ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ- ΑΝΕΣΗ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/1/2007
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ (GPS)
Σύστημα προειδοποίησης για εμπόδιο Volvo
Διαβάστηκε από 1225 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/1/2007
Ανάλογα με την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, το σύστημα προετοιμάζει το αυτοκίνητο για απότομη αντίδραση του οδηγού.

Tα επιπλέον μάτια σας…
Μία εξελιγμένη μορφή του συστήματος αυτόματης επιβράδυνσης του αυτοκινήτου για την αποφυγή εμποδίων παρουσίασε η Volvo. To City Safety, όπως ονομάζεται, έχει ως στόχο να μειώσει σχεδόν στο μισό τις συγκρούσεις οχημάτων με τα προπορευόμενα.
Πώς ακριβώς λειτουργεί;

To σύστημα αποτελείται από έναν ειδικό αισθητήρα (οπτικό ραντάρ), που είναι τοποθετημένος στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, στο ύψος του καθρέφτη. Ανιχνεύει εμπόδια που βρίσκονται ακόμα και σε απόσταση 6 μέτρων, ενώ λειτουργεί μέχρι η ταχύτητα του οχήματος να ξεπεράσει τα 30 χλμ./ώρα και ανταποκρίνεται ανάλογα με το αν το εμπόδιο κινείται προς το αυτοκίνητο ή αν μένει ακίνητο. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται μέσω ενός μικρουπολογιστή, που επεξεργάζεται τα δεδομένα, με συχνότητα 50 φορές το δευτερόλεπτο. Με τον τρόπο αυτό, το σύστημα αντιλαμβάνεται πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να φρενάρει το αυτοκίνητο. Αν διαπιστώσει πως υπάρχει σχετικό περιθώριο, ουσιαστικά ετοιμάζει το σύστημα πέδησης τα προσκέφαλα και τους αερόσακους του αυτοκινήτου, περιμένοντας την αντίδραση του οδηγού. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, τότε την κατάσταση αναλαμβάνει το ίδιο το σύστημα, ενεργοποιώντας τα φρένα και μηδενίζοντας την παροχή καυσίμου στον κινητήρα.
Πάντα με καθαρό παρμπρίζ
Όπως και κάθε τεχνολογία, έτσι και αυτή έχει τα μειονεκτήματά της. Αν το παρμπρίζ του αυτοκινήτου είναι λερωμένο με ομίχλη, χιόνι ή οτιδήποτε άλλο εμποδίζει την ορατότητα του ραντάρ, ο αισθητήρας ουσιαστικά απενεργοποιείται, ειδοποιώντας όμως τον οδηγό να καθαρίσει το παρμπρίζ! Το σύστημα City Safety αποτελεί ουσιαστικά μία εξελιγμένη παραλλαγή ενός παρόμοιου συστήματος, που ενσωματώνει το νέο S80 και αναμένεται να περάσει σε μοντέλα παραγωγής μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Σύμφωνα με την κ. Ίνγκριντ Σκόγκσμο, διευθύντρια του Volvo Cars Safety Centre "… Το σύστημα έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα τόσο για το αυτοκίνητο που το χρησιμοποιεί, όσο και για τα προπορευόμενα, συντελώντας αποφασιστικά στη μείωση των ατυχημάτων".
Αν το σύστημα αντιληφθεί πως ο οδηγός δεν αντιδρά, τότε αναλαμβάνει το ίδιο να επιβραδύνει το αυτοκίνητο.

Η διευθύντρια του Κέντρου Ασφάλειας της Volvo, κ. Ίνγκριντ Σκόγκσμο.