Το νέο σύστημα της Honda σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό ανασηκώνει το καπό του κινητήρα, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα σοβαρής πρόσκρουσης με το κεφάλι του πεζού, μιας και δημιουργεί ένα κενό ασφαλείας ανάμεσα σε αυτό και τα σκληρά μέρη του κινητήρα
Η Honda έχει αφοσιωθεί στην εξέλιξη των τεχνολογιών που έχουν σχεδιαστεί ώστε να βοηθούν στην πρόληψη ατυχημάτων που σχετίζονται με πεζούς. Το νέο της σύστημα σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό ανασηκώνει το καπό του κινητήρα, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα σοβαρής πρόσκρουσης με το κεφάλι του πεζού και προσφέροντας επιπρόσθετη απόσταση από τα μέρη του κινητήρα. Το εκτινασσόμενο καπό για την ασφάλεια των πεζών κάνει χρήση τριών αισθητήρων που είναι τοποθετημένοι μέσα στον μπροστινό προφυλακτήρα και ενός αισθητήρα ταχύτητας του αυτοκινήτου, οι οποίοι καθορίζουν εάν έχει επέλθει σύγκρουση με κάποιον πεζό. Στη συνέχεια δίνουν σήμα σε ένα μηχανισμό κίνησης ώστε να ανοίξει το μπροστινό μέρος του καπό κατά περίπου 10 εκατοστά. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται χώρος ανάμεσα στο καπό, τον κινητήρα και τα άλλα σκληρά εξαρτήματα του εμπρόσθιου τμήματος του οχήματος ώστε να μειωθεί η πιθανότητα τραυματισμού κυρίως στο κεφάλι του πεζού που είναι και το πιο ευπαθές τμήμα. Η χρήση του εκτινασσόμενου καπό για την ασφάλεια των πεζών μπορεί να επιφέρει περίπου 40% μείωση των HIC (Κριτήρια Εγκεφαλικών Τραυματισμών) σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες της Honda. Με αυτό επιτυγχάνεται μεγαλύτερο επίπεδο ασφαλείας των πεζών ακόμα και σε μοντέλα που ο σχεδιασμός τους καθιστά δύσκολη την παροχή επαρκούς απόστασης ανάμεσα στο καπό, τον κινητήρα και άλλα σκληρά εξαρτήματα του οχήματος.
Ασφάλεια πεζών και πρωτοπορία
Η Honda εγκαινίασε για πρώτη φορά την τεχνολογία Μείωσης Τραυματισμών των Πεζών με το HR-V το 1998, εφαρμόζοντας μια κατασκευή αμαξώματος που είχε σχεδιαστεί ώστε να μειώνει τη δύναμη σύγκρουσης με το κεφάλι του πεζού. Με το λανσάρισμα του Civic το 2000 προστέθηκαν επιπλέον μέτρα ώστε να μειώνονται οι τραυματισμοί στα πόδια -ένα μέρος του σώματος που τραυματίζεται συχνά. Κατασκευές απορρόφησης της σύγκρουσης εφαρμόζονται στο καπό του κινητήρα, στους μεντεσέδες του καπό, στους μπροστινούς προφυλακτήρες, στους προφυλακτήρες και σε άλλα τμήματα του οχήματος. Ιδιαίτερα στον τομέα των ατυχημάτων που σχετίζονται με πεζούς, η Honda ξεπέρασε πολλούς κατασκευαστές, αποκαλύπτοντας το 1998 την πρώτη κούκλα δοκιμών - πεζό -την POLAR I-, ώστε να αποσαφηνίσει την κινηματική των ατυχημάτων που αφορούσαν πεζούς και για να υποστηρίξει την ανάπτυξη τεχνολογιών για την προστασία τους. Το 2000 ακολούθησε η POLAR II, η κατασκευή της οποίας πλησιάζει ακόμα περισσότερο στον άνθρωπο.
Στις φωτογραφίες φαίνεται καθαρά ο τρόπος λειτουργίας του νέου συστήματος της Honda που σύμφωνα με τους κατασκευαστές μειώνει αισθητά τους τραυματισμούς κυρίως στο κεφάλι του πεζού. Μόλις το σύστημα αναγνωρίσει την σύγκρουση σηκώνει το καπό κατά 10 εκατοστά ώστε το σώμα του πεζού να μην έρθει σε επαφή με σκληρά τμήματα του εμπρόσθιου τμήματος.