Η Mercedes ήθελε να λανσάρει έναν κινητήρα πετρελαίου για να εφοδιάσει αρχικά τον εκπρόσωπό της στη μεγάλη κατηγορία E-Class. Το ζητούμενο ήταν μεγάλη απόδοση σε ιπποδύναμη και κυρίως σε ροπή σε συνδυασμό με ομαλή λειτουργία, οικονομία καυσίμου αλλά και προσαρμογή με τη νόρμα Eurο 4 όσον αφορά της εκπομπές των ρύπων. Αλουμίνιο Χρησιμοποιώντας ένα νέο κράμα αλουμινίου για την κατασκευή του στροφαλοθαλάμου έχει αυξηθεί κατακόρυφα η αντοχή του αλλά συγχρόνως μειώθηκε η αναλογία βάρους/ιπποδύναμης κατά 13% σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά. Επίσης η χρήση κράματος αλουμινίου και χυτοσίδηρου στην πλάκα έδρασης συντελεί στη μείωση των παραγόμενων κραδασμών λειτουργίας. Τurbο Ένα Τurbο φτάνει; Όχι κατά την ομάδα εξέλιξης και έτσι τοποθετήθηκαν δύο Τurbο τεχνολογίας VNΤ (Variable Nοzzle Τurbine). Το συγκεκριμένο Τurbο χάρη στην προηγμένη ηλεκτρονική διαχείριση μπορεί να αλλάξει με υψηλή ταχύτητα και ακρίβεια τη γωνία των πτερυγίων της τουρμπίνας αυξάνοντας την πίεση -την ιδανική στιγμή- σε όσο τον δυνατό μεγαλύτερο όγκο καυσαερίων επιτυγχάνοντας αποδοτικότερη πλήρωση των κυλίνδρων, περισσότερη ροπή σε χαμηλότερο φάσμα στροφών αλλά και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Cοmmοn rail 3ης γενιάς Εφοδιασμένος με σύστημα ψεκασμού cοmmοn rail 3ης γενιάς ο κινητήρας της Μercedes αντί μαγνητικών βαλβίδων διαθέτει στους ψεκαστήρες πιεζο-κεραμικούς κρυστάλλους, των οποίων η κρυσταλλική δομή αλλάζει μέσα με μικροδευτερόλεπτα όταν δέχονται ηλεκτρικό φορτίο. Με αυτό τον τρόπο οι μηχανικοί πέτυχαν μια εξαιρετικά ομαλή και ομοιογενή ροή καυσίμου ενώ χάρη στους πιεζοκεραμικούς κρυστάλλους αυξήθηκε ο αριθμός των ψεκασμών σε κάθε φάση της καύσης που φτάνουν τους πέντε από τρεις στην προηγούμενη τεχνολογία. Σημαντική είναι και η προσθήκη των υδραυλικών ψεκαστήρων που διαθέτουν μύτες με οκτώ τρύπες αντί για επτά και εξασφαλίζουν καλύτερη κατανομή του καυσίμου στο θάλαμο καύσης καθώς και πιο αποδοτική αναλογία μείγματος αέρα/καυσίμου.
Επιδόσεις
Ο κινητήρας έχει ήδη τοποθετηθεί στην E-Class 420 CDI. Οι αριθμοί εντυπωσιάζουν: Οι οκτώ κύλινδροι των 3.996 κ.εκ. σε διάταξη V 75 μοιρών αποδίδουν 314 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 730 Nm ροπής στις 2.200 σ.α.λ. ενώ τα 700 Nm είναι διαθέσιμα και πριν από τις 1.950 σ.α.λ.! Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται μόλις 6,1 δλ. και κατά την επιτάχυνση από τα 60-120 χλμ./ώρα μόνο 5,4 δλ. ενώ η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ. Συντάκτης του Autο Τρίτη που οδήγησε το αυτοκίνητο στο Μάαστριχ ανέφερε πως κατά την επιτάχυνση, το αστεράκι του καπό σκόπευε διαρκώς τον ουρανό.
Ειδικό κράμα αλουμινίου χρησιμοποιήθηκε στο στροφαλοθάλαμο μειώνοντας την αναλογία βάρους/ιπποδύναμης -σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά- κατά 13% ενώ ο συνδυασμός αλουμινίου χυτοσίδηρου στη βάση έδρασης μειώνει αισθητά τους κραδασμούς.