Διαβάστηκε από 2274αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:9/12/2008
Ο διάδοχος του Tiptronic
Η 911 πλέον εφοδιάζεται με ένα νέο
κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο προσφέρει καλύτερες επιδόσεις
αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση. Η Porsche αποφάσισε να εξοπλίσει τη νέα 911 με ένα τεχνολογικά εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Το Tiptronic είναι πλέον παρελθόν και τη θέση του παίρνει το PDK, το οποίο προσφέρει καλύτερες επιδόσεις αλλά και, το σημαντικότερο, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με το παρελθόν.
Γενικότερα, είναι εμφανές ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να καταργήσουν τα κλασικά αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και να δώσουν τη θέση τους σε νέες κατασκευές (όπως το PDK, το DSG κ.λπ.), ώστε η αίσθηση που φτάνει στον οδηγό να είναι εφάμιλλη με ένα καλό χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά με την απουσία συμπλέκτη.
Πώς λειτουργεί
Το PDK βασίζεται σε δύο άξονες, με τον κάθε ένα να διαθέτει το δικό του υγρό συμπλέκτη. Ο ένας άξονας στην ουσία αναλαμβάνει τις "μονές" ταχύτητες (1η, 3η, 5η) και ο δεύτερος τις "ζυγές" (2η, 4η, 6η). Ο λόγος για τον οποίο γίνονται άμεσα οι αλλαγές, είναι η ενεργοποίηση των δύο συμπλεκτών. Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο κινείται με 2η ταχύτητα στο κιβώτιο, ο συμπλέκτης που αναλαμβάνει τις μονές ταχύτητες προετοιμάζει την 3η ταχύτητα, ώστε να μην παρουσιαστεί κάποια διακοπή ροής της λειτουργίας το κιβωτίου. ¶λλο ένα χαρακτηριστικό του PDK είναι η λειτουργία του στο "διπλό" κατέβασμα ταχύτητας στο κιβώτιο. Δηλαδή, σε περίπτωση που κινούμαστε με 4η ταχύτητα και θέλουμε να επιλέξουμε 2η, στην αλλαγή δε θα μεσολαβήσει καθόλου η 3η ταχύτητα, με αποτέλεσμα να έχουμε γρηγορότερη αλλαγή. Η παράλληλη διάταξη των συμπλεκτών επιτρέπει την ευκολότερη ψύξη τους, με αποτέλεσμα να έχουν καλύτερη απόδοση στη σκληρή χρήση.
Τι άλλο προσφέρει
Η νέα 911 με κιβώτιο ταχυτήτων PDK προσφέρει, σύμφωνα με την Porsche, 13,2% χαμηλότερη κατανάλωση και 15,2 % λιγότερους ρύπους από το μοντέλο που αντικαθιστά. ¶ξιο αναφοράς είναι ότι, όλες οι επίσημες τιμές κατανάλωσης της 911 με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι μικρότερες από του αντίστοιχου μοντέλου που εφοδιάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο. Ανάλογο είναι και το αποτέλεσμα από πλευράς επιδόσεων, μιας και η 911 Carrera των 345 ίππων φτάνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 4,7 δλ. με το PDK και σε 4,9 δλ. με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο ένας άξονας αναλαμβάνει τις "μονές" ταχύτητες (1η, 3η, 5η) και ο δεύτερος τις "ζυγές" (2η, 4η, 6η). Ο λόγος για τον οποίο γίνονται άμεσα οι αλλαγές, είναι η ενεργοποίηση των δύο συμπλεκτών.