ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  9/1/2007
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Οδήγηση το χειμώνα
Διαβάστηκε από 1377 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/1/2007
“Γλιστρώντας” προς την άνοιξη…
Αν και φέτος, ο χειμώνας σε όλη την Ευρώπη δείχνει σχετικά ήπιος, σε πολλά μέρη της χώρας μας το χιόνι και ο πάγος είναι σχεδόν μόνιμο φαινόμενο αυτήν την εποχή του χρόνου. Οι οδηγοί οφείλουμε να λαμβάνουμε υπ' όψιν μας, πως δεν πρέπει να αψηφούμε τη φύση, αφού η πιθανότητα να εμπλακούμε σε κάποιο ατύχημα αυξάνεται το χειμώνα. Ας δούμε τι πρέπει να κάνουμε…
1. Όταν συναντήσουμε πάγο.

Αρχικά πρέπει να έχουμε στο νου μας, πως ακόμα και η παραμικρή χρήση του φρένου στον πάγο θα προκαλέσει μπλοκάρισμα των τροχών, αφαιρώντας από τον οδηγό τον έλεγχο του οχήματος. Γι αυτό, είναι σημαντικό να κινούμαστε αργά, με όσο χαμηλότερη ταχύτητα γίνεται (συνήθως 2α) στο κιβώτιο, προκειμένου να χρησιμοποιήσουμε το φρένο όσο το δυνατόν λιγότερο. Επίσης, πρέπει να αποφεύγουμε τις απότομες κινήσεις με το τιμόνι και να είμαστε πάντα έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο. Πάντως, αν καταλάβουμε πως τα πράγματα είναι δύσκολα, η πιο σοφή κίνηση είναι ακινητοποιήσουμε σε μία άκρη το αυτοκίνητο.
2. Όταν συναντούμε χιόνι
Το χιόνι είναι λιγότερο επικίνδυνο από τον πάγο. Οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι πολύτιμο εργαλείο και η χρήση τους θα μας βοηθήσει να φτάσουμε στον προορισμό μας. Πάντως, και σε αυτήν την περίπτωση, οι συμβουλές για τον ασφαλή τρόπο οδήγησης είναι ίδιες με αυτές στον πάγο. Χαμηλή ταχύτητα, μικρή σχέση στο κιβώτιο και όχι απότομες κινήσεις με το τιμόνι.
3.Δυνατοί άνεμοι ή και περιορισμένη ορατότητα
Οι δυνατοί άνεμοι έχουν την ικανότητα, σε ακραίες συνθήκες βεβαίως, να μεταβάλλουν, έστω και σε μικρό ποσοστό, την πορεία του οχήματός μας, ειδικά αν αυτό έχει υψηλό κέντρο βάρους. Γι αυτό πρέπει να έχουμε την προσοχή μας πάντα τεταμένη, να αισθανόμαστε απόλυτα τις μεταβολές μέσω του τιμονιού και να διορθώνουμε την πορεία μας ανάλογα.
Μα εγώ δε φοβάμαι… Έχω 4x4! ΛΑΘΟΣ!
Τα τετρακίνητα οχήματα σαφώς και πλεονεκτούν έναντι των δικίνητων, σε κάθε περίπτωση. Ειδικά στο χιόνι, τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα, αφού τα αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης, που προσφέρει η κίνηση και στους 4 τροχούς, κάνουν τη ζωή του οδηγού πολύ πιο εύκολη. Όμως, είναι λάθος αν νομίζουμε, πως η τετρακίνηση και μόνο αρκεί. Ειδικά στον πάγο, η επικινδυνότητα παραμένει ίδια, όπως και με δικίνητο όχημα. Πάντως, για να έχουμε σίγουρη πρόσφυση με το 4x4 στο χιόνι, αρκεί να θυμόμαστε, πως οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι και εκεί απαραίτητες.