Δεν είναι λίγες οι φορές που, μία λανθασμένη εκτίμηση ή μία επιπολαιότητα γίνεται η αιτία για κάποιο ατύχημα στο δρόμο. Σε μειονεκτική θέση βρίσκονται οπωσδήποτε οι οδηγοί των μοτοσικλετών, δεδομένης και της ανασφάλειας, που τους γεννά η αδιαφορία πολλών οδηγών αυτοκινήτου. Καθημερινά, παρατηρώ στοιχεία της οδηγικής συμπεριφοράς των Ελλήνων, που επαληθεύουν τα παραπάνω. Και το χειρότερο είναι πως, στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι λανθασμένες κινήσεις, που γίνονται, δε θα απασχολήσουν ποτέ το "δημιουργό" τους, γιατί, απλά, ποτέ δεν του πέρασε από το μυαλό ο κίνδυνος, που παραμονεύει για τους οδηγούς των δίτροχων οχημάτων.
Κίνηση πάνω στη διαχωριστική λωρίδα: Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας τα μηχανάκια μπορούν να κινούνται γρηγορότερα από τα αυτοκίνητα, χρησιμοποιώντας το επιπλέον πλάτος της λωρίδας κυκλοφορίας. Η κίνηση των αυτοκινήτων πάνω στη διαχωριστική λωρίδα δυσκολεύει τους αναβάτες, ενώ μπορεί να γίνει ακόμη και αιτία ατυχήματος.
Χρήση φλας: Ο δείκτης αλλαγής πορείας χρησιμοποιείται για να προειδοποιήσει τα επερχόμενα οχήματα. Η ευελιξία των δίτροχων δεν αναιρεί τον παραπάνω κανόνα, όπως αρκετοί οδηγοί νομίζουν, καθώς ένα μηχανάκι μπορεί εύκολα να ανατραπεί στην προσπάθεια αποφυγής κάποιου εμποδίου.
¶νοιγμα πόρτας: Θυμηθείτε πόσες φορές έχετε παρατηρήσει έναν οδηγό να παρκάρει δεξιά και να πετιέται από το αυτοκίνητο χωρίς καν να κοιτάξει. Πριν ανοίξετε την πόρτα σας, για να κατεβείτε από το όχημα, βεβαιωθείτε πως, αυτή δε θα αποτελέσει "φράγμα" για κάποιο επερχόμενο δίτροχο όχημα.
Αποστάσεις ασφαλείας: Είναι πολύ σημαντικό, για την ασφάλεια των αναβατών, οι οδηγοί των τετράτροχων οχημάτων να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας. Κατά την κίνηση δίπλα σε μία μοτοσικλέτα, ο αέρας που εκτοπίζεται από ένα αυτοκίνητο έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση στην πρώτη, καθώς έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια ισορροπίας, ενώ, στην περίπτωση της κίνησης πίσω από κάποιο δίτροχο, να θυμάστε πως, ένα λάθος φρενάρισμα μπορεί να στοιχίσει μία ζωή.
Διπλή στοίχιση σε δρόμο με μία λωρίδα: Η συγκεκριμένη κατάσταση επικρατεί στους περισσότερους δρόμους της Αθήνας, κυρίως τις ώρες αιχμής. Το μοναδικό όφελος για τους οδηγούς αυτοκινήτου είναι η ψευδαίσθηση πως, θα φτάσουν στον προορισμό τους γρηγορότερα, ενώ οι μοτοσικλέτες θα συναντήσουν ακόμη ένα εμπόδιο στο δρόμο τους.
Λακούβες με νερά: Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να επιδεικνύουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων, κάθε φορά που περνάνε από σημεία του δρόμου με συσσωρευμένα νερά. Στην περίπτωση που μία μοτοσικλέτα βρίσκεται σε εκείνο το σημείο, εκτός από την ψυχρολουσία, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο απώλειας του ελέγχου από τον αναβάτη.
