ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/12/2007
ΔΙΑΦΟΡΑ
Σύστημα Intelligent Park Assist της Toyota
Διαβάστηκε από 2128 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/12/2007
“Ο παρκαδόρος σας”
Το πόσο τεχνολογικά προηγμένο είναι το Toyota Prius είναι γνωστό σε όλους. Εκτός όμως από την υβριδική τεχνολογία με την οποία εφοδιάζεται, το μοντέλο της Toyota εξοπλίζεται προαιρετικά και με αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος (Intelligent Park Assist). Ας δούμε πώς δουλεύει.
Η τεχνολογία στην υπηρεσία του οδηγού
Μοναδικό και ιδιαίτερο, το Intellingent Park Αssist (IPA) με το οποίο μπορεί να αποκτηθεί το Toyota Prius, αποτελεί ένα από τα συστήματα που στο μέλλον είναι πιθανό να βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων. Το ζητούμενο σε αυτές τις περιπτώσεις, βέβαια, δεν είναι άλλο από την ευχρηστία και την αποτελεσματικότητα ενός συστήματος, όπως αυτό που για όλους μας στην Ελλάδα μοιάζει πρωτόγνωρο.
Πώς δουλεύει;
Αφού επιλέξουμε τη θέση στην οποία θέλουμε να σταθμεύσουμε (αριστερά ή δεξιά του δρόμου, κάθετα ή παράλληλα στο πεζοδρόμιο) επιλέγουμε την όπισθεν, αλλά και το κουμπί που ενεργοποιεί το Park Assist. Στην οθόνη αφής προβάλλεται η εικόνα από την κάμερα στο πίσω μέρος του αμαξώματος, ενώ η θέση που θέλουμε να σταθμεύσουμε περικλείεται από ένα πράσινο πλαίσιο. Αφού πατήσουμε στο πράσινο αυτό πλαίσιο της οθόνης, το σύστημα είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη διαδικασία.
Στον αυτόματο πιλότο...
Στη συνέχεια, το σύστημα αναλαμβάνει να κινήσει το αυτοκίνητο προς τα πίσω, στρίβοντας παράλληλα και το τιμόνι δεξιά, με τη σωστή γωνία. Ο δικός μας ρόλος περιορίζεται μόνο στη χρήση του φρένου, καθώς αν κουνήσουμε εμείς το τιμόνι, η διαδικασία ακυρώνεται. Όταν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του παρκαρίσματος, το τιμόνι γυρίζει μόνο του προς τα αριστερά, για να φέρει το αυτοκίνητο παράλληλα με το πεζοδρόμιο. Τη στιγμή που θα πραγματοποιηθεί αυτό, η γυναικεία φωνή μας ενημερώνει ότι η διαδικασία ολοκληρώθηκε. Για να γίνουν όλα αυτά, το IPA λαμβάνει σήματα από τους αισθητήρες στο σύστημα διεύθυνσης, το συντελεστή περιστροφής του οχήματος, της επιτάχυνσης και της γωνίας του τροχού, την κεντρική μονάδα ελέγχου ολίσθησης και την κεντρική μονάδα του υβριδικού συστήματος.
Τι μπορεί να πάει λάθος;
Όπως προείπαμε, το βασικό ζητούμενο για ένα τέτοιο σύστημα είναι η ακρίβεια στο αποτέλεσμα. Η αλήθεια είναι ότι το IPA του Prius μας δυσκόλεψε λίγο σε αυτό, καθώς συχνά σταματούσε σχεδόν πάνω στην καρέκλα που είχαμε βάλει πίσω από το Prius, "δίκην" άλλου αυτοκινήτου.
Πόσο εύχρηστο είναι;
Συνολικά, το σύστημα με το οποίο εφοδιάζει η Toyota το μοντέλο της δεν είναι υπέρβολικά εύχρηστο. Στην αρχή χρειάζεται λίγη ώρα μέχρι να εξοικιωθεί κανείς μαζί του. Σημαντικό είναι το γεγονός, ότι για όποιο λάθος κάνει ο οδηγός (αν το αυτοκίνητο είναι πολύ πίσω ή πολύ μπροστά, αν η θέση δεν έχει επιλεγεί σωστά ή ακόμη και αν το έδαφος είναι ανισόπεδο και δεν επιτρέπει στη διαδικασία να ολοκληρωθεί), το σύστημα τον ενημερώνει σχετικά, πάντα στην αγγλική γλώσσα. Παρ' όλα αυτά, η αποτελεσματικότητα του συστήματος κρίνεται περισσότερο από τον τρόπο που ο οδηγός θα διαμορφώσει το πράσινο πλαίσιο που προαναφέραμε, χρησιμοποιώντας τα βελάκια στην οθόνη, κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο και απαιτεί εξοικείωση.
Πόσο κοστίζει;
To ΙPA (Intelligent Park Assist) εντάσσεται στον προαιρετικό εξοπλισμό του Toyota Prius και κοστίζει 2.500 ευρώ, προσφέρεται όμως μαζί με εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης.