ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/3/2008
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Νέο 7τάχυτο αυτόματο-σειριακό κιβώτιο της BMW
Η εξέλιξη του SMG
Διαβάστηκε από 3975 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/3/2008
Όσο υποδειγματικό και αν είναι ένα κιβώτιο όπως το SMG της BMW, η εξέλιξή του είναι επιβεβλημένη. Η απάντηση της γερμανικής φίρμας σε αυτό δεν είναι άλλη από το νέο 7τάχυτο αυτόματο-σειριακό κιβώτιο M DCT, που ντεμπουτάρει στη Γενεύη μαζί με τη νέα ανοιχτή Μ3.
Τα paddles στο τιμόνι επιτρέπουν τη σειριακή λειτουργία του νέου κιβωτίου της BMW, που θα συνοδεύει το 4λιτρο μοτέρ της νέας M3.
Με διπλό συμπλέκτη και DriveLogic
Ένα αυτόματο κιβώτιο που συνοδεύει μοντέλα όπως η M3, επιβάλλεται φυσικά να παρέχει τη δυνατότητα για όσο το δυνατόν αμεσότερες αλλαγές ταχυτήτων. Το νέο M DCT (ή M DKG στα γερμανικά) διαθέτει δύο υγρούς δισκοσυμπλέκτες. Ο ένας χρησιμοποιείται για τις ταχύτητες με μονό αριθμό και την όπισθεν και ο δεύτερος για τις ταχύτητες με ζυγό αριθμό. Η αμεσότητα στις αλλαγές εξασφαλίζεται από το γεγονός, ότι ενώ το αυτοκίνητο κινείται και ο ένας συμπλέκτης είναι σε λειτουργία, ο δεύτερος βρίσκεται ανά πάσα στιγμή σε κατάσταση προεμπλοκής. Επιπλέον, το σύστημα DriveLogic επιτρέπει στο κιβώτιο, μέσω ειδικού λογισμικού, να επιλέξει μεταξύ 11 προγραμμάτων λειτουργίας. Τα 5 είναι σε πλήρως αυτόματη λειτουργία και 6 στη σειριακή λειτουργία. Και στις δύο περιπτώσεις οι επιλογές διαμορφώνονται ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης (από το πολύ σπορ μέχρι και τη λιγότερο σπορ απόκριση για χαλαρή οδήγηση). Ειδικά στη σειριακή λειτουργία, το πρόγραμμα Launch Control εκμεταλλεύεται, σύμφωνα με την BMW στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα.
Κατά 2 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη είναι στο 0-100 η M3 με το νέο κιβώτιο M DCT, σε σχέση με τις εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο.
0,2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από τη χειροκίνητη Μ3
Αποτέλεσμα όλων αυτών δεν είναι άλλο από το γεγονός, ότι με το νέο αυτό αυτόματο-σειριακό κιβώτιο η κουπέ Μ3 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα, δηλαδή 0,2 δεύτερα πιο γρήγορα από τη χειροκίνητη έκδοση του μοντέλου. Σύμφωνα με την BMW, η κατανάλωση του 4λιτρου V8, με τους 420 ίππους, παραμένει ίδια (11,9 λτ./100 χλμ.), ενώ στα ίδια επίπεδα παραμένουν και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.