Διαβάστηκε από 1507αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/4/2009
Η δεύτερη γενιά της καινοτομικής φιλοσοφίας ελέγχου της BMW είναι ακόμα πιο διαισθητική και εύχρηστη μετά από εντατική εξέλιξη και δοκιμές
Η BMW παρουσίασε την καινοτομική φιλοσοφία ελέγχου iDrive το 2001, ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, ψυχαγωγίας, πλοήγησης και τηλεπικοινωνίας μέσω ενός κεντρικού Ελεγκτή (Controller) στην κεντρική κονσόλα, αντικαθιστώντας με αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο αριθμό συμβατικών διακοπτών, μπουτόν και οθονών. Τη χρονιά που μας πέρασε, η BMW παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του BMW iDrive. Η υπεροχή αυτού του εντελώς νέου συστήματος είναι το αποτέλεσμα συνεχούς εξέλιξης, που η BMW ξεκίνησε το 2002, μόλις ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς iDrive. Αυτή βασίστηκε όχι μόνο στην τεχνογνωσία μέσω έρευνας στους τομείς εργονομίας και μελετών αντιληπτικότητας, αλλά και σε ευρήματα εμπειρικών αναλύσεων και πρακτικών τεστ με πελάτες από όλο τον κόσμο. Συστηματική εξέλιξη με δοκιμές μεταξύ πελατών από όλο τον κόσμο Όλες οι φάσεις εξέλιξης του νέου iDrive της BMW συνοδεύτηκαν από εντατικές έρευνες μεταξύ πελατών και πρακτικές δοκιμές, όπου χρησιμοποιήθηκαν κινητοί προσομοιωτές οδήγησης, μοντέλα cockpit και δύο πειραματικά αυτοκίνητα εφοδιασμένα με πρωτότυπες εκδόσεις του νέου συστήματος. Μία δοκιμή αξιολόγησης με συνολικό αντιπροσωπευτικό δείγμα 500 ατόμων πραγματοποιήθηκε σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Στις δοκιμές αυτές δόθηκε έμφαση στη διεξαγωγή διαφόρων λειτουργιών ελέγχου σε τυπικές οδηγικές καταστάσεις. Ένα παράδειγμα ήταν η διαδικασία αλλαγής λωρίδων στο δρόμο, αρχικά χωρίς την εκτέλεση πρόσθετων λειτουργιών και στη συνέχεια εισάγοντας ταυτόχρονα έναν προορισμό. Αυτό το τεστ αλλαγής λωρίδας έδειξε ποια φιλοσοφία διευκόλυνε τον οδηγό να παραμείνει στην ιδανική λωρίδα, χρησιμοποιώντας το σύστημα πλοήγησης. Στην πορεία οι ανανεωμένες φιλοσοφίες βελτιστοποιήθηκαν, μέχρι που τελικά μηχανικοί και ερευνητές της BMW κατάφεραν να δημιουργήσουν το πλέον κατάλληλο σύστημα, τη δεύτερη γενιά BMW iDrive. Ένα ακόμη σημείο κατά τη διερεύνηση των χαρακτηριστικών και δυνατοτήτων του νέου iDrive της BMW ήταν να βελτιστοποιηθεί ο χρόνος που χρειάζεται ο χρήστης για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα, τόσο την πρώτη φορά όσο και μετά από τακτική χρήση. Αρκετές συστηματικές συγκρίσεις γρήγορα έδειξαν, ότι χρησιμοποιώντας το νέο iDrive της BMW, είτε την πρώτη είτε τις επόμενες φορές, ο χρήστης χρειάζεται πολύ λιγότερο χρόνο για να εξοικειωθεί με τις λειτουργίες ελέγχου σε σχέση με άλλα συστήματα, που προσφέρουν άλλοι κατασκευαστές. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να πραγματοποιεί μεμονωμένες λειτουργίες, όπως πλοήγηση στον προορισμό του, χρησιμοποιώντας λίστες ή να αλλάζει διάφορους ραδιοφωνικούς σταθμούς με μία "τυφλή" διαδικασία, χωρίς καν να κοιτάζει τα χειριστήρια. Νέο iDrive της BMW: Τί άλλαξε Το χειριστήριο του νέου iDrive της BMW πληροί όλες τις απαιτήσεις που προσδιορίστηκαν στη φάση εξέλιξης. Σε διάταξη και σχεδίαση, ακολουθεί την πιο προηγμένη τεχνογνωσία, που αντικατοπτρίζεται στην επιφάνεια αφής του και στα δομημένα με σαφήνεια μηχανικά χαρακτηριστικά. Τα ατομικά λειτουργικά βήματα κατά την περιστροφή, η πίεση ή η μετακίνηση του controller στο πλάι μοιάζουν πολύ με τα λειτουργικά βήματα που εκτελεί ο χρήστης ενός υπολογιστή με το ποντίκι του. Επομένως, περιστρέφοντας τον controller, ο χρήστης "ξεφυλλίζει" (browsing) μία λίστα ατομικών στοιχείων μενού, ενώ πιέζοντάς τον, επιβεβαιώνει την επιλεγμένη λειτουργία. Μετακινώντας τον controller αριστερά ή δεξιά, ο χρήσης μπορεί να πλοηγείται μεταξύ των διαφόρων επιπέδων του μενού. Λανσάροντας τη δεύτερη γενιά BMW iDrive, η BMW προσφέρει τώρα μία οθόνη ελέγχου διάστασης 10,2 ή 8,8 ιντσών και υπερέχει έναντι όλων των απεικονίσεων που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο μέχρι στιγμής και όχι μόνο λόγω μεγέθους. Η ανάλυση απεικόνισης των 1280 x 480 pixels επιτρέπει σαφή παρουσίαση γραφικών, πιστών στις λεπτομέρειες, με επίπεδο φωτεινότητας και αντίθεσης εφάμιλλο με το αντίστοιχο μιας High Definition TV (HDTV).
Στα αυτοκίνητα των δοκιμών εξέλιξης του iDrive κάμερες παρακολουθούν το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο, αλλά και τις αντιδράσεις του οδηγού.
Για την εξέλιξη του νέου συστήματος χρησιμοποιήθηκαν κινητοί προσομοιωτές οδήγησης, μοντέλα cockpit και δύο πειραματικά αυτοκίνητα, εφοδιασμένα με πρωτότυπες εκδόσεις του νέου συστήματος.
Ο πιεζο-περιστροφικός διακόπτης βρίσκεται δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων, ώστε ο οδηγός να έχει εύκολη και άμεση πρόσβαση σε αυτόν.
Η ανάλυση απεικόνισης των 1280 x 480 pixels επιτρέπει σαφή παρουσίαση γραφικών, πιστών στις λεπτομέρειες, με επίπεδο φωτεινότητας και αντίθεσης εφάμιλλο με το αντίστοιχο μιας High Definition TV (HDTV).