Διαβάστηκε από 1754αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/5/2007
Για να μη γέρνει…
Mε ένα ενδιαφέρον σύστημα εφοδιάζει την
ανανεωμένη Cayenne η Porsche. Πρόκειται για το σύστημα PDCC (Δυναμικός Έλεγχος του Πλαισίου του Οχήματος), το οποίο περιορίζει αισθητά τις κλίσεις του αυτοκινήτου, που δημιουργούνται σε
καμπές και στροφές με μεγάλη ταχύτητα.
Τι ακριβώς προσφέρει το σύστημα;
Το PDCC της Cayenne επεμβαίνει ηλεκτρονικά στις αντιστρεπτικές ράβδους της ανάρτησης και στα ελατήρια. Περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, προσφέροντας σημαντικά καλύτερο έλεγχο του οχήματος στον οδηγό. Πρακτικά, ελέγχει το αμάξωμα, ώστε αυτό να παραμένει πάντα οριζόντια, ενώ συνεργάζεται και με τα άλλα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και δυναμικής συμπεριφοράς, με στόχο την καλύτερη δυνατή οδική συμπεριφορά.
Χρήσιμο και εκτός δρόμου
Σημαντικό πλεονέκτημα του συστήματος είναι ότι μπορεί να φανεί χρήσιμο και όταν η Cayenne κινείται εκτός δρόμου. Συγκεκριμένα, μόλις ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί με το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού σχέσεων, σε απαιτητικές εκτός δρόμου συνθήκες, το σύστημα επεμβαίνει στις αντιστρεπτικές ράβδους, επιτρέποντας στους δύο άξονες σχεδόν ελεύθερη άρθρωση, αρκεί η ταχύτητα του οχήματος να μην ξεπεράσει τα 35 χιλιόμετρα.
Πώς λειτουργεί;
Το PDCC αποτελείται ουσιαστικά από δύο ενεργητικές αντιστρεπτικές ράβδους, μία σε κάθε άξονα φυσικά, με ενσωματωμένα υδραυλικά περιστρεφόμενα υδραυλικά μοτέρ. Το κάθε μοτέρ αποτελείται από μία ειδική κυψέλη με φτερωτή, η οποία το διαιρεί σε μικρούς θαλάμους, που περιέχουν ένα ειδικό υγρό. Μεταβάλλοντας την πίεση του υγρού στους διαφορετικούς μικροθαλάμους, το σύστημα ασκεί διαφορετικές δυνάμεις, οι οποίες ενεργούν στα 2/3 της αντιστρεπτικής, δημιουργώντας έτσι αντίθετες μεταξύ των δύο κομματιών. Οι δυνάμεις αυτές προέρχονται από τη διαφορετική πίεση και ποσότητα λαδιού που παρέχεται στο υδραυλικό κύκλωμα και προς τις δύο κατευθύνσεις, εξουδετερώνοντας έτσι πλευρικές δυνάμεις και τάσεις πλεύσεις προερχόμενες από το αμάξωμα. Η καρδιά του συστήματος είναι ένας μικροϋπολογιστής, που χρησιμοποιεί αισθητήρες, οι οποίοι αξιολογούν τα δεδομένα της κίνησης (φορά, επιτάχυνση και θέση του τιμονιού) και προετοιμάζουν το αυτοκίνητο, ώστε να δεχθεί τις πλευρικές δυνάμεις πριν αυτές ακόμα ασκηθούν πρακτικά.
Μέχρι και 0,65 g
Σύμφωνα με την Porsche, το PDCC είναι αποτελεσματικό, ακόμα και όταν η πλευρική δύναμη που ασκείται φτάνει στα 0,65 g., τιμή πολύ υψηλή για τα δεδομένα των αυτοκινήτων παραγωγής.
Το PDCC επιτρέπει μεγάλη άρθρωση της ανάρτησης για δύσκολα εκτός δρόμου περάσματα.
To "υδραυλικό κύκλωμα" του PDCC, που περιορίζει τις κλίσεις του μεγάλου SUV και δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι οδηγεί μία "χαμηλή" Porsche.
Tip
Το σύστημα PDCC είναι προαιρετικό σε όλες τις εκδόσεις της ανανεωμένης Porsche Cayenne.