Σαν να μην έφταναν οι συνέπειες που προκύπτουν από την ίδια τη συνήθεια του καπνίσματος, όταν αυτή συνδυάζεται με το χειρισμό ενός οχήματος, πολλαπλασιάζονται ανησυχητικά. Βλέπετε είναι πρακτικά αδύνατον να μην επηρεαστεί η απόδοση του οδηγού - καπνιστή.Ο πρώτος κίνδυνος εμφανίζεται τη στιγμή που ο οδηγός ανάβει το τσιγάρο του, καθώς -για λίγο έστω- θα αναγκαστεί να πάρει το χέρι του από το τιμόνι, ενώ και η προσοχή του θα αποσπαστεί από το δρόμο. Τη νύχτα μάλιστα η λάμψη της φλόγας του αναπτήρα θα τον τυφλώσει στιγμιαία και ενδέχεται να μειώσει την ικανότητα όρασης για αρκετά λεπτά. Είναι, γι' αυτόν το λόγο, προτιμότερο να χρησιμοποιείται ο ηλεκτρικός αναπτήρας του οχήματος.Εφόσον τα καταφέρει μέχρι εδώ και όσο το τσιγάρο είναι αναμμένο, το στρίψιμο του τιμονιού δεν μπορεί να γίνει το ίδιο αποτελεσματικά. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που, είτε "κοσμούν" τη στεφάνη με το τσιγάρο, είτε τοποθετούν το δεξί τους χέρι, όση ώρα καπνίζουν, στον επιλογέα. ¶λλοι πάλι, προκειμένου να έχουν τα χέρια τους ελεύθερα, κάνουν το ολέθριο λάθος να οδηγούν με το τσιγάρο στο στόμα. Περιττό ίσως να αναφερθεί τι θα συμβεί όταν μια γρήγορη αντίδραση είναι επιβεβλημένη… Φωτιά, σύγκρουση (ή μήπως και τα δύο;) ενδέχεται να προκύψουν επίσης όταν, από μια άστοχη κίνηση του οδηγού, του πέσει το τσιγάρο από το χέρι.Αν όλα πήγαν καλά, υπάρχει και το ζήτημα του τινάγματος της στάχτης και του σβησίματος του τσιγάρου. Η προσπάθεια εντοπισμού του σταχτοδοχείου αναγκάζει τον οδηγό να μεταφέρει το οπτικό του πεδίο από το δρόμο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Σε απάντηση αυτής της παρατήρησης, πολλοί τινάζουν και τελικά πετούν το τσιγάρο έξω από το παράθυρο. Είναι ένας τρόπος και αυτός να σβήσει, ειδικά όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κάποιο δάσος…
Αν σας πέσει το τσιγάρο, η προσπάθεια αναζήτησής του εγκυμονεί κινδύνους.
Το τίναγμα και η… εκπαραθύρωση του τσιγάρου είναι μια διαδεδομένη, μα ενοχλητική και "απολίτιστη", πρακτική.