ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/2/2008
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
To νέο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων της VW
7 είναι καλύτερα
Διαβάστηκε από 17016 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/2/2008
Το νέο DSG 7 σχέσεων υπόσχεται χαμηλότερες τιμές, κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
H VW φιλοδοξεί μέσα στο 2008 να πουλήσει 400.000 αυτοκίνητα εφοδιασμένα με αυτό το σασμάν, το οποίο πρώτα θα χρησιμοποιηθεί στο Golf και Golf Plus και μετά στα Passat και Polo.
Ένα βήμα μπροστά στη μετάδοση προχώρησε η VW, με την εξέλιξη του ήδη υπάρχοντος κιβωτίου ταχυτήτων DSG (Direct Shift Gearbox). Στην προσπάθειά της να καταστήσει τα αυτόματα κιβώτια πιο προσιτά, αλλά και να ενισχύσει τους κινητήρες 1,4 TSI 122 PS, παρουσίασε το DSG 7 σχέσεων. Το κιβώτιο αυτό θα εφοδιάζει τα μοντέλα Polo, Golf, Golf Plus και Passat και απευθύνεται στις εκδόσεις με κινητήρες 1,4 TSI (122 ίππων) και 1,9 TDI. Η γκάμα των κινητήρων που καλύπτει το νέο κιβώτιο, είναι μικρή, διότι έχει κατασκευαστεί για ν' ανταποκρίνεται σε ροπές μέχρι 250 NM και σε ιπποδυνάμεις μικρότερες των 170 ίππων (το DSG 6 σχέσεων μπορεί να ανταποκριθεί σε ροπές μέχρι 350 NM και σε ισχύ μέχρι 300 ίππων). Αυτό σημαίνει, ότι δε θα αλλάξει κάτι στο ήδη υπάρχον DSG 6 σχέσεων για τα μοντέλα GTI και R32. Το κιβώτιο αυτό έχει κατασκευαστεί για αυτοκίνητα προσθιοκίνητα, γι αυτό και δε θα το δούμε σε τετρακίνητα μοντέλα, όπως είναι το Tiguan.
Τι προσφέρει το νέο κιβώτιο
Η VW με το νέο DSG 7 σχέσεων υπόσχεται μείωση της κατανάλωσης έως 22%. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει ότι η κατανάλωση του 1,4 ΤSI με το DSG ανέρχεται στα 5,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (6% λιγότερη από αυτήν της έκδοσης με το μηχανικό κιβώτιο και 22% λιγότερη από αυτήν της έκδοσης 1,6 FSI με μηχανικό κιβώτιο). Για τον κινητήρα 1,9ΤDI, η κατανάλωση ανέρχεται στα 5,2 λίτρα/100 χλμ. Στην έκδοση 1,4 TSI με το αυτόματο κιβώτιο η VW ανακοινώνει, ότι τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 9,9 δευτερόλεπτα. Στο θέμα των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η γερμανική φίρμα αναφέρει ότι είναι μικρότερες των 140 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.
Από τεχνικής σκοπιάς
Η καινοτομία του DSG 7 σχέσεων είναι ότι δε χρειάζεται οποιοδήποτε είδος συντήρησης, ενώ η διάρκεια "ζωής", σύμφωνα με τη VW, είναι απεριόριστη (εάν σκεφτεί κάποιος ότι οι υπεύθυνοι της εταιρείας αναφέρουν, ότι αντοχές του φτάνουν μέχρι και τα 300.000 χιλιόμετρα). Το κιβώτιο αυτό χρησιμοποιεί 1,7 λίτρα λαδιού (σε αντίθεση με τα 6,5 λίτρα του DSG 6) και δεν χρειάζεται αλλαγή. Ο τρόπος λειτουργίας του είναι παρόμοιος με αυτόν του DSG 6 σχέσεων, με κύρια διαφορά ότι ο διπλός πολύδισκος συμπλέκτης είναι ξηρού τύπου. Οι ταχύτητες μεταδίδουν την κίνηση από τους συμπλέκτες με ξεχωριστούς άξονες. Στον πρώτο άξονα εμπλέκονται η 1η, 3η, 5η και 7η ταχύτητα, ενώ στο δεύτερο εμπλέκονται η 2η, 4η, 6η και η όπισθεν ταχύτητα. Η ισχύς του κινητήρα μεταδίδεται γραμμικά χωρίς διακοπές, αφού οι ταχύτητες προεπιλέγονται και όταν επιλεγεί η επόμενη ταχύτητα, ο συμπλέκτης της, μεταδίδει απευθείας την κίνηση. Το βάρος του DSG 7 σχέσεων είναι 77 κιλά, 16 κιλά λιγότερα από αυτό των 6 σχέσεων, ενώ το μήκος του είναι μικρότερο (μήκος 36,9 εκατοστά), για να μπορεί να "χωράει" και σε μικρότερα μοντέλα, όπως είναι το Polo. Αν και ο διπλός συμπλέκτης είναι μεγαλύτερος σε μήκος από αυτόν του DSG 6 σχέσεων, η μείωση βάρους επετεύχθη με μείωση όγκου του υπολοίπου κορμού του σασμάν.
Το κόστος του DSG 7 σχέσεων
Για την απόκτηση ενός τέτοιου κιβωτίου DSG 7 σχέσεων, το κόστος θα ανέρχεται σε 1.750 ευρώ, ενώ τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι θα επιβαρύνονται με 400 ευρώ επιπλέον. Η διάθεση μοντέλων με αυτό κιβώτιο θα ξεκινήσει στην Ελλάδα σε τρεις μήνες περίπου, ενώ ήδη όσοι θέλουν, μπορούν να προχωρήσουν σε παραγγελίες.
Από την επαφή μας με το Golf 1,4 TSI (122 ίππων), (είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στη Βαρκελώνη), που ήταν εφοδιασμένο με το αυτόματο DSG 7 σχέσεων, διαπιστώσαμε ότι ήταν αρκετά γρήγορο στις αλλαγές των ταχυτήτων, ενώ στο πρόγραμμα Sport, το αυτοκίνητο εκμεταλλευόταν στο έπακρο τη δύναμη του κινητήρα.

Στη χρήση, το 7άρι DSG δε διαφέρει από αυτό των έξι σχέσεων, ενώ διαθέτει και το πρόγραμμα Sport για αλλαγές κοντά στον κόφτη. Tα paddles διατίθενται προαιρετικά.