Τα τελευταία χρόνια που το ενεργειακό πρόβλημα είναι έντονο οι αυτοκινητοβιομηχανίες εγκρίνουν όλο και μεγαλύτερα κονδύλια για την εξέλιξη οχημάτων που θα κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα. Το υδρογόνο θεωρείται ένα από τα καύσιμα κίνησης του μέλλοντος και αρκετά οχήματα που κινούνται με υδρογόνο έχουν παραχθεί με απώτερο σκοπό να εξελιχθεί η ανάλογη τεχνολογία ώστε να περάσει σε οχήματα ευρείας παραγωγής. Βέβαια είναι ευρέως γνωστό ότι τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο δεν προσφέρουν επιδόσεις. Εκτός βέβαια από το H2R της BMW. Το H2R είναι ένα πρωτότυπο όχημα που εξελίχθηκε από τη BMW για να κάνει ρεκόρ και όχι μόνο. Το H2R είναι ένα μονοθέσιο με τέσσερις τροχούς με το σύνολο των επιφανειών του να είναι κατασκευασμένες από ανθρακονήματα. Το μηχανικό σύνολο που κινεί το εν λόγω όχημα προέρχεται από την BMW 760i και πρόκειται 12κύλινδρο κινητήρα 6 λίτρων. Φυσικά για να μπορεί ο συγκεκριμένος κινητήρας να χρησιμοποιεί για καύσιμο το υδρογόνο έπρεπε να γίνουν ορισμένες αλλαγές. Αντίθετα απ' ό,τι συμβαίνει στον κινητήρα βενζίνης όπου το καύσιμο ψεκάζεται κατευθείαν στο θάλαμο καύσης, στο υβριδικό όχημα οι ειδικού σχεδιασμού ψεκαστήρες είναι ενσωματωμένοι στους αυλούς εισαγωγής του αέρα. Επίσης εξελίχθηκε μια αερόψυκτη διαδικασία για κάθε κύλινδρο που αποτρέπει την προανάφλεξη στο θάλαμο καύσης -διαδικασία απαραίτητη αφού με την καύση υδρογόνου οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται είναι μεγαλύτερες. Αυτό ο νέος δρόμος αναπνοής ώθησε την εταιρεία και σε μια διαφοροποίηση χρονισμού των συστημάτων Bi-VANOS και VALVETRONIC ώστε να επιτύχουν καλύτερη απόδοση. Αποτέλεσμα; 232 ίπποι, 0-100 χλμ/ώρα σε 6 δλ. και τελική ταχύτητα 302 χλμ./ώρα.
Μέλλον
Όπως είναι φυσικό, η εξέλιξη του H2R δεν αποσκοπούσε μόνο στην κατάρριψη των ρεκόρ για υδρογονοκίνητα οχήματα αλλά και στον πειραματισμό για να περάσουν ανάλογες τεχνολογίες στη μαζική γραμμή παραγωγής. Ήδη η BMW ανακοίνωσε ότι το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο που χρησιμοποιεί υδρογόνο για καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί στο "σώμα" της Σειράς 7 με τη διαφορά ότι θα υπάρχει η δυνατότητα το ίδιο μηχανικό σύνολο να χρησιμοποιεί υδρογόνο αλλά και βενζίνη. ¶λλωστε και το 2000 η BMW είχε κατασκευάσει 15 υδρογονοκίνητες 750iL' s.
Εκτός από τον κινητήρα των 232 ίππων και η εξελιγμένη αεροδυναμική ευθύνεται για τις επιδόσεις του H2R. 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δλ. και 302 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας η απόδειξη.
Το υδρογόνο υψηλής πίεσης που βρίσκεται στο συγκεκριμένο ντεπόζιτο χρησιμοποιείται ως καύσιμο για τον 12κύλινδρο κινητήρα των 6 λίτρων που κινεί το H2R.