Τα τελευταία 25 χρόνια, που οι αερόσακοι συνδυάζονται με τις ζώνες, έχουν γλιτώσει τη ζωή τους χιλιάδες άνθρωποι, ενώ αμέτρητοι είναι αυτοί που απέφυγαν κάποιον σοβαρό τραυματισμό.
Τα παιδιά είναι κατά 29% πιο ασφαλή όταν κάθονται πίσω. Τοποθετώντας το παιδικό κάθισμα στο μπροστινό κάθισμα, το παιδί σας διατρέχει θανάσιμο κίνδυνο, καθώς το κεφάλι του βρίσκεται κοντά στο ταμπλό. Όταν ο αερόσακος ανοίξει με ταχύτητα 322 χλμ./ώρα, καταλαβαίνετε τι θα συμβεί… Αλλά και τα παιδιά ύψους κάτω των 150 εκ. κινδυνεύουν να γλιστρήσουν από τη ζώνη και να τραυματιστούν. Τα παιδιά ΠΑΝΤΑ πίσω.
Έρευνες (N.H.T.S.A.) απέδειξαν ότι ο αερόσακος, συνδυαζόμενος με τη ζώνη ασφαλείας, μειώνει κατά 31% τις πιθανότητες θανάτου του οδηγού σε μετωπικές συγκρούσεις (32% αντίστοιχα για τους επιβάτες). Παράλληλα, αυξάνει κατά 75% την αποτελεσματικότητα στην πρόληψη τραυματισμών κεφαλής και κατά 66% των κακώσεων του θώρακα.
Ο 1ος αερόσακος (φωτό 1) που μπήκε σε αυτοκίνητο παραγωγής προερχόταν από την Bosch και εξόπλιζε τη Mercedes S-Class του 1980. Από το 1998, η νομοθεσία επιβάλλει την ύπαρξη αερόσακου οδηγού. Πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες εφοδιάζουν (ιδίως τα κορυφαία) μοντέλα τους με πλευρικούς και οροφής (φωτό 2), ενώ η Autoliv προχώρησε ακόμα περισσότερο, παρουσιάζοντας τον αερόσακο προστασίας πεζών (φωτό 3). Στο μέλλον, δύσκολα θα υπάρχουν οχήματα με λιγότερους από 6-8 αερόσακους στον στάνταρ εξοπλισμό.