Η Bosch προχώρησε τελικά στην παραγωγή του βελτιωμένου συστήματος αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS). Οι ακόμη μικρότερες διαστάσεις της κεντρικής μονάδας και η βελτιστοποιημένη λειτουργία του συστήματος -κυρίως σε ολισθηρές επιφάνειες- αποτελούν τα σημαντικότερα σημεία εξέλιξης. Η ύπαρξη του συστήματος αντιμπλοκαρίσματος τροχών μεταβάλει ουσιαστικά τη λειτουργία του συστήματος πέδησης του αυτοκινήτου, με σκοπό την αμεσότερη και ασφαλέστερη επιβράδυνσή του. Η Bosch ήταν η πρώτη εταιρεία που κατασκεύασε και ξεκίνησε την προμήθεια του εν λόγω συστήματος, σε παγκόσμια βάση. Από το 1978, χρονιά που εγκαταστάθηκε για πρώτη φορά το σύστημα ABS σε μία Mercedes S Class, μέχρι και σήμερα, η διαρκής εξέλιξη από την Bosch έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση μεγέθους της κεντρικής μονάδας, καθώς και στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του. Με μειωμένο βάρος, 20% μικρότερες διαστάσεις και ακόμη πιο αθόρυβη λειτουργία, το ABS 8.1 βελτιστοποιεί τη λειτουργία του συστήματος πέδησης σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό, μειώνοντας την απαιτούμενη απόσταση φρεναρίσματος. Βέβαια, όπως υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας, η βελτίωση γίνεται περισσότερο αισθητή σε περιπτώσεις βρεγμένου ή ολισθηρού οδοστρώματος. Εξυπνότερο λογισμικό Οι μικρότερες διαστάσεις του ABS 8.1 αποτελούν απόρροια του… εξυπνότερου λογισμικού που χρησιμοποιείται. Το νέο λοιπόν "Software"(αγγλιστί) απαιτεί μικρότερη αντλία, η οποία, παρ' όλα αυτά, δύναται να μπλοκάρει και να απελευθερώνει τους τροχούς με μεγαλύτερη συχνότητα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ρύθμισης αυτής της λειτουργίας, ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις. Επιπλέον, το γνώριμο "τρέμουλο" στο πεντάλ του φρένου ελαχιστοποιείται, προσφέροντας αυξημένα επίπεδα άνεσης. Τα οφέλη της νέας αυτής έκδοσης, βέβαια, δε σταματάνε εδώ. Ο συνολικός όγκος της κεντρικής μονάδας δεν ξεπερνάει το ένα λίτρο, μειώνοντας τον απαιτούμενο για την εγκατάσταση χώρο, ενώ και το βάρος, που έχει μειωθεί κατά 200 γραμμάρια, ανέρχεται πλέον στα 1,4 κιλά. Με λίγα λόγια • Βελτιστοποιημένο φρενάρισμα σε ολισθηρές επιφάνειες. • Αυξημένα επίπεδα άνεσης και πιο αθόρυβη λειτουργία. • Μικρότερος απαιτούμενος χώρος εγκατάστασης.
Η κεντρική μονάδα του νέου συστήματος (αριστερά) διαθέτει 20% μικρότερες διαστάσεις, μικρότερο βάρος και πιο αθόρυβη λειτουργία.
Όπως υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι της Bosch, η βελτίωση του φρεναρίσματος σε ολισθηρές επιφάνειες είναι θεαματική.