Η βαυαρική εταιρεία, ήδη από τη δεκαετία του '80, παρουσιάζει πρωτότυπα μοντέλα, που μας επιτρέπουν να κρυφοκοιτάμε το μέλλον. Τα "φουτουριστικά" οχήματα ίσως να βρίσκονται πιο κοντά από όσο νομίζουμε, σε κάθε περίπτωση πάντως, μας δίνουν υλικό για όνειρα. Ας ρίξουμε, προς το παρόν, μια ματιά στο τελευταίο πόνημα της Mercedes, στο F 600 Hygenius.
Το όχημα χρησιμοποιεί για την κίνησή του τη χημική αντίδραση ανάμεσα στο υδρογόνο και το οξυγόνο, που παράγει ηλεκτρική ενέργεια, με ένα τρόπο που δεν δημιουργεί εκπομπές ρύπων. Το F 600 Hygenius επιτυγχάνει τη μέγιστη ροπή των 350 Nm και αποδίδει συνολικά 115 ίππους. Οι κυψέλες καυσίμου παράγουν 82 ίππους και 250 Nm ροπής, με τις συνολικές τιμές να επιτυγχάνονται μέσω ενός έξυπνου συστήματος διαχείρισης: Η πλεονάζουσα ενέργεια αποθηκεύεται στην μπαταρία και όταν ο οδηγός παρκάρει -για παράδειγμα- ο ηλεκτροκινητήρας τραβάει ενέργεια μόνο από την μπαταρία, ενώ οι κυψέλες και η μπαταρία τροφοδοτούν τον κινητήρα με ενέργεια όταν επιταχύνει, παράγοντας έτσι τις πιο πάνω τελικές τιμές. Ο κινητήρας λειτουργεί και ως φορτιστής της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Με όλα αυτά, το F 600 Hygenius είναι το πρώτο όχημα τεχνολογίας κυψελών καυσίμου, που με μια μόνο δεξαμενή υδρογόνου έχει αυτονομία 400 χιλιομέτρων (η αναλογία σε βενζίνη είναι 2,9 λίτρα/ 100 χλμ.).
Το F 600 είναι το πρώτο όχημα, του οποίου η σχεδίαση και κατασκευή είχε εξ αρχής εστιαστεί στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Η μπαταρία και η δεξαμενή υδρογόνου βρίσκονται κάτω από την καμπίνα επιβατών, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα.
Οι άνθρωποι της Mercedes δημιούργησαν ένα νέο κάθισμα οδηγού, του οποίου η αποτελούμενη από δύο μέρη πλάτη, ρυθμίζεται ηλεκτρικά κατά ύψος, πλάτος και κλίση, σύμφωνα με τις διαστάσεις του ανθρωπίνου σώματος, παρέχοντας αυξημένη προστασία στο διάφραγμα. Πέρα όμως από τον οδηγό, φρόντισαν και για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας: Οι πλάτες όλων των καθισμάτων περιστρέφονται κατά ένα τρόπο, που να δέχονται με ασφάλεια τα παιδικά καθίσματα ISOFIX.
Οι μπροστινές πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω, διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο από το όχημα, όταν ο διαθέσιμος χώρος παρκαρίσματος είναι στενός.
Προκειμένου να είναι δυνατός ο χειρισμός όλων των λειτουργιών με γρήγορο τρόπο και με ασφάλεια, οι μηχανικοί της Mercedes παρουσίασαν ένα ριζοσπαστικό σύστημα λειτουργίας και διαχείρισης, που προσαρμόζεται από μόνο του στις αλλαγές των οδικών συνθηκών, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να παραμένει απερίσπαστος.