Η Saab ενδιαφέρεται για το περιβάλλον αλλά και για τις νέες μορφές ενέργειας και το Saab FFV εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς το σκοπό. Το FFV στηρίζεται στο μοντέλο 9-5 και διαθέτει κινητήρα βενζίνης turbo με σύστημα flex-fuel (μπορεί να καίει αιθανόλη αλλά και βενζίνη). Στη συγκεκριμένη εφαρμογή το καύσιμο Ε85 -όπως είναι η κωδική ονομασία της αιθανόλης- έχει το πλεονέκτημα να προσφέρει μεγαλύτερο αριθμό οκτανίων (104) με αποτέλεσμα να υπάρχει στην ιπποδύναμη μια αύξηση της τάξης του 20%, αφού όταν λειτουργεί με αιθανόλη ο κινητήρας αποδίδει 180 ίππους ενώ με βενζίνη 150 ίππους. Η προσαρμοστικότητα του συστήματος διαχείρισης Trionic στον 2λιτρο βενζινοκινητήρα με turbo χαμηλής πίεσης διευκολύνει τον προγραμματισμό ώστε να εξυπηρετεί τα διαφορετικά χαρακτηριστικά χρονισμού της ανάφλεξης και τις προϋποθέσεις αναλογίας του μείγματος αέρα/καυσίμου που απαιτεί η αιθανόλη. Οι μόνες άλλες σημαντικές μετατροπές είναι η χρήση υλικών συμβατών με την αιθανόλη για το ντεπόζιτο καυσίμων, τους σωλήνες καυσίμων και τους συνδετήρες. Η χρήση της αιθανόλης μπορεί να προσελκύσει ευνοϊκά περιβαλλοντικά και εμπορικά φορολογικά προνόμια επειδή παράγεται εμπορικά από κόκκους σπαρτών και χαρακτηρίζεται ως ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Σε αντίθεση με τη βενζίνη, η αιθανόλη δεν επιβαρύνει σημαντικά τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), του αερίου που θεωρείται ότι συμβάλλει στο παγκόσμιο "φαινόμενο του θερμοκηπίου". Αυτό συμβαίνει επειδή η ποσότητα CO2 που παράγεται κατά τη διάρκεια παραγωγής και κατανάλωσης της αιθανόλης είναι σχεδόν ίση με αυτή που απομακρύνεται από την ατμόσφαιρα όταν καλλιεργούνται φώτα προς μετατροπή. Εκτός από το ότι πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για φορολογικά κίνητρα σε ορισμένες χώρες, ο κινητήρας με σύστημα flex-fuel του Saab 9-5 μπορεί να δώσει βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμων σε συνθήκες μεσαίου ή υψηλού φορτίου και οι μέχρι τώρα δοκιμές έδειξαν μείωση κατανάλωσης όταν το όχημα κινείται με αιθανόλη περίπου κατά 15%. Ο Πρόεδρος "Το σύστημα διαχείρισης κινητήρα προσαρμόζεται αυτόματα στον τύπο καυσίμου. Έτσι σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμη αιθανόλη, ο πελάτης μπορεί απλά να βάλει βενζίνη οποιαδήποτε στιγμή," λέει ο Kjell Bergstrom, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Saab Automobile Powertrain AB. "Οι κινητήρες με turbo είναι κατάλληλοι για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της αιθανόλης και η εργασία μας με αυτό τον κινητήρα δείχνει ότι υπάρχει μεγάλη δυναμική εξέλιξης για αυτό το καύσιμο".
Ο κινητήρας με σύστημα προσαρμογής καυσίμων (flex-fuel) του Saab 9-5 έχει προγραμματιστεί να βγει στην παραγωγή κατά τη διάρκεια του 2005.