Φώτα: Ο οδηγός μοτοσικλέτας δεν έχει το πλεονέκτημα να τραβήξει το βλέμμα του από το δρόμο ούτε για μια στιγμή, κάτι που συμβαίνει αναγκαστικά, όταν το αντίθετα διερχόμενο αυτοκίνητο έχει τη μεγάλη σκάλα των προβολέων ανοιχτή, με αποτέλεσμα την πρόκληση τύφλωσης. Το ίδιο συμβαίνει, όταν κινούμαστε πίσω από μοτοσικλέτας και αμελούμε να κλείσουμε τη μεγάλη σκάλα.
Καθρέφτης: Η εικόνα μίας μοτοσικλέτας, στον καθρέφτη του αυτοκινήτου, μπορεί να ξεγελάσει τον οδηγό, λόγω του μικρότερου μεγέθους. Τα μηχανάκια κατά κανόνα πλησιάζουν ένα αυτοκίνητο σε μικρότερο χρόνο απ' ότι ένα άλλο αυτοκίνητο, είτε γιατί κινούνται γρηγορότερα, είτε γιατί, όταν γίνουν εμφανή στους καθρέφτες του αυτοκινήτου, βρίσκονται ήδη αρκετά κοντά σε αυτό. Επιπλέον, ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται κατά τη διαδικασία αλλαγής λωρίδας, όπου ένα μηχανάκι "κρύβεται" ευκολότερα στη νεκρή γωνία του καθρέφτη. Όσο για τους "ευσυνείδητους" οδηγούς με τους κλειστούς εξωτερικούς καθρέφτες, που ως επιδημία έχουν εξαπλωθεί στους δρόμους, τα συμπεράσματα από εμάς περισσεύουν.
Auto Vs Moto
Τι σε χαλάει στη συμπεριφορά των μοτοσικλετιστών; • Ότι κινούνται νευρικά ανάμεσα στα αυτοκίνητα και έχουν και την απαίτηση να τους δεις. • Ότι δεν έχουν την αίσθηση του κινδύνου. • Ότι αν χτυπήσουν κάποιο αυτοκίνητο, δε σταματούν. • Ότι δεν δίνουν καμία σημασία στους πεζούς. • Ότι παρκάρουν, με ανορθόδοξους τρόπους, σε ορθόδοξες θέσεις. • Ότι θεωρούν τους εαυτούς τους πιο έξυπνους από όλους εμάς τους ηλίθιους, που πήραμε αυτοκίνητο. Σταμάτης Καγιαλής
Τι σε χαλάει στη συμπεριφορά των οδηγών αυτοκινήτου;Το πρώτο και σημαντικότερο ελάττωμα των οδηγών αυτοκινήτων είναι η μειωμένη προσοχή τους κατά την οδήγηση, με αποτέλεσμα πολλές φορές να μην αντιλαμβάνονται, παρά την τελευταία στιγμή, ένα δίτροχο. Δεύτερο και πιο σοβαρό ελάττωμα είναι πως, δεν αναλογίζονται κάθε φορά πως, αν δημιουργηθούν προβλήματα στον αναβάτη του δίτροχου, εξαιτίας της δικής τους οδικής συμπεριφοράς (επικίνδυνος ελιγμός, απότομα φρένα κ.λ.π.), τα προβλήματά του θα είναι, σε κάθε περίπτωση, μεγαλύτερα από τα δικά τους (που θα περιοριστούν στη χειρότερη περίπτωση σε υλικές ζημιές). Γιώργος Παναγιωτακόπουλος ΥΓ: Με τις παραπάνω γραμμές, δεν παίρνουμε το μέρος όλων εκείνων των επίδοξων "Wanna be Valentino Rossi" οδηγών, που ασφαλώς δεν απουσιάζουν από τους δρόμους μας, αλλά των άλλων -εκείνων των ξενέρωτων ντε!- που διάβασαν κάποτε τον ΚΟΚ και δεν το μετέφρασαν στη δική τους γλώσσα!