Διαβάστηκε από 2972αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:31/10/2006
Xωράω να παρκάρω ή όχι;
To νέο Citroen C4 Picasso παρουσιάστηκε επίσημα μόλις πρόσφατα στην έκθεση του Παρισιού και προκάλεσε αίσθηση με την πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών που διαθέτει. Μεταξύ άλλων, το γαλλικό μοντέλο εφοδιάζεται και με ένα πρωτοποριακό σύστημα εκτίμησης και υπολογισμού θέσης στάθμευσης, ενημερώνοντας τον οδηγό για το πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να παρκάρει στην προεπιλεγμένη θέση. Ας το δούμε αναλυτικά. Πώς λειτουργεί; Το νέο C4 Picasso εφοδιάζεται, για τις ανάγκες του συστήματος, με δύο ειδικούς αισθητήρες υπερήχων, που είναι τοποθετημένοι στον μπροστά και στον πίσω προφυλακτήρα, καθώς και από ένα μικρό εγκέφαλο, που επεξεργάζεται τις πληροφορίες από αυτούς. Και τι ακριβώς πρέπει να κάνει ο οδηγός; Πριν φτάσει δίπλα στην επιλεγμένη θέση στάθμευσης το αυτοκίνητο, ο οδηγός πατάει το κουμπάκι "Ρ" που βρίσκεται στο τιμόνι. Χρησιμοποιώντας τον κατάλληλο δείκτη αλλαγής κατεύθυνσης (φλας), υποδεικνύει στο σύστημα τη μεριά του δρόμου, στην οποία βρίσκεται η θέση στάθμευσης. Έπειτα, πρέπει να οδηγήσει το αυτοκίνητο παράλληλα με τα άλλα παρκαρισμένα και την επιλεγμένη θέση, με ταχύτητα που δε θα ξεπερνά τα 20 χλμ./ώρα, μέχρι το σημείο όπου το μπροστινό μέρος του C4 δε θα ξεπεράσει τη νοητή ευθεία της επιλεγμένης θέσης. Τότε, στην οθόνη πληροφόρησης εμφανίζεται ένα μήνυμα, που ενημερώνει τον οδηγό για το πόσο εύκολο, δύσκολο ή ακατόρθωτο είναι να παρκάρει στη συγκεκριμένη θέση.Όταν η προεπιλεγμένη θέση είναι μικρότερη από 4 μέτρα ή μεγαλύτερη από 7 μέτρα, το σύστημα απενεργοποιείται αυτόματα. Επίσης, απενεργοποιείται όταν ο οδηγός βάλει την όπισθεν, οπότε αναλαμβάνουν οι αισθητήρες παρκαρίσματος να τον πληροφορούν για την απόσταση που έχει από τα άλλα αυτοκίνητα.
Όταν το αυτοκίνητο φτάσει δίπλα στην επιλεγμένη θέση στάθμευσης, το σύστημα υπολογίζει με ακρίβεια το μήκος της και πληροφορεί ανάλογα τον οδηγό.
Αφού ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν, αναλαμβάνουν οι αισθητήρες παρκαρίσματος να τον πληροφορούν για την απόσταση από το μπροστινό και το πίσω αυτοκίνητο.