 τόνων. Η εγκατάσταση καλύπτει μια έκταση με διαστάσεις 33 μ. X 87 μ. - 9.400 τετραγωνικά μέτρα περίπου ή σχεδόν όσο το μέγεθος μισού γηπέδου ποδοσφαίρου. Αυτή η υψηλής τεχνολογίας εγκατάσταση αναγνωρίζεται ως η σήραγγα αέρος με το λιγότερο θόρυβο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι θόρυβοι μειώνονται στο ελάχιστο μέσω μιας ειδικής μεθόδου κατασκευής και μέσω της χρήσης ιδιαίτερα αποτελεσματικών ηχομονωτικών υλικών. Κατά τη διάρκεια δοκιμών που έγιναν κάτω από υψηλή ταχύτητα ανέμου 87 χλμ./ώρα, ο θόρυβος έφτανε μόνο τα 60 ντεσιμπέλ -δεν ήταν δυνατότερος από μια συζήτηση όπου πολλά άτομα μιλούν ταυτόχρονα, για παράδειγμα. Στη σήραγγα αέρος αξίας 37,5 εκατομμυρίων δολαρίων, ένας ανεμιστήρας δημιουργεί το ρεύμα αέρος που "χτυπά" το δοκιμαζόμενο όχημα με ταχύτητα που μπορεί να φτάσει τα 240 χλμ./ώρα. Ο ανεμιστήρας ύψους 26 ποδιών είναι εξοπλισμένος με 12 αλουμινένια πτερύγια μήκους 8 μέτρων και λειτουργεί με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 6.338 ίππων με μέγιστη ταχύτητα 290 στροφές το λεπτό. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, τα οχήματα τοποθετούνται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να έχουν οποιονδήποτε προσανατολισμό προς τον επερχόμενο άνεμο, έλεγχος που γίνεται εφικτός αφού η βάση που τοποθετείται το όχημα μπορεί να περιστραφεί κατά 180 μοίρες. Αυτό το χαρακτηριστικό σημαίνει ότι οι μηχανικοί ανάπτυξης μπορούν να δημιουργήσουν ένα αμάξωμα με τα μέγιστα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, το οποίο με τη σειρά του θα μειώνει τον αεροδυναμικό συντελεστή. Η ίδια βάση είναι επίσης εξοπλισμένη με μια ζυγαριά που έχει ακρίβεια μέχρι και 0,01 τοις εκατό. Με ένα τόσο υψηλό ποσοστό ακρίβειας, οι ερευνητές μπορούν να καθορίσουν επακριβώς κατά πόσο μια ελάχιστη μετατροπή στο αμάξωμα ενός οχήματος αυξάνει ή μειώνει το βάρος του, και αυτό σχετίζεται άμεσα με τον τομέα της οδηγικής ασφάλειας. Μια ακόμα λειτουργία που εξυπηρετεί η σήραγγα αέρος στη διαδικασία εξέλιξης των οχημάτων έχει να κάνει με τον έλεγχο των εξωτερικών εξαρτημάτων του οχήματος, τα οποία μπορούν να μελετηθούν κάτω από εξομοιωμένες ταχύτητες οδήγησης σε λεωφόρο μέσα στη σήραγγα αέρος. Και είναι εντελώς λογικό ότι ένας καθρέφτης προσκολλημένος στο εξωτερικό ενός οχήματος θα συμπεριφερθεί διαφορετικά από την άποψη της ακουστικής και της ροής του αέρα, απ' ό,τι θα συνέβαινε αν δοκιμαζόταν ως ξεχωριστό εξάρτημα.
Απουσία στροβιλισμών Οι μηχανικοί προσπαθούν πάντα να αποφύγουν τους στροβιλισμούς του αέρα όπου αυτό είναι δυνατόν καθώς τους εμποδίζουν στις προσπάθειές τους να κάνουν ακριβείς μετρήσεις. Αυτό για το οποίο αγωνίζονται είναι να παράγουν ένα ρεύμα αέρα που ασκεί συνεχή ισχύ σε κάθε τετραγωνικό εκατοστό μιας επιφάνειας. Προκειμένου να παραχθεί ρεύμα αέρα χωρίς στροβιλισμούς, μια σειρά από σιγαστήρες εγκαταστάθηκαν στις τέσσερις γωνίες της σήραγγας. Οι σιγαστήρες εκτείνονται από το πάτωμα έως το ταβάνι. Ως αποτέλεσμα της παράλληλης διαμόρφωσής τους, οι σιγαστήρες διασφαλίζουν ότι το ρεύμα αέρα καθοδηγείται διαμέσου της σήραγγας με ελεγχόμενο τρόπο.
Η καρδιά της Αερο-Ακουστικής Σήραγγας Αέρος είναι ο ανεμιστήρας που έχει διάμετρο περίπου 8 μέτρα. Τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 6.332 ίππων.
Με τη βοήθεια της μεγάλης περιστρεφόμενης βάσης, τα οχήματα μπορούν να περιστρέφονται με τέτοιο τρόπο ώστε να βρίσκονται κόντρα στον επερχόμενο άνεμο, συμπεριλαμβανομένων και δυνατών εξομοιωμένων πλάγιων ανέμων.